Gjest jegerrinne Skrevet 7. februar 2024 #21 Skrevet 7. februar 2024 Vennine av meg har film på vinduet i en bestemt høyde
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #22 Skrevet 7. februar 2024 Vi har plissegardiner som vi trekker fra bunn og litt opp på vinduet der vinduene går fra (nesten) gulvet og opp til taket. Vi har ikke mye innsyn pga plassering av huset, men om vinteren blir det litt på et par av vinduene. Vi har også utvendige screens, og på dagtid er de bare sorte utenfra selv om vi ser greit gjennom de fra innsiden. Har stått ved gangveien og sett, og da ser man ikke mye gjennom. De tar mye lys da, men det var poenget for oss da vi har sol inn i stue/kjøkken hele dagen på sommeren, og det blir varmt. I mørket ser man mer gjennom fra utsiden, men det demper noe. Anonymkode: d28cb...0a0
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #23 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Flyttet... Anonymkode: 00cd7...eb8 Ja, om jeg hadde hatt en halv million tilgjengelig så kunne det vært et alternativ… Maskinfører skrev (1 time siden): Trekker for gardinene Ja, det er det jeg gjør nå. Men føles som å leve i en mørk hule. Vet knapt om det er dag eller natt AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville gått for plissegardiner. Anonymkode: 40778...6f6 Isteden for persienner og gardiner, som jeg har nå? Hvorfor i så fall? Hva gjør plissegardiner bedre? AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har plissegardiner for å skjerme mot innsyn når vi ønsker det. I et annet vindu, der det er mindre innsyn, har vi en del store planter. I ditt tilfelle ville jeg valgt plissegardiner eller å fylle opp med massevis av planter. Hadde nok hatt gardiner eller plisse i tillegg for å skjeme mot innsyn når det er mørkt ute og lys inne. Jeg synes det er vanvittig mange som er svært nysgjerrige. Jeg hadde ikke klart å bare heve meg over slarvinga. Anonymkode: 9de48...0b1 Vinduene er to meter høye, vinduskarmen er bare litt over tolv cm dyp… så store planter får med andre ord ikke plass. Det er innsyn ovenfra også, vet du. Du anbefaler også plissegardiner istedenfor persienner. Hvorfor det, mon tro? Jeg klarer heller ikke heve meg over slarvinga. Her jeg bor er fasade ekstremt viktig, ingen sier noe direkte, men bak ryggen, der får de som ikke passer inn høre det. Status og det som syns utad er viktigst. Anonymkode: 72106...e10 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #24 Skrevet 7. februar 2024 jegerrinne skrev (1 time siden): Vennine av meg har film på vinduet i en bestemt høyde Vet ikke hvilken høyde jeg skulle valgt siden det er innsyn gjennom hele vinduet fra ulike steder. Anonymkode: 72106...e10
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #25 Skrevet 7. februar 2024 Du kan dekke hele vinduet med uvfilm som både reflekterer lys og skjermer mot innsyn. Koster litt, men mindre enn flytting og vil jo løse problemet med innsyn. Anonymkode: 39062...0fd
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #26 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Interessant! Har du en oppskrift? Jeg er bare vant til at mennesker sladrer veldig mye om andre, og har opplevd mye i den kategorien. Ofte legger folk på ekstra, feks hvis de så meg vanne planter, så har jeg plutselig hasj-planter, om jeg har besøk, så er det en hemmelig elsker… om du forstår. Burde sikkert ikke brydd meg, men får ikke det til. Anonymkode: 72106...e10 Har opplevd det samme. Mye baksnakking. Har naboer som glaner rett inn når de går for i vinduene, og har opplevd at til og med besøk av naboer har gått rundt vinduene mine og glant inn. Ekkelt. Har persiennerne fortrekt hele tida. Synd, for ville ha vært en mye luftigere og lysere leilighet om jeg kunne hatt det åpent. Innsyn fra samtlige vegger gjør at man føler seg som fisk i bolle. Anonymkode: 71521...b28
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #27 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan dekke hele vinduet med uvfilm som både reflekterer lys og skjermer mot innsyn. Koster litt, men mindre enn flytting og vil jo løse problemet med innsyn. Anonymkode: 39062...0fd Link? Anonymkode: 71521...b28
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #28 Skrevet 7. februar 2024 Finnes mange lekre lyse persienner .. ville tatt en titt på det.. syns det er stor forskjell på billige og dyre å ville gått for noen spesialtilpassede dyre. I og med at du kjøpte såpass billig bolig ville jeg hvertfall lagt litt penger i persienner . Anonymkode: 7d2d2...e1b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #29 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har opplevd det samme. Mye baksnakking. Har naboer som glaner rett inn når de går for i vinduene, og har opplevd at til og med besøk av naboer har gått rundt vinduene mine og glant inn. Ekkelt. Har persiennerne fortrekt hele tida. Synd, for ville ha vært en mye luftigere og lysere leilighet om jeg kunne hatt det åpent. Innsyn fra samtlige vegger gjør at man føler seg som fisk i bolle. Anonymkode: 71521...b28 De snakker sikkert om at persiennene er nede også 🤪🤣 You cant win..:p Anonymkode: 7d2d2...e1b
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #30 Skrevet 7. februar 2024 mirjia skrev (11 timer siden): Det finnes persienner du kan trekke for både nedover og oppover. Da kan du dekke nedre del av vinduet ved ønske, og hele, om du vil det (eksempel https://jysk.no/gardiner/plissegardiner/blackout/plissegardin-lystett-hven-60x130cm/down-hvit?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAzoeuBhDqARIsAMdH14EY9VZHZUANWS9LLW3vzZtIWrpdttVcHQZMOeOInPJDuMTYXkOGf2gaAhy1EALw_wcB&gclsrc=aw.ds). Men naboer som sladrer vil alltid være naboer som sladrer. De må du uansett lære deg å overse. Vi har slike. Slipper inn lys, og kan heves/senkes. Veldig praktisk. Anonymkode: 39c20...a6c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #31 Skrevet 7. februar 2024 Jeg bor i rekkehus med innsyn og har helt ærlig sluttet å bry meg om at naboene kan se inn til oss. Jeg har det ikke sterilt i huset, men heller ingen svinesti et helt normalt hus altså, og så tipper jeg naboene uansett er så lei av å se meg ligge på sofaen uten bh og spise rosinboller så jeg føler ikke at de står og glor inn. Det er forøvrig gjensidig, naboene mine har heller ikke lukket gardinene sine og de er helt normale folk 😜 om de var som dine (enten prikkfrie eller vandrer rundt i trusa) så får de bare gjøre det, jeg tenker et liv bak persienner uten utsikt og dagslys er ganske trist😅 hvis jeg absolutt ville hatt null innsyn hadde jeg heller flyttet ut på landet Anonymkode: 3c5e9...ff6 2
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #32 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvis jeg absolutt ville hatt null innsyn hadde jeg heller flyttet ut på landet Eller en leilighet i øverste etasje Med heis. Anonymkode: 72106...e10
Mt3 Skrevet 7. februar 2024 #33 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vet ikke hvilken høyde jeg skulle valgt siden det er innsyn gjennom hele vinduet fra ulike steder. Anonymkode: 72106...e10 'Dual Reflective 10 x solfilm' er den ene folien jeg finner ved å Google som faktisk også virker beskyttende på kvelden når det er lysere inne enn ute. Men spør rundt om på byggfirma, arkitektfirma... noen må jo ha noen gode råd.
Maskinfører Skrevet 7. februar 2024 #34 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, om jeg hadde hatt en halv million tilgjengelig så kunne det vært et alternativ… Ja, det er det jeg gjør nå. Men føles som å leve i en mørk hule. Vet knapt om det er dag eller natt Isteden for persienner og gardiner, som jeg har nå? Hvorfor i så fall? Hva gjør plissegardiner bedre? Vinduene er to meter høye, vinduskarmen er bare litt over tolv cm dyp… så store planter får med andre ord ikke plass. Det er innsyn ovenfra også, vet du. Du anbefaler også plissegardiner istedenfor persienner. Hvorfor det, mon tro? Jeg klarer heller ikke heve meg over slarvinga. Her jeg bor er fasade ekstremt viktig, ingen sier noe direkte, men bak ryggen, der får de som ikke passer inn høre det. Status og det som syns utad er viktigst. Anonymkode: 72106...e10 Hehe såpass ja jeg har gardinene igjen hele døgnet hater og være på utstilling
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #35 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 19.28): De snakker sikkert om at persiennene er nede også 🤪🤣 You cant win..:p Anonymkode: 7d2d2...e1b I know. 🤪 har de først begynt å snakke, stopper de ikke, de finner feil uansett hva. Verste er at det er veldig lydt mellom vindu, så når de står utenfor, hører jeg alt de sier også. *Sparer til egen villa* Anonymkode: 71521...b28
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #36 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 7.26): Huset mitt har veldig store vinduer over hele den ene endeveggen. Dessverre er det også mye innsyn fra veien rett foran og hus som ligger høyere på den andre siden av veien. Naboen min lar vinduene være udekket, men har der superryddig til alle tider. En annen nabo har også udekket vindu, men har det skikkelig rotete, går rundt i trusa og bryr seg tilsynelatende ikke om at alle kan se henne hele tiden. Spørsmålet er: Hva hadde du gjort? Jeg ønsker å beholde lys og utsikt, men hater følelsen av å bli beglodd hele tiden (og jeg hadde følt meg dømt om jeg hadde noe andre kunne pirke på som de kunne se). Anonymkode: 72106...e10 Hei nabo... Pleier å ha på lang t-skjorte og... Anonymkode: dd9d1...43d
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #37 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei nabo... Pleier å ha på lang t-skjorte og... Anonymkode: dd9d1...43d Du er den eneste i Norges land med lang t-skjorte og...? Anonymkode: fc5c2...780
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #38 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei nabo... Pleier å ha på lang t-skjorte og... Anonymkode: dd9d1...43d Altså, jeg går ikke rundt og sladrer om naboene mine, og om du er min nabo eller ikke er irrelevant. De eneste naboene jeg har problemer med er de som gjør noe som direkte plager meg. Jeg prøvde bare å illustrere poenget mitt: Noen bryr seg ikke hva andre kan se, men jeg får ikke til å være så fri selv. Anonymkode: 72106...e10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #39 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Verste er at det er veldig lydt mellom vindu, så når de står utenfor, hører jeg alt de sier også. *Sparer til egen villa* Sånn er det her også. Føles som å bo i en fuglekasse 😛 Men jeg håper jeg får råd til å skifte vinduer, tror det blir billigere enn villa… Anonymkode: 72106...e10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #40 Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 19.33): Vi har slike. Slipper inn lys, og kan heves/senkes. Veldig praktisk. Anonymkode: 39c20...a6c Hvor er den kjøpt? Anonymkode: 72106...e10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå