Monolita Skrevet 6. februar 2024 #1 Skrevet 6. februar 2024 (endret) Er det noen triks for å ta vare på supperester? Bor alene og føler suppe alltid skiller seg om man prøver å spare på restene. Endret 6. februar 2024 av Monolita
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #2 Skrevet 6. februar 2024 Jeg setter supperester i kjøleskapet og varmer til lunsj dagen etter, eller fryser ned rester til lettvint middag en dag jeg trenger det. Frossen suppe bare klemmer jeg rett fra boksen ned i gryte og varmer direkte opp - evt med en skvett vann. Har aldri opplevd at oppvarmet suppe skiller seg, men jeg lager som regel purésupper med stavmikser uten jevning, så det kommer kanskje an på hva slags suppe du har. Anonymkode: 01be8...c1b
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #3 Skrevet 6. februar 2024 Men hvis det skiller seg er det bare å røre den sammen igjen, så er den så god som ny. Det samme med pannekakerøre! At den har skilt seg betyr ikke at den er blitt dårlig 👍🏼 Anonymkode: b9d9a...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #5 Skrevet 6. februar 2024 Koker alltid opp ekstra for kjøleskap (lunsj) eller fryser. Om den skiller seg litt er det jo bare å varme opp og røre godt? I fryser bruker jeg gjerne store ziplock og fryser flatt. I kjøleskap en plastboks. Anonymkode: e022d...ee8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #6 Skrevet 6. februar 2024 Monolita skrev (18 minutter siden): Er det noen triks for å ta vare på supperester? Bor alene og føler suppe alltid skiller seg om man prøver å spare på restene. Jeg lager alltid stor porsjon og fryser ned porsjonsvis Anonymkode: 7a8e9...1c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå