Gå til innhold

Hull i ørene som gror igjen hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere som sliter med at hullene i ørene gror igjen hele tiden? 

Jeg bruker øredobber jevnlig, men opplever allikevel at jeg ofte må stikke igjennom hud, særlig på ene øret. 

Jeg fikk for 2 år siden stukket nye hull hos piercer for å se om det hjalp. De første hullene hadde jeg fra 7år, nå 40.

Anonymkode: e0d73...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slitter med det samme. Fikk hull i ørene da jeg var 12år, og er nå 43. Og går jeg mer en 1 uke uten må jeg stikke hul igjen. Spesielt på den ene siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ett hull i huden, selvfølgelig vil kroppen din forsøke å stenge igjen det hullet når det ikke er noe der.

Så da må man enten stikke det opp hver dag eller ha noe i ørene hele tiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (1 minutt siden):

Vel, det er jo ett hull i huden, selvfølgelig vil kroppen din forsøke å stenge igjen det hullet når det ikke er noe der.

Det er jo ikke helt "selvfølgelig", vi er mange som kan la være å ha noe i dem i lange perioder, uten at de gror igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke alltid tilfelle.

Mine hull i ørene kan være "ubrukte" i et par år, så er det bare å føre øredobben gjennom uten at noe har grodd igjen.

Piercet brystvortene mine for 20 år siden og kan fortsatt ta en stang gjennom ene vorta. Har ikke hatt piercing der på ti år. 

Navlen derimot, den grodde igjen på en uke. 

Anonymkode: c6712...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitrefugl skrev (Akkurat nå):

Det er jo ikke helt "selvfølgelig", vi er mange som kan la være å ha noe i dem i lange perioder, uten at de gror igjen.

Flott for deg da, men det er altså ikke tilfellet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke alltid tilfelle.

Mine hull i ørene kan være "ubrukte" i et par år, så er det bare å føre øredobben gjennom uten at noe har grodd igjen.

Piercet brystvortene mine for 20 år siden og kan fortsatt ta en stang gjennom ene vorta. Har ikke hatt piercing der på ti år. 

Navlen derimot, den grodde igjen på en uke. 

Anonymkode: c6712...721

Igjen, det var ikke tilfellet her i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her.

Tok hull i ørene som barn, og det ene øret har jeg alltid måttet stikke gjennom huden. For et par år siden var det såpass grodd igjen at jeg tok hullet på nytt, og fikk beskjed om at jeg burde ha øredobber i øret hele det første året. Måtte gjerne bytte, men burde ha noe i det til en hver tid.

Nå, to år senere, må jeg fortsatt ha noe i det hele tiden for å hindre at det gror igjen. Har heldigvis blitt vant til å sove med øredobber nå, det klarte jeg ikke før.

Anonymkode: b492e...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Igjen, det var ikke tilfellet her i denne tråden.

Bålkaffe skrev (1 time siden):

Flott for deg da, men det er altså ikke tilfellet i denne tråden.

Er du sånn i virkeligheten også? Bare lurer. Det er jo ikke så uvanlig at folk svarer litt «off topic», men litt merkelig å måtte påpeke det liksom.

Anonymkode: 8eaa8...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Bålkaffe said:

Har ikke inntrykk av at dette er selvfølgelig.. Det er heller ikke det piercingsalongen sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du sånn i virkeligheten også? Bare lurer. Det er jo ikke så uvanlig at folk svarer litt «off topic», men litt merkelig å måtte påpeke det liksom.

Anonymkode: 8eaa8...382

Om jeg er hvordan i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når vi er inne på emnet - hva er best å gjøre med gjengrodde hull i ørene? Må jeg gå til frisør og få skutt hullene åpne igjen? Gjør det IKKE selv. 

Anonymkode: 99017...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke inntrykk av at dette er selvfølgelig.. Det er heller ikke det piercingsalongen sa. 

Piercingsalongen kan ikke vite hvordan lege-egenskaper de forskjellige personer de har innom faktisk har, dermed kan de heller ikke si noe skråsikkert om det, verken den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
jegerrinne skrev (2 timer siden):

Slitter med det samme. Fikk hull i ørene da jeg var 12år, og er nå 43. Og går jeg mer en 1 uke uten må jeg stikke hul igjen. Spesielt på den ene siden

En hel uke? Jeg må «rote rundt» for å få inn øredobbene hvis jeg går uten i to dager…

Anonymkode: 34c92...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har hud som gror seg til fine hull som forblir åpne, mens andre har hud som hele tiden reparerer seg selv og kan derfor ikke gå uten noe i selv over kort tid uten at det gror igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja!! Jeg bruker ikke jevnlig da (før daglig), men når jeg prøver så er det som om jeg må stikke hull ja, får betennelse og vondt og har ikke lyst å ha noe der igjen :( Og så går det en stund, så skjer det samme... Er det beste å ha små øredobber i hele tiden eller noe eller bør man rett og slett ta på ny? Jeg fikk også hull i ørene som barn rundt 6 års alder og er nå 34 år.

Anonymkode: 153f3...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har det også slik, da må jeg bruke øredobber daglig i en periode, så blir det bedre for en stund.

Anonymkode: ec478...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke det helt vanlig da? 

Anonymkode: 78d89...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde problemer med at det ene hullet grodde igjen, var vondt å sette i øredobb. Det jeg gjorde, var at jeg kjøpte noen små gulløredobber som jeg hadde i i 6 uker, etter det er jeg kvitt problemet.

Anonymkode: 6d84e...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...