Gå til innhold

Datter på 14 som er endel kvalm

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

De ble lært at sex før ekteskapet var synd, og det var svært fornuftig. Å oppmuntre 14-årige jenter til fri sex, er grov omsorgssvikt.

Anonymkode: 80d82...50c

det er et HAV av forskjell mellom  "Å oppmuntre 14-årige jenter til fri sex" og det vi snakker om her, som er å unnlate å sperre barnet inne, slik at man beholder en god relasjon til barnet sitt, slik at man kan snakke med dem om trygg sex. Hele argumentasjonen din er bygger på falske sammenligninger og stråmenn. Du overse og totakt at det er et hav av forskjell mellom 1500-tallet,der du tydeligvis befinner deg mentalt, og 2024.

Anonymkode: 69e1f...44f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 22.35):

Vi har bestilt time til legen men må det i forkant taes blodprøver? Vi har hennes oldemor som fikk hjernesvulst i familien og er redd for dette. Vet noen hva årsaken rundt kvalme kan være? 

Anonymkode: 0e64a...01c

Jeg hadde nok tatt en graviditetstest de begynner med sex som 12åringer og hun vil aldri i verden innrømme det til deg. Be hu tisse i en kopp og hjelp henne med testen.

Anonymkode: e2093...3a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 22.35):

Vi har bestilt time til legen men må det i forkant taes blodprøver? Vi har hennes oldemor som fikk hjernesvulst i familien og er redd for dette. Vet noen hva årsaken rundt kvalme kan være? 

Hennes oldemor som fikk hjernesvulst og dere er redd for det?!?!??! 
Er du seriøs?!?!?! Herlighet......... At det går an.......

Anonymkode: 70447...99b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2024 den 5.56):

Etter legebesøk igår ble vi enige om at hun skal snakke med helsesøster om p-piller, men da UTEN østrogen, grunnet blodpropp på hennes fars side. Hun fikk tatt blodprøver, så vi får se 😊

Ts 

Det ble ikke tatt graviditetstest altså eller var den negativ?

Anonymkode: 35301...52e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 20.16):

Jeg synes egentlig det er ganske urovekkende at datteren din på 14 (!!) år er fast seksuelt aktiv, og at du vet om dette (feks at de bruker kondom). Hvorfor godkjenner du dette?

Hilsen ungdomsskolelærer som har sett hva tidlig seksuell debut kan gjøre med tenåringsjenter. 

Anonymkode: 5d5de...104

Syns det blir feil å skjære alle over en kam her om at det er uheldig med litt tidlig seksuell debut. Ikke minst feil å bruke lærertittel for å støtte om påstanden din. Det er store variasjoner i modenhet hos jenter i den alderen. Og det er først og fremst dersom den ene parten er mye eldre- over seksuell lavalder at det er bekrymringsverdig og ulovlig. Jenta er snart 15 år. Samme alder som jeg var da jeg debuterte seksuelt med min jevnaldrende kjæreste. Det var en fin debut og trygg måte å skaffe seg seksuell erfaring på. Vi var sammen i 2 år og hadde ikke sex før 4 år senere med ny kjæreste. Det er også ofte vært oppe til diskusjon om den seksuelle lavalder skal bli 15 år. Så legg ned hysteriet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Syns det blir feil å skjære alle over en kam her om at det er uheldig med litt tidlig seksuell debut. Ikke minst feil å bruke lærertittel for å støtte om påstanden din. Det er store variasjoner i modenhet hos jenter i den alderen. Og det er først og fremst dersom den ene parten er mye eldre- over seksuell lavalder at det er bekrymringsverdig og ulovlig. Jenta er snart 15 år. Samme alder som jeg var da jeg debuterte seksuelt med min jevnaldrende kjæreste. Det var en fin debut og trygg måte å skaffe seg seksuell erfaring på. Vi var sammen i 2 år og hadde ikke sex før 4 år senere med ny kjæreste. Det er også ofte vært oppe til diskusjon om den seksuelle lavalder skal bli 15 år. Så legg ned hysteriet.

Enig i dette. Det er også begrenset hva man kan gjøre for å hindre det. Det er bedre at mor vet og at hun bruker kondom. 
Alternativet er jo at de sniker rundt, har sex på lite egnede steder og i verste fall støter på problemer pga det.

Anonymkode: 70447...99b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...