AnonymBruker Skrevet 16. februar #41 Del Skrevet 16. februar Det er veldig mye gøy å gjøre hjemme innendørs, og TV havner langt ned på prioriteringslisten for min del: Leser bøker Trener Strikker Syr Broderer Hekler Hører på podcast Lager mat (ordentlig mat som lages fra bunnen av + fermentering, dyrking av mikrogrønt, sylting, osv.) Spiller dataspill Leser om ting på nettet (men aldri nyheter og annet fyllstoff, prøver å unngå meningsløs scrolling generelt) Vi ser ofte på TV om kvelden, men da er det programmer vi har sett oss ut og letet opp på nettet. Skrur aldri på TVn for å se på vanlige TV-kanaler. Og vi slår den av når vi er ferdig, jeg liker ikke unødvendig støy. Anonymkode: f96d6...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #42 Del Skrevet 16. februar Så mye dere gjør. Jeg har egentlig mange interesser men jeg synes det er vanskelig å få gjort det i hverdagen da jeg er så sliten etter jobb. Havner fort liggende i sofaen foran tv. Anonymkode: 948ed...b1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #43 Del Skrevet 16. februar Ikke så mye tv på hos oss. Liker ikke unødvendig støy. Anonymkode: 990cd...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #44 Del Skrevet 16. februar Har ikke hatt tv på mange år. Det er så utrolig befriende 😃 Om vinteren kan vi innimellom leie en film og se via pc, men det er ikke ofte. Skal innrømme at jeg ofte sitter med mobil som erstatning, men ellers leser jeg, hører podcast, skriver dikt/historier, lager mat, går tur, snakker med familien, osv ☺️ Anonymkode: 09bf9...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar #45 Del Skrevet 19. februar Husarbeid, lesing, rydding, går tur, når snøen smelter blir det å kose seg i hagen. Når jeg er alene hjemme ser jeg aldri på tv på dagen,kun litt på kvelden. Anonymkode: 7167e...bc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #46 Del Skrevet 3. april Møter venner, går tur med eller uten naboens hund, planlegger reiser, løper, trener yoga eller gruppetimer på SATS, leser bøker, baker, prøver nye matoppskrifter, tegner, rir hvis jeg får låne hesten til en venninne. Jeg ser riktignok en episode eller to av en serie hver kveld (eller kanskje en film i helgen, helst på kino), men ser aldri på TV bortsett fra nyheter ellers. Anonymkode: 3b3fc...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 3. april #47 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 1.59): Her står tv'en på hele dagen egentlig. Den kommer på når førstemann står opp, også står det på hele dagen, når vi er hjemme. Vi sitter ikke å stirrer på tv'en hele dagen, men det står på i bakgrunnen. Enten ser vi på noe sammen, eller en ser på sitt program, mens den andre enten leser aviser, gamer eller leser bok. Jeg føler vi er "avhengig" av å ha tv'en på, også lurer jeg på hva andre gjør? Anonymkode: f41fa...daa Huff ... Slik hadde jeg det lenge som student og jeg er så glad for at jeg vendte meg av med det. Nå synes jeg det blir fryktelig masete! Jeg føler jeg finner mer ro og er mer tilstede når det ikke står en TV på i bakgrunnen som på et eller annet nivå skaper distraksjon og stimuli av hjernen - det er jo en slags evig input som hjernen bearbeider. Og, når jeg nå først skrur på TV er det en bevisst handling og noe jeg gjør for faktisk å se på noe. Det blir da også noe jeg setter mer pris på. Jeg tror mange ville ha godt av mer "stilletid". Bare noen flere minutter hver dag uten ytre input og distraksjon. Men det er kanskje bare meg. Siden du skrev dette, antar jeg at en liten del av seg kanskje vil endre på TV-vanen? I såfall; forsøk å skrive noen fordeler versus ulemper ved å ha TV-en av. Og gjenta det samme for å ha TV på. Hva er bra med å ha tv på? Hva er dumt? Hva er bra med ikke å ha TV på? Hva er dumt med ikke å ha TV på? Rett og slett for å finne litt motivasjon og finne ut av hvorfor dette eventuelt er viktig for deg. Anbefaler også å velge ut 1) hvilke serier/filmer VIL du faktisk bruke tid på? Og 2) hvor mye tid ønsker du å bruke på TV hver dag? Og 3) Hva slags ting ønsker du å gjøre som du ikke gjør nå? Begynn gjerne med å ha TV av på dagtid i hverdagen - la den f.eks. stå av frem til kl 18 denne uka, 18:15 neste uke, 18:30 uke etter. Og så kan det evt være mer fritt i helgen. Legg gjerne vekk tv-kontrollen også, slik at det er enklere å gjennomføre (ikke glemme seg ut). Selv bruker jeg tid på blandt annet tur, stell av husdyr, trening, lesing (leser minst en time hver dag), kryssord eller sudoku (det går i perioder), tegning, spill (pc, Nintendo, eller aller helst brettspill med familie/venner), og hadde jeg kunne det: strikking og hagearbeid! Sørger for å ha en del stilletid hver dag - min adhd-hjerne har veldig godt av det! Men lytter gjerne til podcast og lydbok i blandt også. Dette med p ha TV på handler kun om at det er en vane. Jeg er nesten helt sikker på at du ikke vil savne larmen når du venner deg av med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #48 Del Skrevet 3. april AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 10.21): Ser at en del gjør det. Kan aldri forstå det. Tven her er aldri på, bare om kvelden om vi ser film eller serie. Anonymkode: 7c154...330 Jo, du kan forstå det om du får nok info og etterhvert skjønner at andre kan like å ha det sånn. Anonymkode: 39a2c...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april #49 Del Skrevet 3. april Jobber, studerer, går turer ute, leser, hører på musikk, maler, tegner, mediterer. Er mye man kan gjøre uten å måtte ha på tv. Anonymkode: ebc6d...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #50 Del Skrevet 6. april Jeg ser en del på tv, men ikke kanaler. Ser en del på forskjellige serier på hbo/netflix/disney, og da tar jeg gjerne å gjør andre ting samtidig. Vasker/rydder, strikker, syr, maler, spiller, scrapbook og lignende hobbyer jeg har. Jeg bruker mest tid ute, har hester som må stelles. Jeg rir og kjører hest, gjør alt av stall arbeid, ting som trengs å repareres i ute området/stallen. Går tur og trener hundene, steller med grønnsaker i drivhuset, hagearbeid og mange små ting. Anonymkode: 777a1...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CoolBerth Skrevet 8. april #51 Del Skrevet 8. april Jeg jobber og sover 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå