AnonymBruker Skrevet 6. februar #41 Del Skrevet 6. februar Flott navn om søsteren heter Salma. Anonymkode: 66a4e...a64 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. februar #42 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 18.03): Nydelig navn fra norrøn mytologi. Kjærlighets/fruktbarhetsgudinne. Har ikke noe med øya Frøya å gjøre, som stammer av "frøy", som betyr den fremste øya. Frøy har igjen også en annen betydning. Anonymkode: 6e36b...4b3 Frøy er jo broren til Frøya i norrøn mytologi, som har samme funksjon som henne (og de får vel også barn sammen, så vidt jeg husker ). Navnene betyr hersker og herskerinne, herre og frue, han/hun fremste. Navnet på øya har samme opphav. Jeg synes ikke Frøya er noe særlig til menneskenavn - er ikke så glad i gude-navn på mennesker. Frøya er også veldig vanlig som hunde- og hestenavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #43 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 23.31): Fint! Møtte en hund som het det! Anonymkode: a6e2d...542 Jeg kjente også en hund ved navn Frøya. Men synes det passer bedre på dyr enn mennesker. Liker Freya bedre! Anonymkode: ce06f...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #44 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 17.46): Som tittelen sier, hva synes dere om navnet Frøya? Anonymkode: a533e...d1d Synes det er fint og spesielt, ikke alle heter det 🥰 Anonymkode: d70c6...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy Skrevet 6. februar #45 Del Skrevet 6. februar Liker Frøya❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå