Gå til innhold

Aktiv dødshjelp

AnonymBruker

Aktiv dødshjelp  

114 stemmer

1. 1. Er du for eller imot?

• For
      95
    • Mot
      19

Anbefalte innlegg

I mot ellers kan jo hvem som helst drepe et annet menneske og skylde på at det hadde vondt.

Anonymkode: da4bf...67f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I mot ellers kan jo hvem som helst drepe et annet menneske og skylde på at det hadde vondt.

Må si jeg synes de som jobber med assistert selvmord og aktiv dødshjelp er på grensen til seriemordere.

Anonymkode: 1e54f...9ab

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen av mine nærmeste hatt et slik ønske så hadde jeg meldt meg ut. Hadde absolutt ikke villet hatt noe det eller personen å gjøre. 

Anonymkode: 44a60...244

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for et slikt tilbud og det er noe jeg seg ville benyttet meg av. Hadde vært en enorm lettetelse å vite at man selv kan ta beslutningen og dø uten noen form for problemer og til et passende tidspunkt. Ser ingen grunn til å bli gammel.

Anonymkode: 07e03...eeb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 15.34):

Du må jo lese grundigere.. hvem som helst kan ikke drive ren slakting- det var snakk om på ordentlige klinikker som gjør dette til en fin avskjed for dem som ikke holder ut mer. 

Anonymkode: dcc44...8c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 12.27):

Er dere for eller imot?

Jeg er definitivt for, etter å ha sett mange skjebner i jobben samt hatt bekjente som har ønsket seg det når de pintes til det siste.

Ønsker at det kommer seriøse klinikker ( og ikke bare èn sånn at de som er for svake til reisen dit, ikke får), hvor alt foregår stuerent, i trygge og så hyggelige omstendigheter som man kan lage noe sånt til. 

Anonymkode: dcc44...8c4

Etter å ha sett far min dø sakte så har jeg blitt FOR aktiv dødshjelp. Jeg håper jeg slipper og oppleve noe sånt igjen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for at folk bestemmer selv, er i mot slik det har blitt i Canada hvor du har tilfeller hvor folk som sliter blir tilrådd å benytte seg av tilbudet. INGEN har kompetanse til å anbefale aktiv dødshjelp, selv leger.

Anonymkode: 365f3...19a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For, så lenge man ikke inderekte blir oppmuntret til det for at staten skal spare penger. 

Anonymkode: 9b671...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett vanskelig tema det å slutte og gi mat og vann (den verste måten og dø på) i kombinasjon med Morfin vanskelig og si dessverre ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...