AnonymBruker Skrevet 6. februar #1 Del Skrevet 6. februar Jeg har en hektisk livsstil med små barn, travel og aktiv jobb og full rulle på fritiden. I helgene er jeg utslitt og trenger å hvile. Jeg har trent sporadisk de siste årene. Har perioder der jeg er topp motivert og andre perioder der jeg ikke makter å trene. Jeg kan da bli irritabel, misfornøyd med meg selv og føle at dagen er meningsløs fordi jeg ikke fikk til å trene/ikke prioriterte dette. De siste dagene har jeg innsett at trening bare gir meg negativt stress som jeg ikke trenger. Men føler jo at man bør trene. Eller kan man ha et fint liv uten å trene men å bare gå turer osv? Anonymkode: c4087...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #2 Del Skrevet 6. februar Ja klart det! Turgåing er kjempegod trening så lenge du ikke er idrettsutøver. Vil du trene litt styrke kan du ta noen push ups før du skal i dusjen. Det er ikke så mye som skal til for å holde deg helt ok ☺️ Anonymkode: df45c...a41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #3 Del Skrevet 7. februar Trening gir mye, merker jeg. Fysisk og mentalt. Så jeg ville ikke lagt det bort. Men heller jobbe med samvittigheten når du ikke orker. Jeg kan ha helger der jeg ikke er utenfor døra, og reflekterer da ikke mer over det enn at denne helgen trengte jeg det. For jeg vet at det kommer en god treningsperiode igjen etterhvert, når jeg er mentalt klar for det. Anonymkode: 40404...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #4 Del Skrevet 7. februar Jeg tenker at om trening oppleves som negativt stress, bør du både jobbe med eget tankesett og forsøke å ikke bli misfornøyd med deg selv de dagene du ikke får det til. Legg lista lavere! Det høres ut som du har høy hverdagsaktivitet og da skal det mindre trening til for å oppnå effekt av treningen. Gå turer, gjør yoga/pilates/soma move eller korte og effektive styrkeøkter/løpeøkter når du kjenner at du har kapasitet til det. Det er viktig å finne en god balanse 😊 Anonymkode: eb00c...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #5 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja klart det! Turgåing er kjempegod trening så lenge du ikke er idrettsutøver. Vil du trene litt styrke kan du ta noen push ups før du skal i dusjen. Det er ikke så mye som skal til for å holde deg helt ok ☺️ Anonymkode: df45c...a41 Det spørs veldig. En vanlig gåtur på flatmark der man knapt får opp pulsen kalles vel mer mosjon. Skal man ha litt utbytte av gåturer må pulsen opp og gjerne litt motbakker for å få brukt beina. Anonymkode: 32e7c...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 7. februar #6 Del Skrevet 7. februar For meg er det både og. Trening gir meg mye godt i hverdagen når jeg ikke er stressa, men i perioder der jeg har det travelt (bortreist ektefelle, syke barn eller mye overtid) gir det meg mye negativt stress ja. Jeg får skikkelig dårlig samvittighet når jeg ikke får trent og bruker mye mental energi på å planlegge treningen i hektiske uker og kjenne på at jeg mislykkes med det. Jeg har jobbet en del med tankegangen, men det er ikke enkelt. Men viktigste var for meg å redusere målet mitt. Tidligere var målet 3 styrkeøkter i uka, nå er det 1-2 økter. 1 økt i travle uker. Pluss en intervalløkt i uka med mindre jeg koker bort i overtid og syke barn. Det å redusere den planlagte treningen har altså fjernet en del av tankekjøret. Men jeg kjenner likevel på det i perioder, og særlig ukene med kun én styrkeøkt er vanskelig å akseptere. Og det er helt teit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 7. februar #7 Del Skrevet 7. februar issoras skrev (1 time siden): For meg er det både og. Trening gir meg mye godt i hverdagen når jeg ikke er stressa, men i perioder der jeg har det travelt (bortreist ektefelle, syke barn eller mye overtid) gir det meg mye negativt stress ja. Jeg får skikkelig dårlig samvittighet når jeg ikke får trent og bruker mye mental energi på å planlegge treningen i hektiske uker og kjenne på at jeg mislykkes med det. Jeg har jobbet en del med tankegangen, men det er ikke enkelt. Men viktigste var for meg å redusere målet mitt. Tidligere var målet 3 styrkeøkter i uka, nå er det 1-2 økter. 1 økt i travle uker. Pluss en intervalløkt i uka med mindre jeg koker bort i overtid og syke barn. Det å redusere den planlagte treningen har altså fjernet en del av tankekjøret. Men jeg kjenner likevel på det i perioder, og særlig ukene med kun én styrkeøkt er vanskelig å akseptere. Og det er helt teit! Signerer denne. Målet mitt nå er ett sett pull-ups 5 dager per uke. Bruker appen "HabitShare" for å følge med. Er på sjette uka med streak nå. I tillegg gjør jeg skulderrehabilitering med strikk og hofterehabilitering like ofte. Alt tar meg kanskje 20 minutter til sammen, men det blir mer sånn ett sett pull-ups når jeg venter på kaffen, litt skulderøvelser før lunsj og en liten hofterunde mens ungene ser på TV eller er i badekaret. Det føles liksom ikke like massivt når man gjør det sånn, og jeg har meget god samvittighet for at det er det jeg får til per tiden. Har faktisk begynt å få troen tilbake på å kunne ta en skikkelig knebøy uten smerter, da all denne bevegelighetstreningen og stabilitetstreningen gir gode resultater allerede! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå