Gå til innhold

Kickstart health/16 uker i helvete. Noen som har testet opplegget?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger virkelig en push for å komme i gang med trening og riktig kosthold. Jeg kikket på opplegget til Martin J Sundby og Anette ernæringsfysiolog. Ser bra ut (og litt skummelt), men samtidig kostbart. Er det noen som har testet opplegget? Hva var din erfaring? Verdt pengene? 

Jeg er nesten 50, utrent og med 10 kilo overvekt. 

Anonymkode: d8051...69d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er i litt samme situasjon. Jeg har begynt å høre på Knut løper podcast. Den følger en mann i 40 årene som veier 130kg, som skal trene seg opp til halvmaraton i april. Mange gode treningstips

Anonymkode: 8518f...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner flere som har gjennomført opplegget.  Er beinhardt, men man får utrolig god oppfølging . De har blitt fulgt tett sv ernæringsfysiolog, trenere og fysio. Hvis man går for hardt ut og begynner å vise tegn til skade/overtrening så får de beskjed om å holde igjen. Tar mye tid, så hvis man har barn så må man virkelig prioritere tiden. Men ALLE har vært superfornøyd og veldig glad de meldte seg på. Mye variert trening, gode trenere og fokus på hva man selv utretter. Man lærer å være fornøyd med egen progresjon og ikke sammenligne seg med andre som kanskje har et annet utgangspunkt. Jeg vurderer å melde meg på i mars.

Anonymkode: f1304...7ce

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor kan man lese om dette opplegget?

Anonymkode: a55c7...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med nå. I min 5. uke. Veldig fornøyd med opplegget. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
MakeItHappen skrev (På 10.2.2024 den 0.53):

Jeg er med nå. I min 5. uke. Veldig fornøyd med opplegget. 

Hvilket av oppleggene følger du? Var du trent fra før av? Og hvor mye tid går til matprepping? 

Jeg har lyst til å ta opplegget, men er usikker på om jeg får deg til mtp barn og jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor mye tid bruker du på trening pr dag ? Trenger du medlemskap i treningssenter i tillegg eller trener du hjemne/ ute? Noe utstyr som må skaffes utover treningstøy? 

Anonymkode: 9525f...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tent en del fra før, men det siste året har det blitt lite trening. Jeg trengte å systematisere det litt og få en «kickstart» igjen. Jeg følger opplegget som heter Sterkere, for de som har trent før. Det er mer rett på pucken med ganske grei treningsmengde, og ikke så mye tilvenning. Har som regel 2 styrkeøkter og 2 intervalløkter i uken. Resten av dagene er det lett kondisjon (powerwalk feks). 

Kostholdet tar ikke så lang tid syns jeg. Bare litt den første uken for å sette meg litt inn i ulike oppskrifter osv. 

Du kan sikkert trene hjemme med strikk og egen kroppsvekt, kommer jo an på utgangspunktet ditt og hva du vil oppnå. Skal du trene styrke alene på et senter trenger du medlemsskap der. Er du med på fellesøktene så er inngang inkludert. Det er fellesøkter hver eneste dag, og ofte flere typer hver dag. Det er på forskjellige lokasjoner i Oslo, både før og etter arbeidstid. 

Jeg har ikke kjøpt noe utstyr, men jeg har tilgang på senter. I tillegg er jeg med på noen fellesøkter hver uke. De har også økter du kan gjøre hjemme. 

I tillegg er det webinarer om kosthold, treningsprinsipper, motivasjon osv. 

Jeg er fornøyd. Har fått det sparket i baken jeg trengte for å komme i gang igjen. Jeg prioriterer det da, for nå har jeg sjansen til å gi alt jeg har. Eneste er at annenhver uke er jeg alene med barna. Da får jeg ikke til å gjøre alle de rolige powerwalk øktene. Jeg prioriterer styrke og intervallene. Kostholdet er litt kronglete når jeg har barna, men jeg får til å tilpasse det ganske bra. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid på trening.. 

Nå er jeg på den som er litt hardere belastning og helt sikkert mer tid. Tar jeg styrkeøvelsene som supersett så blir det ca 1 time pr dag det er styrke. En og en øvelse tar fort 1,5 time. 

Intervallene er jo fort gjort. Litt oppvarming, så feks 45/15x4 - 2 min pause - x 6. eller 4x6 min. Intervallene er valgfritt mellom mølle, romaskin, skierg eller sykkel. Noen ganger er det feks spesifikt roing. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for god tilbakemelding! 

Jeg er (støtte)medlem på et senter og ønsker å trene der. Det blir for mye logistikk å delta på timer i Oslo, selvom jeg bor bare 50 minutter unna. Men barn og full jobb tar tid. 

Jeg ble enda mer motivert for opplegget nå som jeg vet mer! Må bare få med meg mannen som heiagjeng, så melder jeg meg på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kommer man i en felles whatsapp gruppe med andre som starter samtidig som deg, og med trenerne. De gir oss utfordringer og vi heier på hverandre. Vi deler opplevelsene vi har underveis med hverandre, både det som går bra og det som er vanskelig. Jeg blir motivert av at andre deler. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker

Betaler man hele beløpet før oppstart, eller kan det deles opp? 
Jeg finner ikke info på sidene deres. 

Anonymkode: 26b9c...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 0.58):

Jeg trenger virkelig en push for å komme i gang med trening og riktig kosthold. Jeg kikket på opplegget til Martin J Sundby og Anette ernæringsfysiolog. Ser bra ut (og litt skummelt), men samtidig kostbart. Er det noen som har testet opplegget? Hva var din erfaring? Verdt pengene? 

Jeg er nesten 50, utrent og med 10 kilo overvekt. 

Helt ærlig så tror jeg sånt opplegg er veldig dumt, kan gi totalt avsmak av sånt.

jeg fikk kona mi til å starte, hver gang hun gikk å trente så spandere jeg en kopp kaffe latte til henne, nå 3 mnd etterpå så elsker hun trening, hjernen er nå programmert til at trening er noe positivt.  Hun starte kun med 3 baseløft 2-3 økter i uka 30-45 min, og kanskje gå tur på fri dager. 

en kompis av meg programmet vi ved at han kun fikk lov til å høre sine top 10 favoritt låter på trening, han ble trenings narkoman 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...