AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #1 Del Skrevet 5. februar 2024 Vielsen har stått, skal ha bryllupsfest til sommeren. Holde utdrikningslag? En ting er å svare ja eller nei til dette som et rent spørsmål. Men hadde du gått i utdrikningslag til en bekjent/kollega/venn som hadde giftet seg i hemmelighet og du ble invitert til dette før bryllupsfesten? Anonymkode: 7f41e...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #2 Del Skrevet 5. februar 2024 Hvorfor ikke fortsette i tråden du startet? Anonymkode: 6692a...41f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #3 Del Skrevet 5. februar 2024 Jeg har den såkalt hurpete holdning at man har én bryllupsfest umiddelbart etter vielsen, og that's it. Så nei, jeg hadde ikke gått i et utdrikningslag etter bryllupet har stått. Anonymkode: ce430...1ad 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #4 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor ikke fortsette i tråden du startet? Anonymkode: 6692a...41f Fordi det ikke var jeg som startet den andre tråden. Men nå lurer jeg litt på om vi skal i samme selskapet 😄 Anonymkode: 7f41e...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #5 Del Skrevet 5. februar 2024 Ja, det hadde jeg gjort. Jeg takker ikke nei til en fest 😆 Anonymkode: 7b835...157 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #6 Del Skrevet 5. februar 2024 Nei, jeg hadde ikke gått. Velger man å gifte seg i hemmelighet så velger man også ut utdrikningslag. Jeg kunne gått i et sommerselskap for å markere at de har giftet seg, men ikke hvis de da forventer å holde det som et formell bryllupsselskap med fullt opp av gaver osv. Jeg har et vennepar som giftet seg i all hemmelighet, men som holdt et sommerselskap en stund etterpå. De holdt det helt uformelt, enkel mat (grilling og hjemmebakte kaker), vanlige pene sommerklær, og ga tydelig beskjed om at de ikke ønsket gaver, fordi det ikke var et bryllup. Eneste som lignet på et klassisk bryllup var at de hadde bestilt en kake som de skar opp på tradisjonelt vis som par. Anonymkode: 967f6...310 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #7 Del Skrevet 5. februar 2024 Her skal ting melkes for alt det er verdt. Utdrikningslag skal være før de gifter seg. Å ta det etter fjerner jo hele poenget. Bryllupsfest måneder etter vielsen er neste like teit. Hadde unngått begge deler. Anonymkode: 35b5f...006 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 16. februar 2024 #8 Del Skrevet 16. februar 2024 Blei invitert i ett i fjor, da hadde «brudeparet» allerede vært gift i mange år. Takket pent nei. For meg er det merkelig, enda mer merkelig når de har vært gift i mange år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #9 Del Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 6.16): Vielsen har stått, skal ha bryllupsfest til sommeren. Holde utdrikningslag? En ting er å svare ja eller nei til dette som et rent spørsmål. Men hadde du gått i utdrikningslag til en bekjent/kollega/venn som hadde giftet seg i hemmelighet og du ble invitert til dette før bryllupsfesten? Anonymkode: 7f41e...4e5 nei.. Anonymkode: 8b28b...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #10 Del Skrevet 16. februar 2024 Det er selvsagt lov å samle gode venninner for litt fest og moro og aktiviteter. Men ikke kall det et utdrikningslag når det helt åpenbart ikke er det. Anonymkode: 24bed...3d2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #11 Del Skrevet 10. juni 2024 Jeg hadde gått ja, syns det er gøy å samles 😊 Ideelt sett burde det vært før vielsen, men det er jo ikke alltid alt blir som man har tenkt. Anonymkode: b1b2e...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #12 Del Skrevet 11. juni 2024 Noen gifter seg jo på kort varsel og da er det ikke alltid tid til å arrangere noe i forkant hvor de fleste kan bli med. For alle har sine ting og ikke gitt alle kan en helg før hvis varselet om bryllup kommer 1mnd i forveien. Ellers kan det jo vøre bruden som også har mye planer. Men jeg ville ikke kalt det utdrikningslag. Ville heller kalt det en liten etterfeiring for jentegjengen. Også ville jeg holdt det rimelig. Kurvfest hjemme hos en, ut å spise på restaurant el. Ikke 3 ulike aktiviteter, ulike barer og lunsj og middag ute som blir 3000+ per person. Anonymkode: 429f6...e3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Del Skrevet 11. juni 2024 Ja jeg hadde gått. Jeg takker sjeldent nei til en fest 🥳 Anonymkode: 17990...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #14 Del Skrevet 14. juni 2024 Hvis venninnen min ønsket dette, og jeg visste det ville glede henne at jeg kom, ser jeg egentlig ingen grunn til ikke å komme? Synes det trumfer det at noen synes det er "rart". Anonymkode: 7e204...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #15 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis venninnen min ønsket dette, og jeg visste det ville glede henne at jeg kom, ser jeg egentlig ingen grunn til ikke å komme? Synes det trumfer det at noen synes det er "rart". Anonymkode: 7e204...2b7 Enig 😊 hvis man liker «bruden» og har lyst på en festlig dag med henne, så spiller det ingen rolle. Anonymkode: b1b2e...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #16 Del Skrevet 14. juni 2024 Jeg hadde tenkt at fette var helt greit. Så lenge utdrikkingslag var før bryllupsfesten. Anonymkode: 8a750...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå