Gå til innhold

Reiseutgifter ved samvær.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lang reisevei er det snakk om? Jeg tror du vil skape høyt konfliktnivå om du går videre med det. Er det virkelig verdt det?

Anonymkode: 77e7f...5c7

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor høy er kostnaden? 

Skrevet

Mest sannsynlig får du det ikke dekket. Om mor er såpass dårligere stilt så er det en kostnad du må dekke,Det er snakk om å hente barnet ditt til og fra samvær, så smålig går det pokker meg ikke å være. 

Min xman hentet og kjørte barna fast i alle årene de hadde samvær, ca 30min hver vei, Hentet hver annen onsdag og kjørte til skole/barnehage dagen etter, og hver annen fredag-søndag, hentet og kjørte. Var aldri snakk om at vi skulle dele kostnaden, selvom det var vi som flyttet og han betalte bidrag.

Det var for at barna skulle ha samvær med sin far, og da er kostnaden liten. Høres ut som du skal gjøre dette kunfor å ramme moren til barnet ditt. Noe så ufint

Anonymkode: c9a86...c37

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk som prøver tjene penger på barnet sitt framfor å ta ansvar.  

Anonymkode: 63d1e...ece

TS spør hva lover og regler sier, og om NAV evt. krever inn og/eller regulerer på bidraget.  Hvordan du, ut i fra dette,  påstår at han er uansvarlig og en som ønske å tjene penger på barna sine, er bare utrolig!  

Skrevet

Reisekostnader til og fra samvær er holdt utenfor NAVs bidragskalkulator.  Prinsippet er at man skal avtale dette, og det vanlige er at man deler på kostnaden.  Hvem som flytter ut, har ingenting å si.  Har heller ikke vært borti at kostnaden deles etter inntekt, men her er det opp ti dere å avtale selv.  
Jeg er enig i at det er urimelig at du skal betale alene.  Du bør ta dette opp med henne, alternativt via Familievernkontoret.  De hjelper dere med å skrive en avtale.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...