Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 Populært innlegg #1 Skrevet 1. februar 2024 Mann, snart 40. Bodde sammen med eksen i 12 år. Vi hadde et fantastisk forhold. Ingen av oss hadde barn, og ingen av oss ville ha barn. En dag kom jeg hjem til en graviditetstest som var positiv. Jeg lo det bort og sa: Jaja, vi får bestille en legetime da. Hun svarte: Jeg tror jeg vil beholde. Hvis jeg ikke gjør det nå, så er det for sent for meg. (Hun er 10 år eldre enn meg) Dette resulterte i en voldsom uenighet. Jeg har, fra den dagen jeg traff henne, sagt at jeg ikke ønsket barn. Hun har sagt det samme. Det har på en måte vært en av de "STORE" tingene som har gjort oss til "oss" hvis dere skjønner. Visa ble jo som den pleier å bli: Hun beholdt og vi skulle gjøre det beste ut av det. Fortsatt ikke frivillig fra min side - men hva kan man gjøre i en sånn situasjon... Det viste seg jo at dette ikke bare var ETT barn,,, neida, det var jo selvsagt tvillinger. Og enda bedre: To gutter! Livet ble jo snudd opp ned for oss begge. Jeg har en jobb som innebærer at jeg reiser mye. Dette har aldri vært et problem. Kanskje en av de tingene som gjorde at det funket så bra. Vi fikk litt avstand innimellom og hadde det topp når vi var sammen. Dette ble jo selvfølgelig et kjempeproblem når barna kom. hun følte seg alltid alene, det var kun hun som hadde barna. Hun hadde aldri fri, jeg fikk reise mye og ha "barnefri" osv. En dag hun gikk i dusjen, lå tlf hennes på bordet. (Vi hadde ikke for vane å sjekke tlf til hverandre) men der tikket det inn et bilde fra en mann jeg ikke kjente til. Nysgjerrigheten tok det beste av meg, og jeg åpnet meldingen. Hva tror du? Jo, det var jo selvsagt et nakenbilde. Dette var en hun hadde chattet med i noen måneder, ettersom jeg aldri var hjemme. Vi forsøkte å få det til å fungere etterpå, men jeg vet ikke.. for min del var det jo over. Hun sa at hun ønsket at jeg flyttet, og jeg var enig. Nå er det fire år siden. Vi bor i nærheten av hverandre. Jeg har guttene tors-mand annenhver uke og det er full krig. Hun mener jeg ikke har dem nok, jeg bidrar aldri, jeg stiller ikke opp osv. Hun er sliten, trøtt, har det vanskelig og er alene. For 6 måneder siden sendte hun inn bidrag via Nav, og jeg betaler nå 6500 i måneden. I tillegg til fritidsaktiviteter, jeg henter/leverer hver gang. Er med på alt av ekstra utgifter osv. Jeg kjenner at det snart klikker for meg! Hver annen helg må jeg ofte si nei til jobb fordi jeg må få det til å gå opp med barna. Jeg har spurt noen ganger om å levere søndag kveld (rett i seng) for da kan jeg dra på jobb søndag kveld/natt - men nei. Det går ikke. Hun skal være vanskelig for å være vanskelig. jeg skjønner at hun er sliten. Det er mye med to gutter alene. Livet ble nok ikke helt slik hun så for seg -MEN.... jeg var klar heeele tiden på at jeg ikke ønsket barn. Jeg har aldri løyet, jeg har aldri sagt eller gjort noe jeg ikke kunne stå for. Det var hun som ville beholde, det var hun som traff en ny - og det funket ikke. Jeg føler jeg betaler og står i en umulig situasjon for hennes valg - og jeg har liksom ingenting å si på noe. Det er 18 år med å bare føye meg etter alt hun sier -og jeg kjenner at dette begynner å bli ganske så vanskelig ... Anonymkode: 34be7...d27 13 41
Populært innlegg Topsi Skrevet 1. februar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 1. februar 2024 Brukte du kondom? 32 1 18
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #3 Skrevet 1. februar 2024 Topsi skrev (5 minutter siden): Brukte du kondom? De første tre årene, ja. Men ettersom vi var sammen i 12 år - så har hun gått over på p-pillen etterhvert. Jeg trodde jo at man kunne stole på slike ting. Hun påstår fortsatt at hun gikk på p-piller mens hun ble gravid.. Anonymkode: 34be7...d27 19 10
Populært innlegg Topsi Skrevet 1. februar 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De første tre årene, ja. Men ettersom vi var sammen i 12 år - så har hun gått over på p-pillen etterhvert. Jeg trodde jo at man kunne stole på slike ting. Hun påstår fortsatt at hun gikk på p-piller mens hun ble gravid.. Anonymkode: 34be7...d27 Så, da har du jo på.en måte overlatt alt ansvaret til kvinnen, litt feigt å forvente at hun skal ta alt ansvaret for prevensjon, og så skal du forlange abort når du ikke brukte beskyttelse selv, synes jeg da 71 4 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De første tre årene, ja. Men ettersom vi var sammen i 12 år - så har hun gått over på p-pillen etterhvert. Jeg trodde jo at man kunne stole på slike ting. Hun påstår fortsatt at hun gikk på p-piller mens hun ble gravid.. Anonymkode: 34be7...d27 Det er mange som blir gravide på p-pilla. Såpass burde du vite! Om du absolutt ikke vil ha barn har to valg: sølibat eller kutte strengen. Anonymkode: 1b1aa...513 53 4 25
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 Populært innlegg #6 Skrevet 1. februar 2024 Topsi skrev (1 minutt siden): Så, da har du jo på.en måte overlatt alt ansvaret til kvinnen, litt feigt å forvente at hun skal ta alt ansvaret for prevensjon, og så skal du forlange abort når du ikke brukte beskyttelse selv, synes jeg da Er du alvorlig nå? Mener du vi skulle brukt kondom i 13 år? Det var hennes ønske om å gå over på p-piller. Jeg har foreslått å sterilisere meg, men det var unødvendig syns hun. Helt ærlig, så må jeg si jeg blir litt paff over at det er "min feil" fordi jeg ikke har brukt beskyttelse med en jeg har bodd med i over 13 år... Anonymkode: 34be7...d27 57 9 18
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #7 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mange som blir gravide på p-pilla. Såpass burde du vite! Om du absolutt ikke vil ha barn har to valg: sølibat eller kutte strengen. Anonymkode: 1b1aa...513 Men når to personer er helt enig om at de ikke vi ha barn. De er enig i valg av prevensjonsmiddel, Alt er ok i 12 år. Mener du ikke at den ene parten har like mye å si som den andre når det blir en graviditet av det? Da er alt bare min feil, fordi jeg ikke har brukt beskyttelse? Anonymkode: 34be7...d27 30 4 2
Populært innlegg Topsi Skrevet 1. februar 2024 Populært innlegg #8 Skrevet 1. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er du alvorlig nå? Mener du vi skulle brukt kondom i 13 år? Det var hennes ønske om å gå over på p-piller. Jeg har foreslått å sterilisere meg, men det var unødvendig syns hun. Helt ærlig, så må jeg si jeg blir litt paff over at det er "min feil" fordi jeg ikke har brukt beskyttelse med en jeg har bodd med i over 13 år... Anonymkode: 34be7...d27 Hvis du vil sikre deg mot å bli far kan du ikke bare overlate alt ansvaret til den andre, da må du jo også akseptere st den andre tar sitt eget valg når ting "går galt Du hadde valgt som du ikke benyttet deg av, det hadde hun også. Du kan selvsagt ikke forlange abort mot mors vilje. At en kvinne sier hun ikke vil ha barn betyr ikke at hun er forpliktet til å ta abort Hvis hun skulle bli uplanlagt gravid. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kuttet strengen Endret 1. februar 2024 av Topsi 60 1 20
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #9 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De første tre årene, ja. Men ettersom vi var sammen i 12 år - så har hun gått over på p-pillen etterhvert. Jeg trodde jo at man kunne stole på slike ting. Hun påstår fortsatt at hun gikk på p-piller mens hun ble gravid.. Anonymkode: 34be7...d27 Mamma fikk 2 barn med på piller, de er ikke sikkre. Å det er normalt for kvinner å kunne ende opp med å ville beholde når de først blir gravide. Som jeg ser det, er det synd dere er uenige, men det er ikke hennes feil at hun er gravid, det har begge skyld i og er risikoen med å ha sex når begge er fertile. Anonymkode: 7b454...1fa 26 1 19
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #10 Skrevet 1. februar 2024 Topsi skrev (Akkurat nå): Hvis du vil sikre deg mot å bli far kan du ikke bare overlate alt ansvaret til den andre, da må du jo også akseptere st den andre tar sitt eget valg når ting "går galt Du hadde valgt som du ikke benyttet deg av, det hadde hun også. Du kan selvsagt ikke forlange abort mot mors vilje. At en kvinne sier hun ikke vil ha barn betyr ikke at hun er forpliktet til å ga abort Hvis hun skulle bli uplanlagt gravid. Dersom jeg hadde visst at hun hadde et ønske om å få barn, så hadde jeg kanskje "sikret" med bedre som du sier. Men ettersom vi har vært såpass enig i alle år, så trodde jeg ikke at dette var noe jeg måtte bekymre meg over. Men jeg ser jo at de fleste er uenig med meg her, så jeg burde vel kanskje holdt meg til kondom ser jeg. Anonymkode: 34be7...d27 11 1 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 Populært innlegg #11 Skrevet 1. februar 2024 Menn bør beskytte seg selv for de har ikke noen rettigheter om kvinnen blir gravid og vil beholde. Så siden du var så fast på å ikke ville få barn så burde du egentlig ha sterilisert deg. Det er jo for sent nå dessverre og da må du stå i det. Anonymkode: 6cc6e...a90 49 1 4
Populært innlegg Topsi Skrevet 1. februar 2024 Populært innlegg #12 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom jeg hadde visst at hun hadde et ønske om å få barn, så hadde jeg kanskje "sikret" med bedre som du sier. Men ettersom vi har vært såpass enig i alle år, så trodde jeg ikke at dette var noe jeg måtte bekymre meg over. Men jeg ser jo at de fleste er uenig med meg her, så jeg burde vel kanskje holdt meg til kondom ser jeg. Anonymkode: 34be7...d27 Eller kuttet strengen, det er jo det enkleste Hvis du er helt sikker, da hadde hun sluppet -piller også. Ikke sikkert hun ønsket barn, men hun ønsket åpenbart enda mindre abort, det er ikke bare bare 53 3 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #13 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men når to personer er helt enig om at de ikke vi ha barn. De er enig i valg av prevensjonsmiddel, Alt er ok i 12 år. Mener du ikke at den ene parten har like mye å si som den andre når det blir en graviditet av det? Da er alt bare min feil, fordi jeg ikke har brukt beskyttelse? Anonymkode: 34be7...d27 Og folk forandrer stadig vekk mening. Du tok ikke din del av ansvaret, ergo har du barn. Når det har oppstått en graviditet, er det kun den gravides stemme som avgjør. Anonymkode: 1b1aa...513 13 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #14 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er du alvorlig nå? Mener du vi skulle brukt kondom i 13 år? Det var hennes ønske om å gå over på p-piller. Jeg har foreslått å sterilisere meg, men det var unødvendig syns hun. Helt ærlig, så må jeg si jeg blir litt paff over at det er "min feil" fordi jeg ikke har brukt beskyttelse med en jeg har bodd med i over 13 år... Anonymkode: 34be7...d27 Du er på Kjerringguiden nå, å du er mann. Her mener de fleste kjerringene at alt er mannens feil og mannens ansvar. Anonymkode: 95352...f0b 27 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #15 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dersom jeg hadde visst at hun hadde et ønske om å få barn, så hadde jeg kanskje "sikret" med bedre som du sier. Men ettersom vi har vært såpass enig i alle år, så trodde jeg ikke at dette var noe jeg måtte bekymre meg over. Men jeg ser jo at de fleste er uenig med meg her, så jeg burde vel kanskje holdt meg til kondom ser jeg. Anonymkode: 34be7...d27 Du trodde…. Tro kan du gjøre i kirka. Anonymkode: 1b1aa...513 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #16 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dersom jeg hadde visst at hun hadde et ønske om å få barn, så hadde jeg kanskje "sikret" med bedre som du sier. Men ettersom vi har vært såpass enig i alle år, så trodde jeg ikke at dette var noe jeg måtte bekymre meg over. Men jeg ser jo at de fleste er uenig med meg her, så jeg burde vel kanskje holdt meg til kondom ser jeg. Anonymkode: 34be7...d27 Ja desverre, forstår dette er tungt for deg. Kondom eller sterilisering fra nå av? Anonymkode: 7b454...1fa 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #17 Skrevet 1. februar 2024 Topsi skrev (17 minutter siden): Brukte du kondom? Steriliserte han seg? Fikk dem tvillinger eller så var jo han dum nok selv til og la det skje to ganger. Men uansett så enten så får han steppe opp, eller trekke seg bort. Han kunne fraskrives aeg alt ansvaret den dagen hun valgte og beholde, kommer ikke unna bidrag men alt det andre. Like mye som hun ikke ønsket abort når hun først var gravid Anonymkode: 30232...178 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #18 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Mann, snart 40. Bodde sammen med eksen i 12 år. Vi hadde et fantastisk forhold. Ingen av oss hadde barn, og ingen av oss ville ha barn. En dag kom jeg hjem til en graviditetstest som var positiv. Jeg lo det bort og sa: Jaja, vi får bestille en legetime da. Hun svarte: Jeg tror jeg vil beholde. Hvis jeg ikke gjør det nå, så er det for sent for meg. (Hun er 10 år eldre enn meg) Dette resulterte i en voldsom uenighet. Jeg har, fra den dagen jeg traff henne, sagt at jeg ikke ønsket barn. Hun har sagt det samme. Det har på en måte vært en av de "STORE" tingene som har gjort oss til "oss" hvis dere skjønner. Visa ble jo som den pleier å bli: Hun beholdt og vi skulle gjøre det beste ut av det. Fortsatt ikke frivillig fra min side - men hva kan man gjøre i en sånn situasjon... Det viste seg jo at dette ikke bare var ETT barn,,, neida, det var jo selvsagt tvillinger. Og enda bedre: To gutter! Livet ble jo snudd opp ned for oss begge. Jeg har en jobb som innebærer at jeg reiser mye. Dette har aldri vært et problem. Kanskje en av de tingene som gjorde at det funket så bra. Vi fikk litt avstand innimellom og hadde det topp når vi var sammen. Dette ble jo selvfølgelig et kjempeproblem når barna kom. hun følte seg alltid alene, det var kun hun som hadde barna. Hun hadde aldri fri, jeg fikk reise mye og ha "barnefri" osv. En dag hun gikk i dusjen, lå tlf hennes på bordet. (Vi hadde ikke for vane å sjekke tlf til hverandre) men der tikket det inn et bilde fra en mann jeg ikke kjente til. Nysgjerrigheten tok det beste av meg, og jeg åpnet meldingen. Hva tror du? Jo, det var jo selvsagt et nakenbilde. Dette var en hun hadde chattet med i noen måneder, ettersom jeg aldri var hjemme. Vi forsøkte å få det til å fungere etterpå, men jeg vet ikke.. for min del var det jo over. Hun sa at hun ønsket at jeg flyttet, og jeg var enig. Nå er det fire år siden. Vi bor i nærheten av hverandre. Jeg har guttene tors-mand annenhver uke og det er full krig. Hun mener jeg ikke har dem nok, jeg bidrar aldri, jeg stiller ikke opp osv. Hun er sliten, trøtt, har det vanskelig og er alene. For 6 måneder siden sendte hun inn bidrag via Nav, og jeg betaler nå 6500 i måneden. I tillegg til fritidsaktiviteter, jeg henter/leverer hver gang. Er med på alt av ekstra utgifter osv. Jeg kjenner at det snart klikker for meg! Hver annen helg må jeg ofte si nei til jobb fordi jeg må få det til å gå opp med barna. Jeg har spurt noen ganger om å levere søndag kveld (rett i seng) for da kan jeg dra på jobb søndag kveld/natt - men nei. Det går ikke. Hun skal være vanskelig for å være vanskelig. jeg skjønner at hun er sliten. Det er mye med to gutter alene. Livet ble nok ikke helt slik hun så for seg -MEN.... jeg var klar heeele tiden på at jeg ikke ønsket barn. Jeg har aldri løyet, jeg har aldri sagt eller gjort noe jeg ikke kunne stå for. Det var hun som ville beholde, det var hun som traff en ny - og det funket ikke. Jeg føler jeg betaler og står i en umulig situasjon for hennes valg - og jeg har liksom ingenting å si på noe. Det er 18 år med å bare føye meg etter alt hun sier -og jeg kjenner at dette begynner å bli ganske så vanskelig ... Anonymkode: 34be7...d27 Dette er jo et overgrep fra hennes side. Hun sluttet vel på prevensjon uten å si noe. Kjæresten min har og et uønsket barn med en kvinne som løy om prevensjon. Oppmuntrer han til å ha så lite kontakt som mulig med dette barnet, det var jo uønsket og han sa tydelig ifra om at han ønsket abort. Sånne kvinner burde jo heller bruke sæddonor, ingenting rettferdiggjør overgrepet det er å tvinge på uønskede barn på menn som ikke vil bli fedre. Anonymkode: e133f...086 22 1 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #19 Skrevet 1. februar 2024 Dumt at du ikke har sterilisert deg om du ikke ønsker barn. Jeg ble selv gravid for kort tid siden, og gikk på ppiller. Ppiller er en ganske sikker prevensjonsmetode, men det er jo ikke 100%. Jeg tok abort, da verken jeg eller mannen ønsker barn akkurat nå. Det er så klart en lei situasjon du er kommet opp i, men den er jo delvis selvforskyldt. Man kan ikke tvinge noen til å ta abort, heldigvis. Slik er det i Norge. Om man absolutt ikke ønsker barn er sterilisering eller sølibat det tryggeste. Eventuelt å alltid bruke kondom, men den kan sprekke. Mange tenker at de ikke ønsker barn nå eller senere i livet, men opplevelsen kan endres ved graviditet. Det må man nesten bare respektere. Håper barna dine oppe i alt dette har en far som setter pris på dem og er glad i dem, selv om de åpenbart er uønsket fra din side. Anonymkode: 5eedf...6ad 25 5 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #20 Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo et overgrep fra hennes side. Hun sluttet vel på prevensjon uten å si noe. Kjæresten min har og et uønsket barn med en kvinne som løy om prevensjon. Oppmuntrer han til å ha så lite kontakt som mulig med dette barnet, det var jo uønsket og han sa tydelig ifra om at han ønsket abort. Sånne kvinner burde jo heller bruke sæddonor, ingenting rettferdiggjør overgrepet det er å tvinge på uønskede barn på menn som ikke vil bli fedre. Anonymkode: e133f...086 Faktisk er det vanlig å bli gravid på piller, det er nok til at du har omgangssyke så har de ikke effekt. Anonymkode: 7b454...1fa 31 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå