AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg ammer fortsatt frøkna på 17 mnd. Vi har 3 blastoer på frys, og jeg føler tiden snart er inne for å prøve på et søsken. Jeg fikk mens tilbake for 7 mnd siden, og syklusen er pt. Tilstedeværende, men noe lengre enn før (40-44 dager). Jeg forsto det slik på klinikken at innsett i naturlig syklus er ok selv om man ammer noe, men jeg fikk mange forskjellige beskjeder her. Noen som har satt inn fryseegg og fortsatt ammet? Anonymkode: fd39b...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 2. februar 2024 #2 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg er ganske sikker på at man må være sluttet med amming før søskenforsøk. Kan være noen klinikker gjør det annerledes, så det beste er nok å basere seg på hva prosedyren på din klinikk er. Kjenner flere som har måttet slutte amming før søskenforsøk offentlig i Norge, samt i Danmark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Del Skrevet 2. februar 2024 Det kommer vel an på om du skal bruke medisiner? Men ring og spør. Anonymkode: 94c5c...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Del Skrevet 2. februar 2024 Her måtte man ha sluttet med amming før man får ny ivf fordi amming kan klusse med syklusen. Anonymkode: a0c0f...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Del Skrevet 2. februar 2024 Du må nok spørre på klinikken din, men jeg tviler på at de vil anbefale innsett hvis du ammer. Jeg holder til i utlandet, så ikke sikkert at den informasjonen jeg har fått samsvarer godt med det de sier i Norge, men kort fortalt så fikk jeg beskjed om at jeg måtte slutte å amme. Dette på grunn av hormoner i ammingen som demper en del av de naturlige prosessene i kroppen, blant annet så er det vanskelig å oppnå ideell tykkelse på livmorslimhinnen når man ammer. På min klinikk fikk jeg beskjed om at jeg enten måtte vente tre sykluser etter ammeslutt for å få innsett i naturlig syklus eller gå over i styrt syklus. Dette for å maksimere sjansene (kan legge til at av to embryoer som ble satt inn sitter jeg nå og ammer den ene ❤️ ) Anonymkode: 088bf...1f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg fikk beskjed om å slutte og amme fordi hormonet man produserer (prolaktin(?)) kunne gjøre det litt mindre sannsynlig å bli gravid. Men jeg kjørte rett på med fryseforsøk i styrt syklus på mens nr 2 etter fødsel. Altså kun én full vanlig syklus før vi starta Anonymkode: 29d20...343 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå