AnonymBruker Skrevet 4. februar #21 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her står tv'en på hele dagen egentlig. Den kommer på når førstemann står opp, også står det på hele dagen, når vi er hjemme. Vi sitter ikke å stirrer på tv'en hele dagen, men det står på i bakgrunnen. Enten ser vi på noe sammen, eller en ser på sitt program, mens den andre enten leser aviser, gamer eller leser bok. Jeg føler vi er "avhengig" av å ha tv'en på, også lurer jeg på hva andre gjør? Anonymkode: f41fa...daa Ser at en del gjør det. Kan aldri forstå det. Tven her er aldri på, bare om kvelden om vi ser film eller serie. Anonymkode: 7c154...330 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #22 Del Skrevet 4. februar Når jeg var alene sto TVen på da jeg var hjemme. Rett og slett som selskap. Det var fordi jeg var alene og fikk aldri besøk. Så for det «sosiale». Nå med mann og to unger i hus står TV på når noen ser på den. Vi har ikke faste tider, så her kan man se når man vil. Det varierer hvor mye avhengig av dagsform og vær. Sommeren er det tilnærmet null. I dag for eksempel, nå er klokka snart 10:30. Da har vi hatt en lat morgen, spist en god frokost, og ungene har gått ut for å leke (frivillig 🤣) og jeg lager kanelboller. Mannen ser på pc i forbindelse med jobb. TVen tenker jeg er av til kl 17 og ishockeykamp. Anonymkode: 79da0...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 4. februar #23 Del Skrevet 4. februar I perioder har jeg dsv veldig mye tid foran tven, men den står tilnærmet aldri på som bare bakgrunnsstøy. Enten sitter jeg aktivt å ser på noe eller så setter jeg på f.eks en lang youtube video som er eller egner seg som podcast når jeg lager mat/vasker. Likestilt med å slå på musikk el podcast på spotify for meg. Tv programmer med reklamer som bakgrunnstøy om jeg skal lese, rydde, lage mat, ha besøk etc synes jeg er skikkelig irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #24 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er vanskelig å klare å liste opp alt vi gjør iløpet av ett år. Men jeg kan prøve å liste opp noe hvertfall. Vi har forøvrig kun TV på når NRK sender barneTV (kl 17.30-18.30, ulike barn ser hver sin halvtime), samt morninger i helger), og hvis vi ser en film sammen (av og til i helg), eller jeg og mannen ser litt serie (skjeldent). Er mye ute. Turer, aktiviteter, grønnsakshage, skiturer, fiske, padle, plukke bær, spikre, hugge ved osv. Inne: brettspill, maling, sy, tegne, snakke sammen, spille/bytte pokemon (vi voksne også), lage mat sammen, spille data (f.eks spiller alle i familien på samme server på minecraft), bygge lego, lese bøker (kjempekoselig å sitte alle sammen i samme rom og lese hver sin bok, barna elsker det), høytlesing av bøker (jeg har til enhver tid en bok for hvert barn jeg leser, og leser ca 20min til hvert barn nesten hver dag), lage ting, pusle stort puslespill sammen. Og mye mye mer. Anonymkode: 804ab...184 At du gidder. Anonymkode: 0aad4...3fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #25 Del Skrevet 4. februar Vi har TV på kun når vi faktisk ser på TV, synes det er slitsomt med bakgrunnslyd hele tiden. Jeg og mannen ser som regel på en serie på kveldstid. Om jeg er alene hjemme på kvelder så ser jeg på en annen serie noen ganger i uken. Ser sjelden på lineær tv. Tven sto mer på da barna var mindre. Jeg er ikke glad i å være ute, er virkelig ikke et ute menneske. Er ikke så mange timer på kvelden etter jobb før man skal i senge. Men jeg er glad i å lese, surfe på nettet, lage mat, bake osv. Da har jeg ikke på tv. Anonymkode: 49fb6...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #26 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg bruker tv utelukkende til streaming og se nyheter/debatten/dax18. Har jævlig bråkete naboer, så prøver å kamuflere dem med annen støy, men veldig slitsomt. Anonymkode: 40afb...d61 Kjøp Loop engage. Anonymkode: 65ca0...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #27 Del Skrevet 4. februar Å ha tv på i bakgrunnen er slitsomt og det er ikke bra å ha mas rundt seg hele tiden. Stillhet er gull😇 Anonymkode: cd9ce...e5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #28 Del Skrevet 4. februar Jeg ser bare på TV fredag og/eller lørdag kveld, sammen med mannen. Da har vi faste programmer. Utover det setter mannen på TV om det er sport han er interessert i, men det kan gå uker mellom hver gang. Resten av uka; jobb, trening, gåturer, ut og spise, møte venner og familie, snakke sammen over en kaffe eller et glass vin, ser litt youtube, leser bøker, planlegger turer og oppskrifter, prosjekter i huset, telefonsamtaler, lage mat og bake, podcast+husarbeid, ta et langt bad med lydbok, stelle i hagen, innimellom blir jeg hekta på et spill på telefonen eller sudoko eller iq-nøtter, geografi tester og quiz på nett. Anonymkode: 0be31...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #29 Del Skrevet 4. februar Har ikke TV engang, kun en skjerm vi bruker til streaming. Den er kun på hvis vi faktisk ser på noe, og det skjer oftest i helgene at vi ser en film sammen. Ellers har vi ofte musikk på da når vi surrer rundt. Anonymkode: 7d248...9eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #30 Del Skrevet 4. februar Her er TV kun på når vi ser på serier/film på kveldstid. Ikke hver kveld vi gjør det eller, men vi gamer da. Utover det går vi turer, surfer, holder på med egne hobbyer, er ute i hagen og gjør husarbeid (da har vi på musikk). Hos foreldrene mine står tven på hele tiden, de skru av lyden bare når vi er på besøk. Anonymkode: 491ba...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #31 Del Skrevet 4. februar Tv'en er kun på om man ser på tv. Ellers er lesing, musikk, surfe på pcen osv. Jobber i barnehage så orker ikke masse bakgrunnstøy hjemme, da må det være "stille" fra ihvertfall tv'en om man ikke skal se på noe. Anonymkode: 422e4...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 4. februar #32 Del Skrevet 4. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): At du gidder. Anonymkode: 0aad4...3fb At h*n gidder å bruke tid på annet enn å se på tv? 😄 Selv ser jeg egentlig lite på tv. Den står i hvert fall ikke på hele dagen. Vi ser på tv etter vi har spist middag i 19:00-19:30 tiden og fram til vi legger oss rundt 22:30-23:00. Hva jeg gjør ellers? Tja, er på kg, Facebook og spiller litt spill på mobilen. Gjør husarbeid, planlegger dagene fremover, lager handlelister/menyer, leser avisen og snakker med samboer. Har ingen problemer med å få tiden til å gå 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #33 Del Skrevet 4. februar Skjønner ikke greia med å ha på tv’en hele dagen. Altså, jeg ser MYE på tv, men jeg skrur den alltid av når jeg går for å gjøre andre ting. Har aldri på den når jeg lager mat, pusler, rydder osv Anonymkode: 17c9b...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #34 Del Skrevet 4. februar Har ikke hatt tv siden jeg flyttet hjemmefra i 1993, og har ikke savnet det et øyeblikk. Jeg leser mye, hører på lydbøker, strikker, gjør husarbeid, får besøk eller besøker venner, trener osv. Hvis jeg trenger bakgrunnsstøy har jeg radio. Nyheter får jeg med meg på nettet. Vi har tv nå, mannen liker å se fotball og annen sport. Men han slår på når programmet begynner og av når det er ferdig. Og han slår selvfølgelig av hvis vi får besøk. Jeg hater å besøke folk som har tv på hele tida. Det er forstyrrende, og jeg føler at de egentlig ikke vil ha besøk. Anonymkode: 64866...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #35 Del Skrevet 4. februar Det er ultra-harry. Anonymkode: 037b0...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #36 Del Skrevet 6. februar Jeg slår kun på tv når jeg faktisk skal se på noe. Jeg har ikke tv-kanaler, bruker kun strømmetjenester, men er regelmessig på langtidsbesøk hos familie som har tv på hele dagen, og det stresser meg bare. Jeg har adhd og trenger ikke den distraksjonen. XD Podcaster derimot, det hører jeg på stort sett hele dagen (frem til tv kommer på). Da får jeg gjort alt mulig rart i hjemmet uten å bli distrahert, det er derimot lettere å holde meg i ro så jeg får fullført en oppgave jeg har startet på. Anonymkode: d7f6f...6e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #37 Del Skrevet 15. februar Ser aldri på tv. Jeg mener det er fordummende og bedøvende og i tillegg veldig støyete. Man hører ikke seg selv tenke i hjem der tv-en står på som bakgrunnsstøy hele tiden. Sorry, det høres krast ut, men det er sånn jeg føler det. Jeg gjør alt annet, gjerne meningsfullt, men også noe rent tidsfordriv som KG og Reddit. Noen tips til ting å gjøre: lese, skrive, tegne, rydde/vaske, trene, gå tur, prate sammen, lære noe nytt, spille instrumenter, komponere musikk, lage mat (gjerne noe nytt), bake, ordne med planter, spille spill, legge puslespill, kroppspleie, organisere skuffer og skap, besøke noen/ta imot besøk osv osv Anonymkode: 9235b...517 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #38 Del Skrevet 15. februar Er 57, og har aldri TV på før etter kl 18. Har på radio. Leser bøker, løser kryssord, prater med familien osv. Hater at TV står og surrer uten at noen følger med. Mannen kan gjerne ha TV på hele kvelden. Om han er borte, er den av. Bare på når det er et program jeg vet at jeg skal se på. Anonymkode: 0aa43...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #39 Del Skrevet 15. februar vi har tv aldri på. Vi har ikke tv engang, bare streaming. Vi ser på tv når det er noe barna vil spesielt se på, slik som MGP eller Mesterens Mester. Jeg tror det er generasjonsskille. Jeg takler heller ikke tv som bakgrunnsstøy. Det irriterer meg at du ikke kan velge hva du vil se på, du blir servert - og jeg liker ikke det jeg blir servert. jeg tror også at det er samme folk som har tv på hele dagen, som mener at barna ikke må sitte for mye med ipad eller Fortnite. 😅 men tv er jo verre! tv er direkte fordummende. nei men hva gjør vi. Voksne ser på youtube, hører på musikk og podkaster, ser på netflix. Barna ser på youtubeKids på ipad, spiller Roblox og Fortnite, ser på Disney+. Lørdag kveld har vi "en familiekveld" der vi ser på stor skjerm sammen, oftest er det en film. vi brukte å se på barnetv hver kveld, men sluttet også med det når barna har vokst ut av det. Barna er nå 7 og 9. Anonymkode: bcd3a...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #40 Del Skrevet 16. februar Telle-trådene her på Kvinneguiden! Anonymkode: ba43a...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå