Gå til innhold

Så sterkt ønske om å få barn, men jeg er 49 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av ulike grunner, blant annet stygg mobbing som yngre, hvor jeg ble redd menn, så tok det meg lang tid før jeg fant noen. De var ikke egnet som fedre, og ikke ville de ha heller. Jeg har nå funnet en som er i siget, han er noen få år yngre enn meg, og ønsker å ha med meg.

Hvordan går jeg i så fall frem for det?

(Jeg trenger ingen «du er for gammel»/«gi faen»/«gamle mødre æsj»/osv) 

Er det en sjanse så ønsker jeg den. 

Anonymkode: fe9ac...00a

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av ulike grunner, blant annet stygg mobbing som yngre, hvor jeg ble redd menn, så tok det meg lang tid før jeg fant noen. De var ikke egnet som fedre, og ikke ville de ha heller. Jeg har nå funnet en som er i siget, han er noen få år yngre enn meg, og ønsker å ha med meg.

Hva er det egentlig du lurer på? 

Anonymkode: fa817...a5a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker første skritt er å sjekke fertilitet. Hadde gått privat, da de er litt raskere. Og så er du over aldersgrense for å få hjelp i det offentlige. Vet ikke hvordan det er i det private. Kanskje du må til utlandet. Mest sannsynlig kan du ikke bli gravid og bære fram et barn til fødsel selv, da må du undersøke andre muligheter å få barn på. 

Anonymkode: 68ac4...cc7

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggdonasjon i utlandet. Finnes noen få steder hvor du ikke enda er over aldersgrensen, men du må sette i gang prosessen så fort som mulig og det blir dyrt.

Anonymkode: f6e03...2fa

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du må gå for eggdonasjon i utlandet. Har lest at noen norske kvinner langt opp i 40-årene har fått ivf i utlandet; Russland, Estland, Latvia eller Litauen. Er kanskje andre land hvor det og er mulig. Men du må starte så fort som mulig før du blir 50.

Anonymkode: 0cd90...d4a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bli beredskapshjem? Er mange barn som trenger et fosterhjem. 

Anonymkode: 4dbe8...c5b

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en veninne måtte til russland. fikk ikke hjelp i norge. men hun hadde ikke partner. du har jo en partner, så du kan jo først sjekke fertiliteten til begge, evt ikke, og bare sette i gang prøvinga?

Anonymkode: 8ade1...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: leste om en norsk kvinne som ble gravid med donoregg i Spania. Så de har slike klinikker der også. Men sjekk hvilke aldersgrenser som gjelder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvre aldersgrense for assistert befruktning i Norge er 46 år. 

Så dere må nok da belage dere på å få hjelp i utlandet. 

Suksess raten når de benytter egg som er mer enn 44 år er svært lav (1-2 per egg)  så godt mulig det må eggdonasjon til. 

Noen privatklinikker i England, Russland, Kypros, Hellas, USA og Latvia er vel de eneste landene som gjennomfører IVF etter 47 år. 

Det er fullt mulig, men med motbakke og kostbart. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vitterlig beviset på sann egoisme. Tenk på barnet, ikke deg selv.

Anonymkode: 662e6...f18

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brukte 30 år på å stole på menn?

Hva gjør du ellers om dagene, er du i arbeid, hvordan står det til med mental og fysisk helse? 

Anonymkode: 6fbc4...479

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å si det rett ut. Du er for gammel til egne barn, men kan kanskje være en gave til noen barn som trenger din omsorg. 

Anonymkode: af050...cfe

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på barnet 😮‍💨 dette er egoisme! Bli fosterhjem!

Anonymkode: af683...f14

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ønsker å bære frem barnet selv er nok eggdonasjon i utlandet er nok eneste alternativ her med mindre du vil håpe på et mirakel. 

Med tanke på alderen din og eventuell aldersforskjell på et barn ville jeg også sterkt vurdert adopsjon eller fosterhjem og heller sikte seg inn på et litt eldre barn. Utenlandsadopsjon er nok vanskelig i disse dager, men det er mangel på fosterhjem og ganske mange kommuner arrangerer kurs hvor man får vite mer om dette. 

Anonymkode: 195b5...6a3

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mest sannsynlig kan du ikke bli gravid og bære fram et barn til fødsel selv, da må du undersøke andre muligheter å få barn på. 

Anonymkode: 68ac4...cc7

Feil, det er ikke mest sannsynlig at hun ikke kan bli gravid og bære fram barnet selv, med eggdonasjon kan sjansene være ganske gode.

Anonymkode: bdbc7...a57

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så heldig et eventuelt fosterbarn ville blitt da, med en fostermor som sterkt ønsker barn :) 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helene90 skrev (55 minutter siden):

Øvre aldersgrense for assistert befruktning i Norge er 46 år. 

Så dere må nok da belage dere på å få hjelp i utlandet. 

Suksess raten når de benytter egg som er mer enn 44 år er svært lav (1-2 per egg)  så godt mulig det må eggdonasjon til. 

Noen privatklinikker i England, Russland, Kypros, Hellas, USA og Latvia er vel de eneste landene som gjennomfører IVF etter 47 år. 

Det er fullt mulig, men med motbakke og kostbart. 

Om man googler, så vil man finne at om en kvinne langt opp i 40-årene bruker donoregg, så er faktisk sjansene for vellykket graviditet ganske gode. Det er jo hovedsaklig eggkvalitet som blir dårlig med årene, men om kvinnen er i god form og har god helse så er det godt mulig at kroppen kan gjennomgå en normal graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan du går frem? Spør han dersom du ikke vet. Hvis ingen av dere vet, så spør foreldrene deres hvordan.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Om man googler, så vil man finne at om en kvinne langt opp i 40-årene bruker donoregg, så er faktisk sjansene for vellykket graviditet ganske gode. Det er jo hovedsaklig eggkvalitet som blir dårlig med årene, men om kvinnen er i god form og har god helse så er det godt mulig at kroppen kan gjennomgå en normal graviditet.

Ja jeg skriver jo at de bør vurdere eggdonasjon - fordi det å bruke hennes egne egg vil ha lav suksessrate. 

Men at hun da må til utlandet for i Norge er hun passert øvre grense for å få hjelp. 

Anonymkode: 65c4b...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...