Gå til innhold

Noen andre som lever på halvfabrikata og ferdigmat. Og...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler seg helt fin? Jeg er en elendig kokk og har dessverre for dårlig tålmodighet til å sett meg inn i matlaging. 

Anonymkode: f2a76...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler meg fyllesyk og trøtt hvis jeg spiser mye dårlig mat, så jeg ble tvinget til å lære. Mye lettere enn man skulle tro, ikke særlig mer tidkrevende. Men folk har jo forskjellige grenser for hva de tåler. Mye er gjort bare du holder deg unna brus, forresten. Det klarer selv de som ikke orker å lage skikkelig mat.

Anonymkode: 12f45...4f3

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke mange minuttene å hive kyllingfilet eller fiskeflet i ovnen, steame noen grønnsaker og sette på litt ris.

Anonymkode: b08fc...bcf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg føler meg fyllesyk og trøtt hvis jeg spiser mye dårlig mat, så jeg ble tvinget til å lære. Mye lettere enn man skulle tro, ikke særlig mer tidkrevende. Men folk har jo forskjellige grenser for hva de tåler. Mye er gjort bare du holder deg unna brus, forresten. Det klarer selv de som ikke orker å lage skikkelig mat.

Anonymkode: 12f45...4f3

Mener at halvfabrikata ikke er så dårlig som sitt rykte. Blir og dårlig av gir mye søppelmat 

Anonymkode: f2a76...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tar ikke mange minuttene å hive kyllingfilet eller fiskeflet i ovnen, steame noen grønnsaker og sette på litt ris.

Anonymkode: b08fc...bcf

Nei, det greier jeg 😁

Anonymkode: f2a76...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lager du da ts? 
Halvfabrikata kan jo være så mangt. 

Anonymkode: a21b1...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva lager du da ts? 
Halvfabrikata kan jo være så mangt. 

Anonymkode: a21b1...997

Gryteretter, pose supper tilsatt en del ting

Anonymkode: f2a76...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mye toro, gryteretter, og syns ikke egentlig det er kjempe usunt heller. Bali gryte f.eks. har jeg kylling filet, 5 minutters ris, brokkoli, og bali blir jo kun sausen/smaken. Gryterett med kjøttdeig, er jo heller ikke usunt. Hvis man steller til noe grønnsaker, og du får i deg proteiner, så er sånne ting ikke ille i det hele tatt. Fast food som mc.donalds og sånne type ting der i mot er en annen sak.

Anonymkode: 6fff8...623

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser bare sånn type mat og er helt lik deg ts. Bortsett fra at jeg tar D vitamin i vintermånedene så er alle blodprøver tipp topp, helsen er bra, lite syk, skjeldent vekke fra jobben og normalt slank. Så jeg kommer ikke til å forandre kosthold. Toro all the way! Har ingen matlaging interesse og liker smaken på toro og ferdig mat godt, vet at det skal en selvfølgelig ikke si på kg men sånn er det. Men har en mann som elsker å lage mat da så når jeg er hos han  blir det jo litt annen type mat. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man evnt føler seg helt fin nå betyr ikke det at det er bra for deg, slik mat er jo knyttet til endel sykdommer som foreks kreft. Og det merker man jo ikke før man har det. 

Anonymkode: 2ad7f...896

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv om man evnt føler seg helt fin nå betyr ikke det at det er bra for deg, slik mat er jo knyttet til endel sykdommer som foreks kreft. Og det merker man jo ikke før man har det. 

Anonymkode: 2ad7f...896

Så Toro =kreft? 

Anonymkode: 2a7cc...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tar ikke mange minuttene å hive kyllingfilet eller fiskeflet i ovnen, steame noen grønnsaker og sette på litt ris.

Anonymkode: b08fc...bcf

Det er to kaseroller og en form. Ris er mye arbeid og steame grønnsaker? Man lever vel ikke på en restaurant. 

Gi meg noe som kan varmes i microen , så spises. 

Foretrekker egentlig ferdig lagd på restaurant, så slipper man alt styret.

Anonymkode: 7c6f2...1e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever på det? På ingen måte. En gang i blant tyr jeg til Toro eller ferdigpizza, men jeg forsøker å holde meg til rene råvarer. Det smaker så mye bedre og er bedre for helsen. 

Anonymkode: f8acf...62a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er to kaseroller og en form. Ris er mye arbeid og steame grønnsaker? Man lever vel ikke på en restaurant. 

Gi meg noe som kan varmes i microen , så spises. 

Foretrekker egentlig ferdig lagd på restaurant, så slipper man alt styret.

Anonymkode: 7c6f2...1e5

Restene kan lett varmes i mikrobølgeovn. 

Å skylde på to gryter og en form er bare latskap. Det tar meg 5 minutter å slenge kyllingen i ovnen, fryste grønnsaker på en steamrist i en gryte, og en pose ris i kokenede vann. Kyllingen er ferdig på 20 minutter, risen ca 10 min og grønnsakene 5 min.

Anonymkode: b08fc...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 11.59):

Restene kan lett varmes i mikrobølgeovn. 

Å skylde på to gryter og en form er bare latskap. Det tar meg 5 minutter å slenge kyllingen i ovnen, fryste grønnsaker på en steamrist i en gryte, og en pose ris i kokenede vann. Kyllingen er ferdig på 20 minutter, risen ca 10 min og grønnsakene 5 min.

Anonymkode: b08fc...bcf

Er det ikke lovt å være lat heller nå?
Oppvasken gjør seg ikke av seg selv. 
 

Anonymkode: 7c6f2...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken flink eller glad i å lage mat, men lever ikke halvfabrikata og ferdigmat av den grunn. Lager enkle pastaretter, bønnegryte og couscous (veldig raskt og enkelt), grove pannekaker etc. Til frokost/lunsj spiser jeg kjøleskapsgrøt som jeg har lagd dagen før, pannekakerester eller toast av surdeigsbrød som jeg kjøper på Meny. Har alltid 1-2 frukt med. 1-3 ganger i uken kjøper jeg mat i kantinen på universitetet (gårsdagens rundstykke med ost, pesto og grønnsaker eller bruschetta med hummus, avokado, tomat og gresskarkjerner + kaffe latte). Som snacks spiser jeg naturelle cashewnøtter, 86% mørk sjokolade, frukt.  Jeg bruker aldri Toro. Pleier også å lage ristede kikerter i ovnen eller stekte potetbåter, hvis jeg vil kose meg litt på kvelden. Veldig enkelt. 

Anonymkode: f912b...eb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er verken flink eller glad i å lage mat, men lever ikke halvfabrikata og ferdigmat av den grunn. Lager enkle pastaretter, bønnegryte og couscous (veldig raskt og enkelt), grove pannekaker etc. Til frokost/lunsj spiser jeg kjøleskapsgrøt som jeg har lagd dagen før, pannekakerester eller toast av surdeigsbrød som jeg kjøper på Meny. Har alltid 1-2 frukt med. 1-3 ganger i uken kjøper jeg mat i kantinen på universitetet (gårsdagens rundstykke med ost, pesto og grønnsaker eller bruschetta med hummus, avokado, tomat og gresskarkjerner + kaffe latte). Som snacks spiser jeg naturelle cashewnøtter, 86% mørk sjokolade, frukt.  Jeg bruker aldri Toro. Pleier også å lage ristede kikerter i ovnen eller stekte potetbåter, hvis jeg vil kose meg litt på kvelden. Veldig enkelt. 

Anonymkode: f912b...eb0

Det hørtes veldig ensformig, kjedelig og lite godt ut. Jeg foretrekker Toro supper eller gryteretter fremfor det der.

Anonymkode: eab3e...667

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hørtes veldig ensformig, kjedelig og lite godt ut. Jeg foretrekker Toro supper eller gryteretter fremfor det der.

Anonymkode: eab3e...667

Spiser selvsagt andre ting enn det jeg skrev i innlegget. Taco f.eks. Men man velger jo heldigvis selv hva man vil spise :) Poenget mitt var bare at det går an å redusere mengden ferdigmat, trenger ikke kutte det helt ut.

Anonymkode: f912b...eb0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 11.59):

Restene kan lett varmes i mikrobølgeovn. 

Å skylde på to gryter og en form er bare latskap. Det tar meg 5 minutter å slenge kyllingen i ovnen, fryste grønnsaker på en steamrist i en gryte, og en pose ris i kokenede vann. Kyllingen er ferdig på 20 minutter, risen ca 10 min og grønnsakene 5 min.

Anonymkode: b08fc...bcf

Bruker du ikke noe form for saus? Blir det ikke litt tørt og smakløst med bare ris?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spiser selvsagt andre ting enn det jeg skrev i innlegget. Taco f.eks. Men man velger jo heldigvis selv hva man vil spise :) Poenget mitt var bare at det går an å redusere mengden ferdigmat, trenger ikke kutte det helt ut.

Anonymkode: f912b...eb0

Jeg ser ikke problemet med å bruke Toro og ferdigmat egentlig så jeg har heller ikke det behovet for å kutte ned eller aldri spise Toro. Toro går helt fint an, spiser frukt og hjemmelaget brød men akkurat middag har jeg ingen interesse av å stå å lage fra bunn av. Forskjellige prioriteringer bare :)

Anonymkode: eab3e...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...