Gå til innhold

Samme hver bidige lørdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjøp hodelykt og gå tur. Om tenåringene ikke har utfordringer som gjør at dere må være hjemme, så avtal telefonkontakt med dem. Ta med ved eller en kvistbrenner og sett dere ned etter turen og lag et bål ikke langt hjemmefra. Barnefr, men likevel tilgjengelige.

Med et bål og en god relasjon kommer mye av seg selv.

Anonymkode: 0e2af...6fa

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Europris er knall det, men hva med å i allefall variere den middagen, før smågodtet litt?

Anonymkode: 53a3f...13e

Skrevet

Typiske lørdagsaktiviteter her i huset er brettspill (med og uten unger), dataspill (med og uten unger). Ellers går kveldene ofte i hobby, gjør gjerne «hver vår ting» men ved siden av hverandre. F.eks sitter jeg og syr mens han maler miniatyrer. Eller så holder jeg på med pokemonkortene mine.
Vi har også lørdager hvor vi bare sitter sammen og leser hver vår bok. Noen lørdager går hele kvelden med til sex&kos. I kveld gikk kvelden med på å snakke sammen om forskjellig i sofaen, det er viktig det også. 
Av og til ser vi film. Vi ser aldri serie på lørdagskvelden, det synes vi blir for «tomt» til å være lørdagskveld. Skal vi se TV på lørdagskvelden er det en god film og sitte i armkroken. Innimellom kler vi oss nakne, setter oss under dyna (dobbeltdyne) i sofaen, finner frem litt godt å spise, og ser en film. Ikke sexuelt, bare deilig (jada, ender med sex av og til, men koselig både med og uten). 

Forrige lørdag var vi på bowling med hele familien, det er skjeldent, men vi unna oss det da. I dag var vi på en liten 2timers tur sammen i skauen, alle sammen (på dagtid). Ellers satt barna å spilte data mye av dagen. Av og til ser vi alle sammen en folm sammen mot kvelden.

På sommeren brukes somregel lørdagene ute i grønnsakshagen, ute på tur i skogen, ved sjøen eller lignende. Og kveldene er ganske like som nevnt over.

Anonymkode: 2c35d...547

• Nyttig 1
Skrevet

14-16 var den verste alderen her. Etter det er det lettere å få dem med på ting igjen. Men de er fremdeles mye opptatt, så det gjelder å fylle tiden med noe meningsfullt for dere voksne. Det fører dere nærmere. Det kan være så lite som å tenne et lys og et ekstra kyss, eller hvis dere er helt alene drikke dere fulle sammen og ha drikkelek eller sladre om de dere kjenner, eller noe i mellom.

Anonymkode: e4638...a5a

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må man det, om barna ikke ønsker dette selv? Om man absolutt skal ha med tenåringene ut, så kan man gjøre det på deres premisser i det minste så det blir lystbetont. De fleste ungdommer (og familier) har fullt kjør i ukedagene, så når helgen kommer kan man faktisk gjøre akkurat det som passer enn selv uten dårlig samvittighet. Om man har så små barn at de ikke kan gå ut selv, så må man bli med de ut og finne på noe (gjerne bare gå på nærmeste lekepark). Men ts har store barn. Vil de ut, så kan de gå ut med venner. Men man må ikke på skitur eller gåtur i skog og mark. 

Anonymkode: f6b0d...8c8

• Liker 1
Skrevet

Om vi ikke er på noe sosialt har vi også egentlig samme rutine hver lørdag, men ikke før på kvelden. Vi tenner lys og gjør det litt ekstra koselig. Vi lager noe kosemat og prøver (med vekslende hell) å få ungdommer (om de er hjemme) til å se en film med oss, eller iallefall tilbringe litt tid i stua med oss med prat. Om det ikke lykkes eller når de stikker av setter vi på noe god musikk og så drikker jeg og min mann vin og prater, og har et ostefat, oliven og spekemat til kos. 

Det høres sikkert ikke særlig spennende ut, men det er koselig. Jeg liker lørdagene våre. 

På sommerhalvåret er lørdager litt mer variert. Det vil si egentlig det samme, bare at da skjer det oftere på hytta eller på byen. Lørdag er uansett vin og prat egentlig. 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er dere på Europris hver lørdag? 

Anonymkode: 4aa28...5d6

Tilbud på smågodt? 

• Liker 1
Skrevet

Dra på tur ? :) hørtes litt stusselig ut med Europris hver Lørdag ? ta med noen kubber og tenn ett bål i skogen og ha med pølser og kakao det gjorde vi når jeg var ungdom :D 

• Liker 3
Skrevet

Hva med brettspill, kino, filmkveld, bowling☺️

Anonymkode: 38a58...fea

Skrevet

På vinteren er vi i slalåmbakken. På sommeren et eller annet utendørs.

Skrevet

Våre er voksne nå men i tenårene fikk vi de ikke med på så mye. Av og til spill, kino, ut og spise.

Anonymkode: 96a4b...936

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hver lørdag gjør vi det samme. Tur på europris så hjem å lage pizza. Unga går ned å gamer og vi voksne blir sittende foran tvn. Er litt lei/ rastløs kjenner jeg. Hva bedriver dere kveldene med? Barna er straks tenåringer så det er litt så som så hva vi får de med på. 

Anonymkode: 18808...ca0

Prøv ikea neste gang

Anonymkode: 0e420...4ea

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (2 timer siden):

Dra på tur ? :) hørtes litt stusselig ut med Europris hver Lørdag ? ta med noen kubber og tenn ett bål i skogen og ha med pølser og kakao det gjorde vi når jeg var ungdom :D 

Hva er stusselig md å ta med barna og kjpe smågodt hver lørdag? 

Anonymkode: cbd42...186

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Det kommer Ann på. 
Men jentungen og jeg elsker å se film. Så vi har ofte film kvelder. 
Kanskje dere kan begynne med det,eller ha spill kveld. Kortspill, brettspill?

Så får hun bestemme middagen på lørdagen av og til. 

Anonymkode: 2ff02...81a

Skrevet

Hvis vi er hjemme og ikke har besøk går det som regel i film eller brettspill, og vi deler en flaske vin. Gjerne en pizza også 😋Dette er ikke noe vi gjør hver uke, så jeg elsker sånne lørdager med bare meg og kona 🥰

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er stusselig md å ta med barna og kjpe smågodt hver lørdag? 

Er det ikke lett stusselig da og reise på Europris hver lørdag og hjem og lage pizza ? 

• Liker 1
Skrevet

Spillkveld, filmkveld, vennekveld, telttur, hyttetur, hotellhelg varierer vi mellom. Ungdommene blir med på det. 

Anonymkode: fc5f8...e75

Skrevet
Maskinfører skrev (38 minutter siden):

Er det ikke lett stusselig da og reise på Europris hver lørdag og hjem og lage pizza ? 

Nei 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Hva med å game sammen da siden barna likevel gjør det? 

Anonymkode: 4abdd...31c

• Liker 3
Skrevet

Synes det var søtt med en fast tur til europris jeg da. :fnise:

Anonymkode: e8a9a...996

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...