Gå til innhold

Få sosialhjelp når man eier bolig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg jobber som saksbehandler i Nav. I og med at du forsørger barn, kan du ha mulighet for å dette innvilget. Barneperspektivet er noe Nav er opptatt av. 

Anonymkode: dca14...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, min gode herre eller frue, det er med en viss forundring jeg betrakter Deres situasjon. At De, som eier av en bolig, skulle søke støtte fra det offentlige for anskaffelse av møbler, er en tanke som nok ville vekke undring i de høyere kretser. NAVs økonomiske sosialhjelp er i hovedsak ment for dem som står uten midler til å dekke sine mest grunnleggende behov, som mat og husly.

Når det gjelder støtte til møblering, er dette vanligvis forbeholdt de som befinner seg i en nødssituasjon, for eksempel etter brann eller andre katastrofer. At De allerede har anskaffet noen møbler og har en plan for videre innkjøp, kan indikere at De har en viss økonomisk handlefrihet, om enn begrenset.

Det kan være mer passende å vurdere alternative løsninger, som å kjøpe brukte møbler eller undersøke muligheter for rentefrie avbetalingsordninger hos møbelforhandlere. Det finnes også veldedige organisasjoner som kan bistå med møbler til dem som virkelig trenger det.

Skulle De likevel ønske å søke om støtte, står det Dem fritt å kontakte Deres lokale NAV-kontor for en vurdering. Vær imidlertid forberedt på at en slik søknad kan bli avslått, med mindre det foreligger særlige omstendigheter som tilsier behov for offentlig bistand.

Jeg håper dette kaster lys over Deres situasjon og gir Dem veiledning i hvordan De kan gå frem. 

Anonymkode: 5570a...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...