Gå til innhold

Foreldre må stille mere krav til ungdomma!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har jo mer erfaring så en viss respekt er jo å forvente. Synd ungdomma ikke skjønner erfaring og tror verden er svart hvitt.

Anonymkode: 777d9...870

Du forventer at ungdommen i dag skal respektere eldre? Du mener de som sitter i kommentarfeltet i sosiale medier og slenger ut eder og galle? For det er ikke ungdommene som sitter der. 

Anonymkode: 2832c...a18

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi bytta fra kakemenn til kakeperson for å skåne følelsene til ungdomma. De som blir krenka. Vi voksne kan ta oss en kakemann uten å få snøflaksyndrom.

Ingen ungdom som bryr seg om slikt...det er de voksne...mer og mer har blitt byttet da de voksne vet at nå kan de klage på ting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du forventer at ungdommen i dag skal respektere eldre? Du mener de som sitter i kommentarfeltet i sosiale medier og slenger ut eder og galle? For det er ikke ungdommene som sitter der. 

Det er viktig og respektere folk med mer erfaring. Det er sånn verden går videre....

Noen er saklige, noen er usaklige. Sånn er verden.

Skrevet

Det er veldig tydelig at du ikke har ungdom eller en gang kjenner noen ungdommer. 

Anonymkode: b6fca...ff4

• Liker 3
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Ingen ungdom som bryr seg om slikt...det er de voksne...mer og mer har blitt byttet da de voksne vet at nå kan de klage på ting. 

Vi voksne har jo alltid sagt kakemenn uten å heve et bryn?

Det var først når ungdomma kom med woke kjønn ble forbudt.

Skrevet

Det er veldig tydelig at du ikke har ungdom eller en gang kjenner noen ungdommer. 

Det der har ikke du noe greie på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi har jo mer erfaring så en viss respekt er jo å forvente. Synd ungdomma ikke skjønner erfaring og tror verden er svart hvitt.

Så fordi de eldre har mer erfaring, så betyr det automatisk at man skal respektere dere? Nei, det er ikke sånn respekt fungerer. Respekt går begge veier og det er gammeldags å tenke at man automatisk skal respektere de eldre «bare fordi». Hvis de eldre ikke fortjener respekten, er sure, lettkrenkac enveiskjørte i tankegangen sin og hele tiden snakker dårlig om valgene til ungdommene fordi det ikke er slik man i den eldre garde hadde gjort det så fortjener de faktisk ikke et snev av respekt🤷🏽‍♀️ respekter ungdommen og deres valg, så respekterer de dere eldre også 

Anonymkode: 9c392...a2c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der har ikke du noe greie på.

Jo, det er veldig tydelig for hvis du kjente til dagens ungdom ville du visst at det du sier ikke er sant. Du er bare en middelaldrende dame som synes, som alle andre middelaldrende damer, at alt var bedre før. Det ironiske er jo at din besteforeldres generasjon tenkte akkurat det samme om deg og andre på din alder.

• Hjerte 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Da jeg var mindre fløy vi ikke rundt og klaga på alt mulig. Vi hjalp til hjemme med ett smil om munn!

Nå er ungdomma late. De sitter bare å gamer hele dagen og scroller på tiktok.

Bortskjemte har de og blitt!

Vi voksne må stille mere krav til ungdomma.

Kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. Jeg klaget konstant 😅

Har møtt mange ungdommer i dag som virker langt mer oppegående en det jeg å de fleste jeg kjenner noengang var. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

«Ungdommene i dag er så…. Var ikke sånn før».

jo, de var akkurat like lite lystne på å ta oppvasken for 20 år siden!

Helt sant! Men før i tiden var det lov med represalier og fysisk vold hvis man ikke gjorde som foreldre/eldre sa, så da bare gjorde ungene det🤷🏽‍♀️ Det er ikke slik idag, idag kan man faktisk uttrykke sine følelser: altså fks vise misnøye om at man ikke vil ta oppvasken

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da jeg var mindre fløy vi ikke rundt og klaga på alt mulig. Vi hjalp til hjemme med ett smil om munn!

Nå er ungdomma late. De sitter bare å gamer hele dagen og scroller på tiktok.

Bortskjemte har de og blitt!

Vi voksne må stille mere krav til ungdomma.

Og dere gamle må slutte å tro at dere var så mye bedre. Lot barna gå ute tidlig alene (langs bilveier, elver), sykle uten hjelm, bade alene fra de var altfor små, kjøre bil utrn bilbelte. Røykte i hus og bil.  Barna skulle ikke ses og høres. De måtte klare seg selv, leke og være ute. Så foreldrene fikk ro og fred!  Følelser og annet, nei det snakket vi ikke om!

Lurer på hvorfor mange idag prøver å oppdra barna bedre. Mer kjærlighet og tilstedeværesle!

Mulig noen har altfor frie tøyler og lite oppgaver og oppfører seg dumt. Men det er mange flott ungdom der ute som gjør så godt de kan. Og som må høre på eldre sutrehøner som deg! Klage klage... Mon tro hvor de får det fra!

Anonymkode: 90cfb...43a

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Helt sant! Men før i tiden var det lov med represalier og fysisk vold hvis man ikke gjorde som foreldre/eldre sa, så da bare gjorde ungene det🤷🏽‍♀️ Det er ikke slik idag, idag kan man faktisk uttrykke sine følelser: altså fks vise misnøye om at man ikke vil ta oppvasken

Nei idag blir alme meldt til bv for helt vanlig oppdragelse som var før. Ikke kjefte , holde, kreve osv.. Er det rart det blir gale?

Anonymkode: 90cfb...43a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så fordi de eldre har mer erfaring, så betyr det automatisk at man skal respektere dere? Nei, det er ikke sånn respekt fungerer. Respekt går begge veier og det er gammeldags å tenke at man automatisk skal respektere de eldre «bare fordi». Hvis de eldre ikke fortjener respekten, er sure, lettkrenkac enveiskjørte i tankegangen sin og hele tiden snakker dårlig om valgene til ungdommene fordi det ikke er slik man i den eldre garde hadde gjort det så fortjener de faktisk ikke et snev av respekt🤷🏽‍♀️ respekter ungdommen og deres valg, så respekterer de dere eldre også 

Erfaring er viktig, det er sånn verden går framover.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo, det er veldig tydelig for hvis du kjente til dagens ungdom ville du visst at det du sier ikke er sant. Du er bare en middelaldrende dame som synes, som alle andre middelaldrende damer, at alt var bedre før. Det ironiske er jo at din besteforeldres generasjon tenkte akkurat det samme om deg og andre på din alder.

Ikke kall meg dame! Hvorfor kaller du meg dame? For å provosere? Jeg er mann!

Skrevet

Ja, du som sitter og klager på KG er nok mye bedre enn ungdommen. Glemmer alle kyr at de har vært kalver? Tro meg, dine foreldre klaget/tenkte like mye drit om deg og ungdommen da du var ugnog. Akkurat som deres foreldre igjen, og deres foreldre, og deres foreldre.

Anonymkode: 7b0c1...83d

• Liker 1
Skrevet

Ja, du som sitter og klager på KG er nok mye bedre enn ungdommen. Glemmer alle kyr at de har vært kalver? Tro meg, dine foreldre klaget/tenkte like mye drit om deg og ungdommen da du var ugnog. Akkurat som deres foreldre igjen, og deres foreldre, og deres foreldre.

Ingenting var bedre før. Det er bare at alle kan klage på nettet nå. Og det gjør grinete gubber og damer, for «meg er viktigst» er det ikke bare ungdommen som driver med.

• Liker 2
Skrevet

Det der har eldre sagt om ungdom i flere tusen ord. Sokrates sa det før Kristus. Dagens unge er late, og mangler respekt. Nei, respekt går begge veier. Utrolig trist å dømme dagens unge fordi du fikk ris og straff, og nå er du i overgangsalderen. Det å dømme en hel generasjon enten de er født i 1940 eller 1980 er så på trynet og ignorant som bare en middelaldrende kunne påstått

Anonymkode: 7e14b...7ea

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner menn i alderen 30-50 som ikke hjelper til nok hjemme heller. Er det din generasjon som har oppdratt disse? 

Slikt har lite med generasjon å gjøre, og mer med foreldre som ikke skjønner at de gjør bare ting værre for ungene sine hvis de ike lærer dem å gjøre ting hjemme. For oss som er vant til at visse ting må gjøres så er disse tingene bare slikt som MÅ gjøres og effektiviseres. For de som ikke har lært at f.eks. rydde, måke snø, vaske klær, lage mat og annet er en del av en vanlig hverdag så føler de seg urettferdig behandler, okker seg over helt vanlige oppgaver, orker ikke, osv. Og ikke minst: gjør livet for oss som er ansvarsfulle voksne vanskeligere.  

Skrevet

Tror ikke jeg orker å være den som får min gutt gretten. Han blir snart voksen. Først vidregående og så militæret.

Anonymkode: dd842...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...