Gå til innhold

Jeg spiser ALTFOR mye tror jeg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å telle kalorier for drøyt to år siden da jeg så litt lite fremgang på trening samtidig som jeg ville ta av meg noen kilo. Jeg ble veldig sjokkert over å lære hvor kaloririkt feks brødskiver med ost er. Jeg spiste nesten like mange kalorier til frokost som til middag ved å spise to gode skiver med smør og ost. Jeg fikk meg også en vekker hva gjelder proteiner. Jeg spiste et gjennomsnittlig kosthold med husmannskost og fikk i meg alt for lite proteiner, for mye fett. Nå teller jeg ikke lenger da jeg er ganske bevisst og har fjernet feks brødskiver totalt fra kosten min, byttet ut endel middager osv. 

Anonymkode: 07174...66e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gått fra 4 til 2 måltider om dagen det merkes :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dagens kaloriinntak kanskje blir høyt så tror jeg det jevner seg ut for de fleste. Jeg føler jeg spiser MYE, men neste dag er jeg automatisk ikke sulten morgen og formiddag. Men det er hjelpsomt å ta en sjekk innimellom og vurdere etter det. Så oppdager man en «kalorifelle» som kan være enkel å gjøre om hvis kiloene sniker seg på. Smør under leverpostei eller makrell i tomat er ikke nødvendig for meg for eksempel. Man kan spare noen kalorier ved å ovnsbake istedet for å steke.

Så blir jeg mettere når jeg spiser matvarer som ikke er lettprodukter, og blir ikke så fysen rett etterpå. 

Anonymkode: 9d069...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...