AnonymBruker Skrevet 5. februar #1 Del Skrevet 5. februar Si dere er to stykker som bor sammen, Kari og Ola. Kari har tatt med seg nøkkelen i dag, det har ikke Ola. Derfor må Kari låse opp. Kari låser opp, går inn døra først. Deretter går Ola inn etter Kari. Er det ikke da vanlig at Ola som går sist inn døra også lukker og låser døra etter seg? Eller er det Kari's ansvar å lukke døra etter Ola fordi hun låste opp, og Ola egentlig er en tre år gammel gutt fanget i en voksen mannekropp? Anonymkode: 94a5a...648 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #2 Del Skrevet 5. februar Den siste som går inn/ut lukker selvsagt døren. Anonymkode: 75d52...929 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #3 Del Skrevet 5. februar Er dette noe dere virkelig lager en krangel ut av, TS? I så fall synes jeg både Kari og Ola er et barn fanget i en voksen kropp. Anonymkode: a72df...43c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #4 Del Skrevet 5. februar Er dette virkelig en reell situasjon og dere er i et forhold ? Anonymkode: 7ad13...154 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #5 Del Skrevet 5. februar Dette er reelt, og Ola 'glemmer' alltid nøkler og lar døra stå på vidt gap som om det var det mest naturlige i hele verden. Det er ikke sånn at jeg går og tenker på dette hver dag, men tenkte jeg måtte høre i tilfelle jeg har misforstått etiketten her, siden jeg ikke egentlig er norsk. Anonymkode: 94a5a...648 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rem Skrevet 5. februar #6 Del Skrevet 5. februar Den som kommer sist inn såklart 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #7 Del Skrevet 5. februar Jeg oppdrar fireåringen til at sistemann inn, lukker døren. Det er en åpenbar regel. Når det er sagt, bør et forhold der dette blir en krangel avsluttes. Ingen sunn dynamikk dette. Anonymkode: 916ae...7cb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. februar #8 Del Skrevet 5. februar Av ting jeg virkelig aldri har tenkt over... Er jeg den siste som går gjennom en dør, vil jeg lukke den etter meg - ikke fordi jeg gjør en bevisst vurdering av hvorvidt det er mitt ansvar, men fordi det er en helt selvfølgelig og logisk ting for meg å gjøre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #9 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg oppdrar fireåringen til at sistemann inn, lukker døren. Det er en åpenbar regel. Når det er sagt, bør et forhold der dette blir en krangel avsluttes. Ingen sunn dynamikk dette. Anonymkode: 916ae...7cb Vi har ikke kranglet om dette enda, jeg er bare genuint nysgjerrig på om det er noe jeg har misforstått her, for meg føles det som en hersketeknikk å alltid bare la døren stå på vidt gap og forvente at andre som har gått inn før deg skal lukke den for deg. Anonymkode: 94a5a...648 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #10 Del Skrevet 5. februar Her tar den som låser opp døra et skritt til siden mens de holder i døra, den andre går inn, så lukker og låser den som lukket opp døra etter begge. Slik gjør vi det også på jobb når man går en gruppe til lunsj. Første i rekka åpner døra til kantina, holder den åpen for resten, lukker den etter seg. Jeg trudde det var normal etikette, ikke bare å dytte døra over til nestemann. Anonymkode: 564a9...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #11 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her tar den som låser opp døra et skritt til siden mens de holder i døra, den andre går inn, så lukker og låser den som lukket opp døra etter begge. Slik gjør vi det også på jobb når man går en gruppe til lunsj. Første i rekka åpner døra til kantina, holder den åpen for resten, lukker den etter seg. Jeg trudde det var normal etikette, ikke bare å dytte døra over til nestemann. Anonymkode: 564a9...d3c Dette er jeg fullstendig klar over, men dette er noe helt annet enn jobb. Anonymkode: 94a5a...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #12 Del Skrevet 5. februar 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ikke kranglet om dette enda, jeg er bare genuint nysgjerrig på om det er noe jeg har misforstått her, for meg føles det som en hersketeknikk å alltid bare la døren stå på vidt gap og forvente at andre som har gått inn før deg skal lukke den for deg. Anonymkode: 94a5a...648 Hadde ikke tenkt på hersketeknikk, men stusset over intelligensen.. Anonymkode: a89fc...240 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. februar #13 Del Skrevet 5. februar Men hva skjer hvis du sier - en helt naturlig og rasjonell reaksjon - Lukker du døra etter deg? Jeg synes det er pussig at han ikke gjør det automatisk, men også at du analyserer det så voldsomt heller enn å bare snakke til ham. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #14 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde ikke tenkt på hersketeknikk, men stusset over intelligensen.. Anonymkode: a89fc...240 Jeg tror han er mensa-medlem. Anonymkode: 94a5a...648 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #15 Del Skrevet 5. februar Ofte har den som låser opp en ledig hånd mens den andre bærer mer. Da kan den som har ledig hånd lukke døren. Hvis den som låser opp går først inn, er det vel normalt at den som går sist lukker igjen. Hva skjer hvis du går lenger inn i huset før han kommer inn? Hvor lenge blir døra stående åpen? Anonymkode: 81d0f...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #16 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror han er mensa-medlem. Anonymkode: 94a5a...648 Enig, mange Mensa-medlemmer er dårlig på praktiske ting, vet ikke om alle kan knyte sko engang. Anonymkode: 96890...3f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #17 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi har ikke kranglet om dette enda, jeg er bare genuint nysgjerrig på om det er noe jeg har misforstått her, for meg føles det som en hersketeknikk å alltid bare la døren stå på vidt gap og forvente at andre som har gått inn før deg skal lukke den for deg. Anonymkode: 94a5a...648 Haha! Ja, Ola er et barn som er fanget i en voksen sin kropp. Anonymkode: 642bd...c5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #18 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her tar den som låser opp døra et skritt til siden mens de holder i døra, den andre går inn, så lukker og låser den som lukket opp døra etter begge. Slik gjør vi det også på jobb når man går en gruppe til lunsj. Første i rekka åpner døra til kantina, holder den åpen for resten, lukker den etter seg. Jeg trudde det var normal etikette, ikke bare å dytte døra over til nestemann. Anonymkode: 564a9...d3c Men også i dette tilfellet er det sistemann inn eller ut av døra som lukker. Anonymkode: 75d52...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #19 Del Skrevet 5. februar I gamle dager pleide vi å spørre "har du hund med deg?" hvis sistemann inn ikke lukket døra eller gikk alene inn uten å lukke etter seg. Anonymkode: 761f4...a10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #20 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette er jeg fullstendig klar over, men dette er noe helt annet enn jobb. Anonymkode: 94a5a...648 Jeg startet med å forklare hvordan jeg og mannen gjør det, og hvordan jeg er vant til at det er med familie og venner. Det virker som om dere begge mangler litt etikette. Anonymkode: 564a9...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå