AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Del Skrevet 2. februar 2024 Hei. Jeg kjøpte bolig for noen måneder siden og har virkelig slitt med å samle penger til å kjøpe møbler. Sparer penger litt og litt hver måned, men har hittil bare kjøpt en sofa, tv-benk og litt kjøkkenutstyr. Sover på oppblåsbar madrass og sofa frem til jeg har penger til å kjøpe seng. Har et barn. Er det mulig å søke støtte til boligetablering fra Nav selvom jeg eier bolig? har ingen oppsparte penger som kan brukes. Noen erfaringer? Anonymkode: ea728...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Del Skrevet 2. februar 2024 Dessverre ikke erfaring, men har du prøvd gis bort på Finn? Anonymkode: d31cd...3f4 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Del Skrevet 2. februar 2024 26 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg kjøpte bolig for noen måneder siden og har virkelig slitt med å samle penger til å kjøpe møbler. Sparer penger litt og litt hver måned, men har hittil bare kjøpt en sofa, tv-benk og litt kjøkkenutstyr. Sover på oppblåsbar madrass og sofa frem til jeg har penger til å kjøpe seng. Har et barn. Er det mulig å søke støtte til boligetablering fra Nav selvom jeg eier bolig? har ingen oppsparte penger som kan brukes. Noen erfaringer? Anonymkode: ea728...931 Jeg synes du skal søke, for da får du jo svaret. Hvis du ikke søker, får du i hvert fall ingenting. Det er streng taushetsplikt rundt det, så ingen vil finne det ut. Anonymkode: 9eb5e...a8c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Del Skrevet 2. februar 2024 Hvordan har du fått så høyt lån at du ikke har råd til seng engang? Du kan alltids søke, men du skal ha svært gode grunner for å få det. Bor du slik at det ikke finnes møbler som gis bort eller selges på finn? Du får kjøpt rammemadrass helt ned i 1500,- kr på Ikea. Hvor mye har du igjen av inntekten din etter du har betalt lån og andre faste utgifter? Anonymkode: c170a...2f8 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Del Skrevet 2. februar 2024 Du prioriterte tv-benk i stedet for å legge de pengene i sparingen til seng, og du har tenkt å be NAV om penger til møbler? Anonymkode: d40ed...de9 24 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Del Skrevet 2. februar 2024 Tror ikke du får penger til å kjøpe deg nye fancy møbler. Prøv gis bort på finn 👍🏼 Anonymkode: 797f2...982 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Del Skrevet 2. februar 2024 Hei TS her Jeg sitter med to lån ( et mellomfinansieringslån) frem til jeg får solgt den andre boligen i løpet av februar. den leiligheten blir solgt med tap så jeg kan ikke regne med å få noe gevinst som kan brukes fra salget. Drt er grunnen til at jeg har et veldig stramt budsjett for øyeblikket. Sofa og tv-benk var utstillingsvarer så brukte ikke mye penger på det. Er aleneforelder, planen var å selge boligen tidligere men det har ikke vært noen interesserte ved første budrunde men satser på bedre hell nå neste runde. men ja, jeg søker så få jeg se hva jeg får i svar Anonymkode: ea728...931 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Del Skrevet 2. februar 2024 Ser ikke for meg at dette er en god nok grunn til å få noe etableringspenger fra NAV som for så vidt er på et minimalt beløp. Dette er for folk som sittet med ingenting av verdier, her har du hatt mulighet til å kjøpe deg bolig da er det ikke NAV sitt ansvar å møblere leiligheten fordi du ikke har gjort som man gjør lagt av penger til dette. Mange som gir bort ting på finn gå heller der enn å NAV. Du har jo så du klarer deg inntil du finner noe der eller får spart opp penger. Norge i et nøtteskall dette. Anonymkode: ca394...6c5 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg kjøpte bolig for noen måneder siden og har virkelig slitt med å samle penger til å kjøpe møbler. Sparer penger litt og litt hver måned, men har hittil bare kjøpt en sofa, tv-benk og litt kjøkkenutstyr. Sover på oppblåsbar madrass og sofa frem til jeg har penger til å kjøpe seng. Har et barn. Er det mulig å søke støtte til boligetablering fra Nav selvom jeg eier bolig? har ingen oppsparte penger som kan brukes. Noen erfaringer? Anonymkode: ea728...931 Absolutt. Det å søke om supplerende sosialhjelp for å få kjøpt inn nødvendig møblement kommer du med stor sannsynlighet til å få innvilget. Men selvfølgelig ikke hvis du har penger stående på en sparekonto. Anonymkode: 4e2c9...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg kjøpte bolig under studiene jeg tok for å omskolere meg fordi banken mente jeg var sikret jobb, men jeg har ikke fått noen. Så jeg følger denne Anonymkode: 3a716...fb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirkelin Skrevet 2. februar 2024 #11 Del Skrevet 2. februar 2024 Hvor er møblene du hadde i din forrige bolig? 32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #12 Del Skrevet 2. februar 2024 Kan virkelig ikke tenke meg at du får penger til å kjøpe møbler når du har annen bolig å selge. Anonymkode: 94783...e34 8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #13 Del Skrevet 2. februar 2024 Cirkelin skrev (5 minutter siden): Hvor er møblene du hadde i din forrige bolig? Et meget betimelig spørsmål! Trådstarter er ikke førstegangskjøper en gang, altså kommer hun ikke rett fra en møblert leieleilighet eller noe slikt, hun MÅ jo ha hatt seng i leiligheten hun skal selge også. Anonymkode: 47ba9...fb3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Del Skrevet 2. februar 2024 Du sitter på to boliger og vil at NAV skal gi deg penger til møbler? 😯 Jeg har møbler, men ikke egen bolig. Tror du NAV kan kjøpe bolig til meg? Anonymkode: 5ff5d...fc7 24 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #15 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei TS her Jeg sitter med to lån ( et mellomfinansieringslån) frem til jeg får solgt den andre boligen i løpet av februar. den leiligheten blir solgt med tap så jeg kan ikke regne med å få noe gevinst som kan brukes fra salget. Drt er grunnen til at jeg har et veldig stramt budsjett for øyeblikket. Sofa og tv-benk var utstillingsvarer så brukte ikke mye penger på det. Er aleneforelder, planen var å selge boligen tidligere men det har ikke vært noen interesserte ved første budrunde men satser på bedre hell nå neste runde. men ja, jeg søker så få jeg se hva jeg får i svar Anonymkode: ea728...931 Har du allerede solgt unna seng, sofa, tv-benk og andre møbler fra den gamle boligen, og brukt opp alt du fikk for dem? Uten å ta med i betraktning at du kanskje hadde behov for seng i ny bolig? Du vil nok måtte gi NAV en svært god forklaring på hvorfor du ikke kunne ta med gamle møbler på flyttelasset, og hvorfor du ikke kan bruke "gi bort" på finn for å få møblert ny bolig. Og hva er argumentet ditt for at det er så stort behov for seng, at du ikke kan benytte den nye sofaen din inntil du har råd til seng? Det bør være noe helsemessig som gjør at det ikke er mulig for deg sove på sofa eller oppblåsbar madrass i en midlertidig situasjon. Hvis du har fått lån for mellomfinansiering, så har vel banken tatt høyde for at du skal ha råd til å betale det også? Pr nå ligger det nesten 7000 sofaer ute på Finn, til under tusen kroner, relativt godt spredd over hele landet. Hvor mye betalte du for din utstillingsmodell? Hvor mye er det du mener du har behov for, for å få de nødvendige møblene? Anonymkode: c170a...2f8 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 2. februar 2024 #16 Del Skrevet 2. februar 2024 Hvis dette er noko som velferdsstaten støtter, så ønsker jeg gjerne å vite det så fort som mulig. Trenger fremdeles nytt bad. Og så er jo dette elefanten i rommet. 11 minutter siden, Cirkelin said: Hvor er møblene du hadde i din forrige bolig? Skal du ts, selge alle møbler liksom? Og dette: 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hei TS her Jeg sitter med to lån ( et mellomfinansieringslån) frem til jeg får solgt den andre boligen i løpet av februar. Februar er nå! Jeg anbefaler at du er litt mer tålmodig. Selg det du vil selge og så ser du hvor du ender opp. Og dette: "Når alle andre inntektsmuligheter er utnyttet fullt ut, men ikke strekker til, kan du ha rett til økonomisk sosialhjelp. Andre inntektsmuligheter kan være inntektsgivende arbeid, egne midler og andre økonomiske rettigheter." https://www.nav.no/okonomisk-sosialhjelp Hvordan forklarer du at jobb og to boliger ikke strekker til? Kan det være at du har valgt for høy levestandard i forhold til inntekt? Hva sier budsjettet ditt? Schmuhu 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #17 Del Skrevet 2. februar 2024 Har staten begynt å dele ut penger til boligeiere og nå? Anonymkode: 2af31...578 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Del Skrevet 2. februar 2024 Det ville vært særdeles spesielt om du får det. Møbler: Du får tak i mye gratis, eller særdeles billig på Finn. Både seng til barn og annet. Anonymkode: d7920...a20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #19 Del Skrevet 2. februar 2024 Cirkelin skrev (22 minutter siden): Hvor er møblene du hadde i din forrige bolig? Dette. Og hvor er kjøkkenutstyret fra den forrige boligen? (TS skriver at hun har måttet kjøpe kjøkkenutstyr) Anonymkode: e6294...0c9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. februar 2024 #20 Del Skrevet 2. februar 2024 Det fåt du mest sannsynligvis 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå