Gå til innhold

Så sterkt ønske om å få barn, men jeg er 49 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bli fosterhjem!

Anonymkode: 623e4...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan forsøke de mulighetene som fins. Ignorere de som sier at du er for gammel. Husk det er ditt liv, ikke deres. Følg ønskene dine. Du kan gi det et forsøk, men hvis du ikke lykkes så er det viktig å leve livet og kose deg med annet som gjør livet bra. Ikke la disse ønskene okkupere livet ditt for mye. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bli fosterhjem!

Anonymkode: 623e4...0cd

NEI. 👇

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå må dere slutte å drasse fram "bli fosterhjem" til folk som ønsker egne barn. Er det noen som IKKE egner seg som fosterforeldre så er det verpesyke folk som egentlig ville ha egne barn men ikke fikk, og går rundt med rosa babybriller og ikke er forberedt på å yte omsorg til barn som ofte sliter med mye, alt fra relasjonsskadede, sinte, motvillige, sorgfulle, syke, utagerende, innelåste barn. Det er ingen dans på roser å være fosterhjem, det er ekstremt krevende, barna har ofte hatt det ekstremt tøft og sliter med mye, biologisk familie skal ivaretas også. Fosterbarn fortjener noen som er engasjert for den krevende jobben det er å hjelpe barn i krise, ikke folk som egentlig bare vil dulle med sin egen baby. 

Anonymkode: 80026...41c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere TS ikke har tenkt på fosterhjem engang?

Hun har ønske om egne barn. 

Anonymkode: 8c0bc...73e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere par som har fått barn med IVF og noen enslige som har brukt donoregg. Fellesnevner er et gigapress på forholdet i prosessen, massevis av hormoner og enorme bølgedaler. Mange forhold som ryker dersom det ikke skulle resultere i barn. Er det verdt å sette forholdet på prøve når det er så mikroskopisk sjanse for at du blir gravid? 

Anonymkode: 3878a...4dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt deg nøye om, du er 49 år nå og prossesen kan ta litt tid. Det finnes en grensen for hva som burde vært greit og starte med barn, mye som kan skje. Jeg er selv snart 44 og ville aldri tenket på og bli gravid nå. Jeg skjønner ønske er sterkt, men du frarøver barnet nesten et helt voksenliv uten sine foreldre, og skal du ha mere en et, fordi det burde du. Om barnet vil ende opp uten nær famile etter ca 30 det er vel ca det du kan regne med at du er i livet til dette barnet. Jeg har noen i familien som fikk barn i 48 og 49, hun er nå 26 har ingen søsken og begge foreldren er døde. Har ikke vokst opp med henne, men vet hun er ensom. 

Anonymkode: ca9d4...c07

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Av ulike grunner, blant annet stygg mobbing som yngre, hvor jeg ble redd menn, så tok det meg lang tid før jeg fant noen. De var ikke egnet som fedre, og ikke ville de ha heller. Jeg har nå funnet en som er i siget, han er noen få år yngre enn meg, og ønsker å ha med meg.

Hvordan går jeg i så fall frem for det?

(Jeg trenger ingen «du er for gammel»/«gi faen»/«gamle mødre æsj»/osv) 

Er det en sjanse så ønsker jeg den. 

Anonymkode: fe9ac...00a

Tror dessverre at du kan glemme ideen om å kunne bære fram i den alderen du er i. Dette fordi sjansen for at du skal kunne bli gravid er minimal biologisk sett pga høy alder, og det er ikke mange årene til eggløsning uteblir. Du får heller ikke hjelp av d.et offentlige helsevesenet i Norge som flere her er inne på.

Jeg forstår godt at du ønsker egne barn, men har du tenkt gjennom om du har helse til å følge opp barna i 20 + år framover? Du er kanskje i god form nå som 49 år, men hva når barnet er 15 og du er i midten av 60 årene?  Og hvor godt kjenner du den mannen som du er sammen med nå? Enn burde jo være sammen en stund før man prøver på å få barn..

Beklager men jeg tror at du enten må innse at det å få eget barn kan bli vanskelig, og at du heller må vurdere andre alternativer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få barn er egoisme uansett alder. Lykke til ts!

Anonymkode: 6ce7a...a78

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Av ulike grunner, blant annet stygg mobbing som yngre, hvor jeg ble redd menn, så tok det meg lang tid før jeg fant noen. De var ikke egnet som fedre, og ikke ville de ha heller. Jeg har nå funnet en som er i siget, han er noen få år yngre enn meg, og ønsker å ha med meg.

Hvordan går jeg i så fall frem for det?

(Jeg trenger ingen «du er for gammel»/«gi faen»/«gamle mødre æsj»/osv) 

Er det en sjanse så ønsker jeg den. 

Anonymkode: fe9ac...00a

Kontakt Olga klinikken i Russland. De kan hjelpe dere videre ☺️ de er superflinke. Og du får tilbake 80% av pengene om det ikke blir barn. Skal ikke si det helt sikkert, da de hadde dette tilbudet i 2020. Kan være endringer. 

Anonymkode: 67875...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå må dere slutte å drasse fram "bli fosterhjem" til folk som ønsker egne barn. Er det noen som IKKE egner seg som fosterforeldre så er det verpesyke folk som egentlig ville ha egne barn men ikke fikk, og går rundt med rosa babybriller og ikke er forberedt på å yte omsorg til barn som ofte sliter med mye, alt fra relasjonsskadede, sinte, motvillige, sorgfulle, syke, utagerende, innelåste barn. Det er ingen dans på roser å være fosterhjem, det er ekstremt krevende, barna har ofte hatt det ekstremt tøft og sliter med mye, biologisk familie skal ivaretas også. Fosterbarn fortjener noen som er engasjert for den krevende jobben det er å hjelpe barn i krise, ikke folk som egentlig bare vil dulle med sin egen baby. 

Amen!

Å være fosterforelder kan være beintøft, og da bør fosterforeldre være stødige og helst vant med barn. Å være i sorg over barnløshet er ikke bra. 

Jeg tror heldigvis at dette blir snakket om på pride-kurs. 

Anonymkode: 3d79c...dbf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være oppmot 65-67 år når barnet blir konfirmant. Mest sannsynlig er du dau innen da. Tenk på barnet og ikke bare deg selv.

Ren egoisme. 

kjøp deg heller en hund

Anonymkode: e04dc...7ec

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli en lang prosess, men eggdonasjon, adopsjon eller fosterhjem er nok veien å gå. 

Håper du får kjærlighetsbarnet ditt, uansett hvilken vei du måtte velge. 

❤️

Anonymkode: 82f10...e51

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan være oppmot 65-67 år når barnet blir konfirmant. Mest sannsynlig er du dau innen da. Tenk på barnet og ikke bare deg selv.

Ren egoisme. 

kjøp deg heller en hund

Mest sannsynlig? Altså.. Unødvendig å overdrive til de grader. De fleste 65-åringer er akkurat blitt pensjonister og i relativt god form 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst - har du passert overgangsalder? Om du fremdeles får mensen, så er det jo en mulighet for svangerskap med egne egg. 

Om ikke, så er donoregg i utlandet en mulighet. 

Ikke hør på alle som sier du må tenke på barnet og at dette er egoistisk. Jeg har gamle foreldre - ikke like gamle, men mamma var 37 og pappa var 50 da jeg ble født, og jeg har en bror som er 5 år yngre (da mamma var 42 og pappa 55) - unnfanget naturlig. De er fantastiske foreldre (det nivået at alle mine barndomsvenner anser dem som ekstraforeldrene sine), og besteforeldre. De er nå 67 og 80, og svært aktive besteforeldre som tar med barnebarna på hyttetur med lange skiturer, står på slalåm, drar på roadtrips i Europa, fornøyelsesparker, snorkling, lasertag osv. 

Det skal sies (dersom du skal bruke egne egg) at det er lurt å tenke på at alder øker sjansen for Downs syndrom - min lillebror har det. For oss, har det bare beriket familien og alle rundt, og han selv har et strålende liv inni bobla si, men det er selvsagt mer jobb og man har et "barn" lenger. Han er nå 25, og har nettopp flyttet hjemmefra, men trenger fremdeles støtte i hverdagen av mamma og pappa.

Man trenger ikke bare se på alder. Helse er det som er viktig, og om dere tror dere klarer å holde dere i fysisk aktivitet i ihvertfall 15 år til. 

Om det er usikkert, så er selvsagt fosterhjem noe å vurdere, men sålenge helsa er god, er det ingen grunn til å gi opp barnedrømmen umiddelbart, men dere må få tatt en fertilitetssjekk så fort som mulig. 

Lykke til! 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er vitterlig beviset på sann egoisme. Tenk på barnet, ikke deg selv.

Anonymkode: 662e6...f18

Sier vi det samme om godt voksne fedre?

Anonymkode: e6525...690

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (38 minutter siden):

Du kan forsøke de mulighetene som fins. Ignorere de som sier at du er for gammel. Husk det er ditt liv, ikke deres. Følg ønskene dine. Du kan gi det et forsøk, men hvis du ikke lykkes så er det viktig å leve livet og kose deg med annet som gjør livet bra. Ikke la disse ønskene okkupere livet ditt for mye. 

Det er ikke bare TS sitt liv, det er også barnets liv, og det må vektlegges mer enn TS sitt ønske

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sier vi det samme om godt voksne fedre?

Anonymkode: e6525...690

Jeg gjør det ja

Anonymkode: 662e6...f18

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ren egoisme. 

kjøp deg heller en hund

Med mindre du dør av dødelig sykdom eller ulykke så lever man mye lenger enn 67 år idag. Mange lever til de er over 80 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Amen!

Å være fosterforelder kan være beintøft, og da bør fosterforeldre være stødige og helst vant med barn. Å være i sorg over barnløshet er ikke bra. 

Jeg tror heldigvis at dette blir snakket om på pride-kurs. 

Hva har prise med fosterbarn å gjøre? 

Anonymkode: 4de0d...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva har prise med fosterbarn å gjøre? 

Anonymkode: 4de0d...10b

Google er din venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feil, det er ikke mest sannsynlig at hun ikke kan bli gravid og bære fram barnet selv, med eggdonasjon kan sjansene være ganske gode.

Anonymkode: bdbc7...a57

Da kan de like gjerne bli fosterhjem. Hun er uansett for gammel for å få biologiske barn.

Anonymkode: b936d...034

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...