Gå til innhold

Mannlig Abort

Sadpanda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hvem "dere" er som du snakker om. Jeg har ikke tatt til orde for å fjerne retten til abort, jeg sier bare at argumentene mot juridisk abort (å la være å ha ubeskyttet sex) er nøyaktig like gyldige mot vanlig abort.

Og spørsmålet ditt kan snus: hvorfor så stort behov for å bestemme over fremtiden til et annet menneske?

Anonymkode: 80ea0...1ce

Ingen prevensjonsmidler er 100% sikre. 
Hvordan hadde du taklet det, om din partner ble gravid og dere ikke kunne få barn nå? Forventer du at dama skal bære frem barnet og så adoptere det bort?

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vil dere kvinner ikke risikere å bli mødre - slutt å pule rundt.

Vi kunne brukt akkurat samme argument mot å innføre rett til vanlig abort.

Men klart jeg er jo bare en dum kvinne, så jeg har sikkert dårlig leseforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vil dere kvinner ikke risikere å bli mødre - slutt å pule rundt.

Vi kunne brukt akkurat samme argument mot å innføre rett til vanlig abort.

Men mange av oss opplever at vår ektemann/samboer "får kalde føtter". Så ikke ha sex annet enn til barneproduksjon - da er dere sikre.

Anonymkode: 4c696...7c4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra-78 skrev (20 minutter siden):

Dere som drømmer om å kunne fjerne retten til abort...
Hvor mye sex tror dere at dere kommer til å få i fremtiden?
Hvor lett tror dere det vil være å kunne hoppe på en ONS?

Hvorfor har dere så stort behov for å bestemme over kroppen til et annet menneske?

Nettopp. De FORSTÅR ikke at deres "rett" til å pule rundt blir terminert i det slik lov blir innført. Ikke bare det, men også sex i forhold/ekteskap vil forekomme SVÆRT sjeldent. Med mindre de steriliserer seg hele gjengen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvsagt gjør biologien at rettighetene må være litt annerledes. Hva så? Faktum er at i dag har kvinner mye sterkere rettigheter når det gjelder barn, enn det menn har.

Feil. Kvinnen har sterkere rettigheter når det gjelder HENNES EGEN KROPP enn mannen som ikke har denne kroppen. Forstår du at hvis kvinnen ikke vil ha barn, må hun gjøre inngrep i HENNES kropp. Mens hvis mannen ikke vil ha barn, må fortsatt HUN gjøre inngrep i HENNES kropp? Hvordan er dette rettferdig?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Feil. Kvinnen har sterkere rettigheter når det gjelder HENNES EGEN KROPP enn mannen som ikke har denne kroppen. Forstår du at hvis kvinnen ikke vil ha barn, må hun gjøre inngrep i HENNES kropp. Mens hvis mannen ikke vil ha barn, må fortsatt HUN gjøre inngrep i HENNES kropp? Hvordan er dette rettferdig?

Noen har visst tungt for det...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Huldra-78 said:

Ingen prevensjonsmidler er 100% sikre. 
Hvordan hadde du taklet det, om din partner ble gravid og dere ikke kunne få barn nå? Forventer du at dama skal bære frem barnet og så adoptere det bort?

Hva jeg personlig ville gjort er lite relevant, jeg snakker om hvilke rettigheter folk bør ha uavhengig av hva vi måtte synes om valgene deres. Men hvis jeg og kona ble gravide med et uplanlagt barn, ville vi beholdt.

Men klart jeg er jo bare en dum kvinne, så jeg har sikkert dårlig leseforståelse.

Jeg vet ikke hva du mener med dette. Mitt argument er altså at hvis du sier at menn ikke bør ha tilgang til juridisk abort fordi de selv har valgt å ha usikker sex, kan du si akkurat det samme til kvinner som ønsker vanlig abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva jeg personlig ville gjort er lite relevant, jeg snakker om hvilke rettigheter folk bør ha uavhengig av hva vi måtte synes om valgene deres. Men hvis jeg og kona ble gravide med et uplanlagt barn, ville vi beholdt.

Jeg vet ikke hva du mener med dette. Mitt argument er altså at hvis du sier at menn ikke bør ha tilgang til juridisk abort fordi de selv har valgt å ha usikker sex, kan du si akkurat det samme til kvinner som ønsker vanlig abort.

Nei fordi vanlig abort terminerer et liv. Juridisk abort gjør ikke det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir lite sex på mannfolka fremover, med den herlige logikken du kommer med. 

Om mannfolka absolutt ikke vil ha barn, så får de klippe strengen.
Et valg mange av oss damer må nesten krangle oss til hos legen. Pluss at sterilisering av kvinner er en større prosedyre med narkose.

Og igjen; Ingen av de "vanlige" prevensjonsmidlene er 100% sikre... Det er fremdeles en liten mulighet for en graviditet, hver eneste gang du har sex med en kvinne.

Jeg tror dere menn skal være glad for at det er lov å søke om abort, om det virkelig ikke passer å bære frem barnet.
Eller det er ikke så farlig, ikke om dere kan få slippe å ta deres del av ansvaret?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Så kan kvinnene som ikke «klarer» å ta abort klare seg selv. 

Anonymkode: 3bd0d...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun MÅ ikke gjøre inngrep i sin kropp. Hun kan bare la være å ha ubeskyttet sex.

Din frihet slutter der andres begynner. Din kropp, ditt valg. Men du kan ikke uten videre gjøre ting med din kropp som går ut over andre. Når DU har bestemt å bruke DIN kropp til å lage et barn, og ingen kan tvinge deg til hverken å ta abort eller å beholde, ja da bør det jo være DU som tar det fulle ansvaret og konsekvensene av DITT valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Maleficenta said:

Nei fordi vanlig abort terminerer et liv. Juridisk abort gjør ikke det. 

Hvordan er det et argument FOR vanlig abort og MOT juridisk abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Huldra-78 said:

Det blir lite sex på mannfolka fremover, med den herlige logikken du kommer med. 

Om mannfolka absolutt ikke vil ha barn, så får de klippe strengen.

Igjen, dette argumentet er like gyldig for å si at kvinner ikke bør ha tilgang til abort. De kan jo bare sterilisere seg, eller enklere: la være å ha ubeskyttet sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er enkel. Ethvert samleie kan føre til graviditet. Prevensjon endrer bare sannsynligheten for det. Er du ikke klar til å kunne ta ansvar for den naturlige konsekvensen av et samleie så er du heller ikke klar for et samleie. Då foreslår jeg oralsex eller noe annet digg. 

Anonymkode: 34fac...9cc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Huldra-78 said:

Jeg tror dere menn skal være glad for at det er lov å søke om abort, om det virkelig ikke passer å bære frem barnet.
Eller det er ikke så farlig, ikke om dere kan få slippe å ta deres del av ansvaret?

Igjen, jeg vet ikke hvem "dere" du snakker om.

Jeg deler mine personlige meninger og hevder på ingen måte å snakke for alle menn, og aller minst for udugelige menn som har ubeskyttet sex uten å ville ta konsekvensene av det.

Konsekvensene vil forøvrig slett ikke bli at menn ikke får sex. Det er jo helt tydelig allerede at mange kvinner gjerne har ubeskyttet sex med udugelige menn. Ganske mange synes det er verdt å ta abort for å ha denne ubeskyttede sexen, andre synes det er greit at det blir et barn av det. Så jeg har ingen tro på at juridisk abort liksom skulle få kvinner til å ta mer ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juridisk abort = vil ikke ta ansvar for eget barn. Man vet jo hva man tenker om sånne menn. Barn er dyrt og, så da må vel skattebetalerne betale i stedet for far da? Å ikke ville ta ansvar for sitt eget barn, som man selv har vært med på å lage - alle forstår at barn kan være en konsekvens av sex - om det så er ønsket eller uønsket, er en gigantisk karakterbrist. Og man ønsker altså at det skal opprettes en lov for å kunne sette seg selv i et så dårlig lys? Ja ja. Makan til mannskamp.

Anonymkode: 286de...35b

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fremtiden vil man kunne sette det aborterte fosteret inn i en kunstig livmor eller en surrogatmor. Da vil mannen kunne beholde barnet selv om kvinnen ikke vil, og kvinnen vil måtte betale bidrag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Juridisk abort = vil ikke ta ansvar for eget barn.

Det handler ikke om at man ikke ønsker å ta ansvar for barnet sitt, men at man ikke ønsker å få barn i utgangspunktet. Juridisk abort må tas før barnet er til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler ikke om at man ikke ønsker å ta ansvar for barnet sitt, men at man ikke ønsker å få barn i utgangspunktet. Juridisk abort må tas før barnet er til.

Jo, det handler om det. Det er barnet ditt. Hvis du er med på å lage et barn, som du så ikke vil ha noe med å gjøre, så tar du ikke ansvar for barnet ditt. Det er resultatet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det hjelper jo ikke all den tid barnet likevel vil komme til verden og vil eksistere i verden. Og barn har krav på å vite om sitt opphav.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I fremtiden vil man kunne sette det aborterte fosteret inn i en kunstig livmor eller en surrogatmor. Da vil mannen kunne beholde barnet selv om kvinnen ikke vil, og kvinnen vil måtte betale bidrag osv.

Tviler på at det vil skje faktisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...