Gå til innhold

Brudekjole til han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (7 timer siden):

Det er kjortler ikke kjoler. Det er vesentlig forskjell

Det heter bokstavelig talt prestekjole 😜 

Forstår du ikke er tiltrukket av menn i kjoler akurat (som er helt greit), men det at du ikke liker noe betyr jo ikke at det er feil. En gang i tiden ville de fleste menn sakt de ikke likte kvinner i bukser heller... Det er ikke noe mer kvinnelig med kjole en mandig med bukse, om du ser objektivt på det. En kilt og et tul kjørt er i praksis samme formen. Synes det er synd om gutter ungår å kle seg som de vill, fordi folk snaker negativt om menn i kjørt. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det går ikke riktig an å være åpenbar homofob eller transfob i disse dager. Men man har vel i det minste lov å ytre sin mislike mot feminine klær på såkalt riktige menn!? :ironi:

Min svigerfar ble omtrent fysisk uvel av å set sitt 5-årige barnebarn (min sønn) i en pink T-skjorte. (Kjøpt i gutteavdelingen på  H&M, bare så det er sagt). Ville ikke fotograferes sammen med «det faenskap». Tror han mente klærne, men who knows. Og det var bare toppen av isfjellet av hans «fobier». 

Sett i bakspeilet ville jeg egentlig ønske jeg hadde fått ideen å be en mannlig venn valse rundt i feminin kjole ved første og beste anledning, og dermed skremme svigerfar bort for evig. Greit å få en sånn hovedrengjøring overstått tidlig..

Anonymkode: 6f0ad...027

En fobi kommer sjelden alene :)

Anonymkode: c70a7...e06

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (8 timer siden):

Det heter bokstavelig talt prestekjole 😜 

Forstår du ikke er tiltrukket av menn i kjoler akurat (som er helt greit), men det at du ikke liker noe betyr jo ikke at det er feil. En gang i tiden ville de fleste menn sakt de ikke likte kvinner i bukser heller... Det er ikke noe mer kvinnelig med kjole en mandig med bukse, om du ser objektivt på det. En kilt og et tul kjørt er i praksis samme formen. Synes det er synd om gutter ungår å kle seg som de vill, fordi folk snaker negativt om menn i kjørt. 

Jeg bare reagerer på at relativt maskuline klær som ser litt kjoleaktig ut blir sammenlignet med brudekjole og ballkjole. Altså typiske klær som er designet for damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

En fobi kommer sjelden alene :)

Anonymkode: c70a7...e06

Nei, nettopp!

Anonymkode: 6f0ad...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er ingen lov som forbyr menn å gå i kvinneklær 😊

Anonymkode: c70a7...e06

Nei, men det produseres som regel ikke kvinneklær i herrestørrelse. 

Anonymkode: 5c401...0a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (9 timer siden):

Det heter bokstavelig talt prestekjole 😜 

Forstår du ikke er tiltrukket av menn i kjoler akurat (som er helt greit), men det at du ikke liker noe betyr jo ikke at det er feil. En gang i tiden ville de fleste menn sakt de ikke likte kvinner i bukser heller... Det er ikke noe mer kvinnelig med kjole en mandig med bukse, om du ser objektivt på det. En kilt og et tul kjørt er i praksis samme formen. Synes det er synd om gutter ungår å kle seg som de vill, fordi folk snaker negativt om menn i kjørt. 

Men prestene og muslimske menn bruker jo ikke disse lange antrekkene for å PYNTE seg. De bruker det for å dekke seg til for Gud og Allah. Det er stor forskjell å dekke seg til for det guddommelige med lange klær, og å pynte seg med en kjole, som lenge har vært kvinnelig antrekk. Selvfølgelig er det mer kvinnelig med kjole enn bukse. En kjole er laget for å fremheve kvinnelige former. Derfor ser menn i kjole "firkantet" ut. For min del kan disse guttene kle seg som de vil. Jeg ville dermed ikke ha vært sammen med en mann som gikk i kjoler. Det er avtennende FOR MEG.

Anonymkode: 5c401...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg giftet meg i dress.  Nå får jeg endeleg bruke brudekjole når vi skal ha jubileum.

Anonymkode: b7c52...141

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (17 timer siden):

Er likevel ikke det samme som en feminin brudekjole

Det er det ikke, men mitt poeng var at jeg tror ikke sjokkeffekten hos gjestene blir så stor at han tar all oppmerksomheten fra bruden (som var din påstand), all den tid jeg regner med at han ikke bruker kjole for første gang i bryllupet sitt.

 

 

Og når det gjelder "feminin brudekjole".
Mitt første innlegg i denne tråden var: 

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 21.42):

Jo det gjør det, men det handler om passform, ikke typen klesplagg.

 

Det bildet ts viser er en kjole som ikke har riktig passform til en så maskulin kropp.

Anonymkode: ba3e8...95b

Jeg er født kvinne, regner meg som kvinne, men har en relativt maskulin kropp.  (Brede skuldre, små bryster, ingen midje, smale hofter - jeg ble ofte kalt "mannhaftig" i ungdommen)
Jeg kan ikke bruke hva som helst av kjoler, og det kan heller ikke en mann med samme type kropp som meg.

Hvis en mann velger å bruke kjole til bryllupet sitt (og ellers) regner jeg med at han tar hensyn til snitt og passform, og at han faktisk kler kjolen han velger å bruke.

Anonymkode: ba3e8...95b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men prestene og muslimske menn bruker jo ikke disse lange antrekkene for å PYNTE seg. De bruker det for å dekke seg til for Gud og Allah. Det er stor forskjell å dekke seg til for det guddommelige med lange klær, og å pynte seg med en kjole, som lenge har vært kvinnelig antrekk. Selvfølgelig er det mer kvinnelig med kjole enn bukse. En kjole er laget for å fremheve kvinnelige former. Derfor ser menn i kjole "firkantet" ut. For min del kan disse guttene kle seg som de vil. Jeg ville dermed ikke ha vært sammen med en mann som gikk i kjoler. Det er avtennende FOR MEG.

Anonymkode: 5c401...0a7

Jeg vet ikke noe om muslimske menn sine kler, men jeg har aldri hørt noe om at prester skal deke seg til for Gud? De bruker jo gullforgylte kjoler, man bruker ikke gull for å gjemme seg (men for å pynte seg). Paven er jo kled i både gul, silke, smyker og kjole! Selfølgelig er han og Vatikanet stivpyntet, fines ingen annen måtte og tolke den stilen på... Kilt er også først og fremst et pynte plag i dag.

Mener du også at det er mer mandig med bukse en kjole da? Jeg kan føle meg velsig feminin i en fin dresbukse, og mye mindre feminin i en kjedelig jersey kjole. En gang i tiden ville nesten ingen menn vurdert en kvinne i bukser en gang, i dag er det bare de aller særeste sektene som ser på bukser som mandig. Synet på kler endrer seg, en kjole kan sys på mange forskjelige måter og fremhever det designeren vill fremheve. 

Ja det er avtenene for DEG, det er poenget mit også. Dit syn på menn i kjole handler om deg og hvordan du virker, hvordan du er oppdratt og hva du har opplevd. Det er på ingen måtte noe objektivt fasit på hvem som skal bruke kjole. Jeg synes det er veldig trist om unge guter eller voksne menn ikke tør å bruke de klæra de vill bare fordi noen snaker negativt om det. Det er helt greit å bli tent av det man blir tent av, det er dårlig folkeskikk og snake nedsettende om noe fordi man ikke blir tent av det....

Endret av Pippi Lotta
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, virkelig ikke. 

Anonymkode: 5b690...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis en mann velger å bruke kjole til bryllupet sitt (og ellers) regner jeg med at han tar hensyn til snitt og passform, og at han faktisk kler kjolen han velger å bruke.

Anonymkode: ba3e8...95b

OT kanskje, men jeg kan ikke se det objektivt sett skulle være noe galt med passformen på modellen. Overdelen er sydd til en person med lang overkropp og brede skuldre, og sitter til hvor den skal. Skjørtet når presis gulvet. At den er uten ermer og har sliss fortil er ting man har valgt.

Anonymkode: 6f0ad...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 21.34):

Det er jeg ikke enig i :)

Anonymkode: c70a7...e06

Kan hende du ikke er enig, men jeg ville ikke vært med en partner som brukte kjole i vårt bryllup. Jeg ønsker meg en mann, ikke en feminin en. Hadde jeg var mann og homofil da kunne jeg fint ha giftet meg med en mann som brukte kjole.

Anonymkode: 368f0...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/4/2024 at 9:30 PM, Polyester said:

Ja. Det finnes ikke noe som heter manneklær og dameklær.

Jo det gjør faktisk det. Du kan være så voke du bare vil, men en kjole er faktisk et dameplagg 🤪

Anonymkode: 55b1a...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Kan hende du ikke er enig, men jeg ville ikke vært med en partner som brukte kjole i vårt bryllup. Jeg ønsker meg en mann, ikke en feminin en. Hadde jeg var mann og homofil da kunne jeg fint ha giftet meg med en mann som brukte kjole.

Anonymkode: 368f0...32d

Det er helt greit at du har dine preferanser. Kanskje andre har andre preferanser og det er mest interessant for min del.

Anonymkode: c70a7...e06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, men det produseres som regel ikke kvinneklær i herrestørrelse. 

Anonymkode: 5c401...0a7

Menn er ulike og noen passer fint inn i kvinnestørrelser. Jeg mener at menn også må kunne bruke kvinneklær om man ønsker det selv.

Anonymkode: c70a7...e06

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det ikke, men mitt poeng var at jeg tror ikke sjokkeffekten hos gjestene blir så stor at han tar all oppmerksomheten fra bruden (som var din påstand), all den tid jeg regner med at han ikke bruker kjole for første gang i bryllupet sitt.

 

 

Og når det gjelder "feminin brudekjole".
Mitt første innlegg i denne tråden var: 

Jeg er født kvinne, regner meg som kvinne, men har en relativt maskulin kropp.  (Brede skuldre, små bryster, ingen midje, smale hofter - jeg ble ofte kalt "mannhaftig" i ungdommen)
Jeg kan ikke bruke hva som helst av kjoler, og det kan heller ikke en mann med samme type kropp som meg.

Hvis en mann velger å bruke kjole til bryllupet sitt (og ellers) regner jeg med at han tar hensyn til snitt og passform, og at han faktisk kler kjolen han velger å bruke.

Anonymkode: ba3e8...95b

Om det var snakk om en brudekjole tror jeg at å investere penger i å få justert eller sydd om kjolen ville vært aktuelt.

Anonymkode: c70a7...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 21.10):

Hva synes du om brudekjole til han?
 

Kunne du stått brud sammen med mannen din i kjole? 
 

 

IMG_2973.webp

Anonymkode: c70a7...e06

Hva andre gjør  har jeg ingen problem med, men jeg hadde ikke klart å gifte meg med en som gikk i kjole. Desverre. 

Anonymkode: aca5a...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (På 5.2.2024 den 16.54):

Skal? Hvem bestemmer hva menn skal gå i? Det kan de vel om de vil. Nate Kahungu blir ofte kalt Norges best kledde mann.

image.thumb.png.0cec88fe7856f60af8390a77d9b68f45.png

😂 Ser jo helt jævelig ut!! Dette er ikke en MANN! 

Anonymkode: 451e6...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva andre gjør  har jeg ingen problem med, men jeg hadde ikke klart å gifte meg med en som gikk i kjole. Desverre. 

Anonymkode: aca5a...bc0

Det er bra at ikke alle er like :)

Anonymkode: c70a7...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...