Gå til innhold

Når eggløsning etter kjemisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vanligvis 28 dager syklus, men hadde kjemisk forrige mnd. Mensen var ikke mer forsinket enn 2 dager, men i følge FLO er det 32 dager mellom spådd eggløsning og forrige eggløsning, altså en forskyvelse på 4 dager. Jeg ville jo trodd at det var 30 dager mellom, siden den bare var forsinket med 2 dager, og skjønner ikke hvorfor det nå plutselig er 4, selv om det skal sies at FLO har truffet riktig de siste 10mnd.

Jeg vet man ikke skal stole helt på appen, at eggløsningstester og temping gir best indikasjon på om og når man har hatt eggløsning, og jeg vet at ingen her kan med sikkerhet si når jeg skal ha eggløsning. 

Ønsker likevel å høre noe kvalifisert synsing, da de 2 (4) dagene har en god del å si for vår situasjon denne mnd. Jeg kjører selvsagt tester, men enn så lenge er det så vidt en synlig strek.

Anonymkode: 6e9ee...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke stole på at appen vet hva som skjer i kroppen din nei - hadde vært fint om vi kunne ;)

Dersom mensen sist mnd kom kun 2 dager forsinket, vil nok EL komme ca med samme forskyvning. Er ikke hver syklus EL kommer samme syklusdag - så noen dager  + ÷  kan det alltid være. 

Har sett andre steder på nett at noen har fått forskjøvet syklus i apper nå også pga ekstra dag i februar nå - pga skuddår - men husker ikke hvilke apper det gjaldt. 

Er nok bare tiden som har svar 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid i syklus etter kjemisk, men jeg hadde da ikke forsinket mens (fikk svak positiv test på dpo 9 og 10, mens og negativ test til vanlig tid). 

Jeg ville tatt utgangspunkt i samme intervall mellom mens og EL som det du tidligere har hatt, altså EL to dager senere enn hvis mens hadde vært til riktig tid. Flo klarer nok ikke å beregne inn hvorfor du var forsinket, så det er nok derfor den har forlenget intervallet ditt, men skal du være helt sikker kommer du nok ikke utenom temping eller eggløsningstester. 

Anonymkode: 8de98...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjemisk der man mistet akkurat 5+0. Gikk rett inn i syklus. Stol på el-testing mer enn apper. Ble gravid rett etter.

Anonymkode: 2ae02...d08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar😊

Smilefjeset dukket opp i dag, noe som for meg pleier å bety eggløsning om 2 dager, så da er eggløsningen forskyvd med 2 dager og ikke 4 dager. Da rekker vi å legge inn gode aksjer før mannen reiser bort🥳

Anonymkode: 6e9ee...779

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...