Gå til innhold

Hvilke biler kan jeg kjøpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Krav til bilen

- pris max 100k

- elektrisk

- minst 500km rekkevidde (må komme meg 350km uten lading på vinteren). Er ikke slik at jeg ikke kan lade men har ikke tid til det. Ønsker også å unngå lading utenfor hjem og arbeidsplass, da for dyrt.

- 5 dører, ønsker ikke noe veldig lite. Bør være minst på størrelsen med yaris.

- billig å forsikre

- ikke eldre enn 3 år eller mer enn 100k km.

Finnes det en slik bil eller må jeg kjøpe en til fossil?

Anonymkode: 1d922...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler. Du må nok opp i pris for å få noe sånt.

Får null treff på Finn i allefall.

Anonymkode: 0c9dc...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye selvmotsigende her. 100 kkr for en elbil som har minst 350 km rekkevidde vinterstid, ikke veldig lite, men minimum på størrelse med Yaris - som er liten...osv. Denne bilen fins ikke. 

Tom. en 62 kWt Leaf har bare rekkevidde på opptil 385 km. Alle mindre elbiler har relativt oversiktlig batterikapasitet, kun svære biler fra Tesla, Audi, Lucid, Hongqi og andre matcher rekkeviddekravet ditt. Til det mangedoble av prisforestillingen din.

Det du spør om er "en enebolig med 1000 kvm hage midt i Oslo sentrum til maks 2 mill". Det fins ikke.

Anonymkode: b5392...eef

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må liksom ha en giga SUV til 500k kroner om jeg vil ha en elbil for mine behov?

Hva er den billigste løsningen for meg da?

Sparer 2000,- i måneden og ønsker ikke finansiering. Har 120k liggende.

Hva er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en rimelig Leaf 60 kWt med god batterihelse og bruk en halvtime på hurtiglader på disse 350 km lange turene dine. Ved norsk gjennomsnittsfart på 60 km/t på riksveinettet er dette en tur på nesten fire timer uansett - du trenger den pausen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Krav til bilen

- pris max 100k

- elektrisk

- minst 500km rekkevidde (må komme meg 350km uten lading på vinteren). Er ikke slik at jeg ikke kan lade men har ikke tid til det. Ønsker også å unngå lading utenfor hjem og arbeidsplass, da for dyrt.

- billig å forsikre

Finnes det noen akseptable biler, uansett drivlinje, som tilfredsstiller de kravene? 

Men kort svar er nei, du finner ikke elbil som tilfredsstiller de kravene dine. Hvordan kan det ha seg at du ikke har tid til å lade når du skal ut og kjøre 350km? 

Og hvordan tenker du å lade bilen om det er for dyrt hjemme og på arbeidsplass? Man har jo selvfølgelig å stjele strøm av naboen, men det er ikke supersnilt gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, newman01 said:

Finnes det noen akseptable biler, uansett drivlinje, som tilfredsstiller de kravene? 

Men kort svar er nei, du finner ikke elbil som tilfredsstiller de kravene dine. Hvordan kan det ha seg at du ikke har tid til å lade når du skal ut og kjøre 350km? 

Og hvordan tenker du å lade bilen om det er for dyrt hjemme og på arbeidsplass? Man har jo selvfølgelig å stjele strøm av naboen, men det er ikke supersnilt gjort. 

Jeg skal reise mellom to jobber og fra den ene jobben slutter til den andre begynner så har jeg 4 timer å rekke det. Funker fint nå i dag med en fossil bil. Reisen gjennomføres rundt to ganger i uken.

Jobb fikset ekstra penger til fyll og en ekstra godtgjørelse for reisingen så langt, fordi de etterspør spesifikt min kompetanse. Blablabla.

Jeg kan lade hjemme og på jobben. Ladehastigheten spiller ingen rolle her, da bilen står stille i minst 2 dager.

Men jeg har ikke 30 min. underveis der jeg kan lade på hurtiglader, fordi jeg må rekke jobbfristen.

Det er durt for arbeidsgiver å hente meg med helikopter men de gjør det av og til når det er noko på vegen. 

Nå går bilen min i stykker og jeg ønsker ny bil. Derfor spørsmål om elektrisk bil.

Men mulig jeg må gi opp den ene jobben og heller ta en runde på nav om fremtiden. Ser ikke hvordan dette er gjennomførbart med mindre jeg selger huset og bruker over en halv mill. på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om arbeidsgiver henter deg med helikopter bør det være mulig å forhandle litt på lønn? Om du er så kritisk for operasjonell drift at du ikke har 30 minutters slingringsmonn på oppmøte, men samtidig ikke har råd til en bil som tilfredsstiller de ytelseskravene som forutsettes virker merkelig. 

Vurdert om arbeidsgiver kan sponse tjenestebil? Må være billigere enn helikopter ihvertfall

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@newman01, med den siste kommentaren har jo TS avslørt seg som et typisk troll. Det forklarer de bisarre motsetningene i OP også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 12.30):

Krav til bilen

- pris max 100k

- elektrisk

- billig å forsikre

Du finner ikke fossilbil med disse kravene engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...