Gå til innhold

Få sosialhjelp når man eier bolig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du ikke råd til de møblene du ønsker, har du ikke råd til å eie. Det er vel så enkelt..
Du kan jo ikke på alvor mene at det riktig å gå til staten og rope på hjelp når du opplagt har kjøpt noe som er for dyrt for deg..! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

Jeg har bodd med familien og leid ut bolig min for å spare til å kjøpe noe større som jeg og barnet mitt kan flytte til. jeg har derfor ikke noe møbler fra tidligere. 

jeg får vente på svar, om jeg ikke får støtte er det helt greit. takk for svarene deres.

Anonymkode: ea728...931

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

TS her.

Jeg har bodd med familien og leid ut bolig min for å spare til å kjøpe noe større som jeg og barnet mitt kan flytte til. jeg har derfor ikke noe møbler fra tidligere. 

jeg får vente på svar, om jeg ikke får støtte er det helt greit. takk for svarene deres.

Du har jo åpenbart kjøpt noe du ikke har råd til. Du kan ikke kjøpe større bolig bare fordi du har lyst til det, også forvente at Nav skal støtte galskapen.

Anonymkode: 10336...11b

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

TS her.

Hvorfor fortsatte du ikke å bo hos familien til du fikk solgt boligen din, før du kjøpte ny?

Anonymkode: d40ed...de9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor fortsatte du ikke å bo hos familien til du fikk solgt boligen din, før du kjøpte ny?

Hun skriver jo det. Hun kjøpte før hun solgte. Det er ganske vanlig, men også ganske dyrt, og TS har åpenbart ikke helt skjønt det.

Anonymkode: 863c9...a74

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hun skriver jo det. Hun kjøpte før hun solgte. Det er ganske vanlig, men også ganske dyrt, og TS har åpenbart ikke helt skjønt det.

Men hun hadde jo ikke behov for å kjøpe før hun solgte, siden hun allerede bodde et annet sted ( hos familie). Hovedgrunnen til at folk kjøpet før de selger er jo for å ikke risikere å sitte uten et sted å bo.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men hun hadde jo ikke behov for å kjøpe før hun solgte, siden hun allerede bodde et annet sted ( hos familie). Hovedgrunnen til at folk kjøpet før de selger er jo for å ikke risikere å sitte uten et sted å bo.

Dette her. Jeg hadde strevd med å få endene til å gå opp med to boliger! 

De kan jo bo en måned til hos familien? 

Anonymkode: 2aa1c...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Men mellomfinansiering koster jo sinnsykt med penger. Drømmeboliger kommer og går hele tiden.

Det hadde vært enkelt og spart mye penger om Ts hadde solgt før kjøp av nu bolig. Det er ikke mange som er i en slik luksusposisjon.

Men det hjelper ikke Ts på noen måte når vi spiller gjennom hva som hadde skjedd hvis ...

Ts er den hun er i dag.

Min anbefaling er å vente på at salget er overstått. Deretter bør det tas en gjennomgang og situasjonen bør vurderes på nytt. Frem til da bør Ts ikke kjøpe mer enn nødvendig og holde fokus på mat.

Schmuhu

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn gis bort, eller nabolagsgrupper på facebook i området du skal flytte til. Mange som gir bort møbler de ikke trenger til naboer på min nabo-facebookgruppe, i alle fall.

Anonymkode: 02bd2...fd0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør familien om du kan låne madrass til du får kjøpt møbler. Evt se finn.no. 

Anonymkode: da60e...8c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sofa og tv-benk var utstillingsvarer så brukte ikke mye penger på det.

Har man dårlig råd så kjøper man brukt.
Om du ikke skjønner det er en realitetsorientering nødvendig. Spesielt om du mener det offentlige skal betale for deg.

Anonymkode: 255b5...465

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan finne mye bra på finn som du kan ha frem til du har spart opp penger til noe nytt.

Anonymkode: 33492...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei. 

Jeg kjøpte bolig for noen måneder siden og  har virkelig slitt med å samle penger til å kjøpe møbler. Sparer penger litt og litt hver måned, men har hittil bare kjøpt en sofa, tv-benk og litt kjøkkenutstyr. Sover på oppblåsbar madrass og sofa frem til jeg har penger til å kjøpe seng. Har et barn. Er det mulig å søke støtte til boligetablering fra Nav selvom jeg eier bolig? har ingen oppsparte penger som kan brukes.

Noen erfaringer?

Du kan få sosialhjelp selv om du eier bolig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, colargoal said:

Du kan få sosialhjelp selv om du eier bolig😊

I dette tilfellet er det nok mere sannsynlig at det blir som et lån, som TS må tilbakebetale når den gamle boligen er solgt. Heldigvis.

Anonymkode: 5594c...e3b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

TS her.

Du hadde vel en seng å sove i da du bodde med familien? Kan du ikke låne den en stund?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke låne penger av familie? Kjøpe på Finn? Bruk et kredittkort? Jeg sov på sofaen i mange måneder da jeg gikk gjennom samlivsbrudd. Måtte leie bolig i to år før jeg hadde fått kommet meg på beina økonomisk og klarte å kjøpe bolig. Hadde da mange midlertidige brukte møbler som fungerte helt ok, men selvfølgelig ikke de jeg egentlig ville ha. Er aleneforsørger også. Nå, etter fem år, har jeg fått leiligheten innredet med møblene jeg vil. Var overhodet ikke i mine tanker at jeg kunne be nav om hjelp. 

Anonymkode: 529af...3e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de opplysningene som kommer fram etterhvert her så lurer jeg på hvorfor så ikke banken at dette ikke gikk…? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussemor47 skrev (1 minutt siden):

Med de opplysningene som kommer fram etterhvert her så lurer jeg på hvorfor så ikke banken at dette ikke gikk…? 

Banken bryr seg vel ikke om folk har møbler? De ønsker bare å tjene penger. 

Det er uansett den som låner penger sitt ansvar. 

Anonymkode: 5ff5d...fc7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...