Gå til innhold

Tv skap/benk i eik- maling? Trenger hjelp :o


Karoline Eva

Anbefalte innlegg

Hei, 

image.png.d3e59a9d822352c20d94c86f68d4e492.png

Ønsker å kjøpe meg en sånn tv benk, men men.. vanskelig å få tak i det jeg ønsker egentlig, så tenker på en DIY prosjekt :D

Lurer på om er dette mulig med en slik, som på bilde til å få mer naturlig/eik farge? denne hvit skap materiale: Slitesterk møbelplate

Hva man bør bruke da? spesielt maling ? etc? 

 

Ønsket tv skap:

(alltid utsolgt og dyrt)... :( 

image.png.d4cca330ad0c67f008b7b80b82231c86.png

Endret av Karoline Eva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kjøper du ikke sånn diy selvbekledende folie fra Temu f.eks? De har akk sånn «spilefolie» så den ser helt lik ut til den du ønsker deg, (bare at det er folie ofc). Det er et billig alternativ :) De finnes i forskjellige farger og. 

Anonymkode: 1d64b...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kjøper du ikke sånn diy selvbekledende folie fra Temu f.eks? De har akk sånn «spilefolie» så den ser helt lik ut til den du ønsker deg, (bare at det er folie ofc). Det er et billig alternativ :) De finnes i forskjellige farger og. 

Anonymkode: 1d64b...688

hva heter den folien? :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kjøper du ikke sånn diy selvbekledende folie fra Temu f.eks? De har akk sånn «spilefolie» så den ser helt lik ut til den du ønsker deg, (bare at det er folie ofc). Det er et billig alternativ :) De finnes i forskjellige farger og. 

Anonymkode: 1d64b...688

Heter vel kanskje tapet ikke folie.. men du skjønte sikkert hva jeg mente. Her er et eksempel fra temu appen: 

 

3932ADF1-63AA-4D7E-9A09-00F8F7FCD1AA.jpeg

Anonymkode: 1d64b...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karoline Eva skrev (1 minutt siden):

hva heter den folien? :)
 

Jeg bare søkte «spile selvbekledende tapet» på temu appen så kommer det opp litt forskjellige!

Anonymkode: 1d64b...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du skal kjøpe den hvite tvbenken er det kanskje bare å male den så får du sikkert samme «look» ? Mens hvis du har en tvbenk med flate skapdører så blir sikkert sekvbeklendende tapet bedre.

Anonymkode: 1d64b...688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvis du skal kjøpe den hvite tvbenken er det kanskje bare å male den så får du sikkert samme «look» ? Mens hvis du har en tvbenk med flate skapdører så blir sikkert sekvbeklendende tapet bedre.

Anonymkode: 1d64b...688

ja, det tenker jeg på.. 

 

Kanskje skrelle av topplaget med sandpapir og deretter male? Men hva slags maling vil de være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bare søkte «spile selvbekledende tapet» på temu appen så kommer det opp litt forskjellige!

Anonymkode: 1d64b...688

litt usikkert om jeg stoler på Temu 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis det er utfreste spiler, så bør du ha tolmodighet herfra til månen og tilbake igjen, både for å pusse og male og også om du skal kle med folie.

Men hvis det er møbelplate av god kvalitet, og du er veldig dyktig og nøyaktig på pussing, så vil det mye mulig være nok å lakke den etterpå. De fleste møbelplater er i furu, og det finnes lakk som gir mer eik-look.

Anonymkode: 8c49b...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...