AnonymBruker Skrevet 1. februar #21 Del Skrevet 1. februar Hvordan klarer dere å spise kalde pølser? Jeg brekker meg bare av tanken. Pølser må være varme, og stekt/grillet. Mulig jeg er litt sær, men jeg klarer ikke å spise wienerpølser eller andre pølser som er kokt, unnskyld, jeg mener selvsagt trukket, pølser skal ikke kokes. Anonymkode: aa268...4ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #22 Del Skrevet 1. februar Det kommer an på hvor du fant den. Anonymkode: c5f0a...214 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #23 Del Skrevet 3. februar Pølser (vanlig grillpølse/kjøttpølse) er kokt, så hva tror du? Anonymkode: 990f1...4a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #24 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 2.15): Hvordan klarer dere å spise kalde pølser? Jeg brekker meg bare av tanken. Pølser må være varme, og stekt/grillet. Mulig jeg er litt sær, men jeg klarer ikke å spise wienerpølser eller andre pølser som er kokt, unnskyld, jeg mener selvsagt trukket, pølser skal ikke kokes. Anonymkode: aa268...4ae Det er deg. Du skjønner at folk er forskjellige? Anonymkode: 6c197...6b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #25 Del Skrevet 3. februar Du kommer til å BLI SYK! 5000% sikkert. Anonymkode: 8a589...d46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #26 Del Skrevet 3. februar Pølser skal varmebehandles. Det står på pakken. Og mange typer på butikken er rå, så satser på det var vanlig grillpølse TS spiste. Anonymkode: aca73...cc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #27 Del Skrevet 3. februar Grillpølser er best rett fra kjøleskapet... Det er sånn jeg vanligvis spiser dem. Jeg har aldri blitt syk. Jeg spiser også rå kjøttdeig jevnlig og har aldri blitt syk av det. Jeg har derimot blitt matforgiftet av å spise salat og av å spise oliven, så det har jeg sluttet med. Anonymkode: 2c582...217 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 3. februar #28 Del Skrevet 3. februar Hvis det var en sjøpølse, kommer du til å bli sjøsyk, garantert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #29 Del Skrevet 3. februar Lever du fortsatt? Anonymkode: 619e7...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #30 Del Skrevet 3. februar On 2/1/2024 at 12:15 AM, AnonymBruker said: Var så sulten at jeg spiste alt jeg fant. Spiste da en kald pølse. Kommer jeg til å bli syk nå? Anonymkode: 8194e...06f Går ut ifra at det er en pølse lik grillpølse fra Gilde du snakker om. De er allerede varmebehandlet og sjansen for å bli syk av dem er veldig, veldig liten. Men sjansen er der likevel. Og dermed vil produsentene forsikre seg om at ingen blir syke, og ber folk om å varmebehandle pølsene på nytt før de spiser. Da står det som oftest noe sånt som "maten må gjennomvarmes" på pakken. Det betyr at maten er ferdigstekt, men de ønsker at du som forbruker ikke tar noen sjanser og gjennomvarmer det en gang til. Da tar det livet av eventuelle bakterier som måtte være igjen i pølsene, og Gilde er da sikret mot at noen kontakter dem og klager på å ha blitt dårlig av deres produkt. Når jeg vokste opp på 90-tallet var dette lite kjent. Og "alle" spiste kalde pølser rett fra pakken. Husker jeg og nabobarna ofte pleide å ha ketchup i et eggeglass og bare duppe kald pølse nedi ketchupen og spise det sånn. Dette gjorde vi uttallige ganger gjennom årene. Jeg kan ikke huske noen av oss ble dårlige av å spise pølse som ikke har blitt gjennomvarmet. Så sjansen for at man blir syk av "rå" pølser forsvinnende liten, og ikke verdt å tenke på. Selv om man selvsagt bør unngå det, om man vil være 100% sikker. Anonymkode: 7c7d5...83d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #31 Del Skrevet 5. februar Det gjorde faren min ofte før. Han kjøpte seg en pølsepakke på butikken når vi skulle ut å gå tur foreksempel. Han spiste rett fra pakken 😄 Ble aldri syk. Anonymkode: 3f32c...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #32 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 15.52): Pølser skal varmebehandles. Det står på pakken. Og mange typer på butikken er rå, så satser på det var vanlig grillpølse TS spiste. Anonymkode: aca73...cc4 Det kan godt hende at pølsa var varmebehandlet. Det skriver TS ingenting om.. Det eneste som står, er at den var kald. Anonymkode: 7c94f...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #33 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 15.52): Pølser skal varmebehandles. Det står på pakken. Og mange typer på butikken er rå, så satser på det var vanlig grillpølse TS spiste. Anonymkode: aca73...cc4 Slapp av det. Går helt fint. Jeg spiser kalde pølser rett som det er. Kjøper ofte en pose på butikken på kjøpesenter og går rundt og spiser litt. Grillpølse selvfølgelig, de er ikke rå. Anonymkode: 57e71...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #34 Del Skrevet 5. februar Så ts, det går helt fint. I gamle dager spiste de mye kalde pølser Anonymkode: 57e71...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. februar #35 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 0.15): Var så sulten at jeg spiste alt jeg fant. Spiste da en kald pølse. Kommer jeg til å bli syk nå? Anonymkode: 8194e...06f Kan skje men sjansen er minimal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 5. februar #36 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 0.28): Når jeg skal skjære opp pølser for steking, så tar jeg alltid noen kalde smakebiter! Vi som vokste opp på 70-80-tallet spiste masse kalde pølser. Vi hadde nok ikke fortsatt med det om vi hadde blitt dårlige. Anonymkode: 6d5e8...0ea Jeg gjorde også det, kan ikke huske det var sagt noe om at det kunne være farlig. Nå står det jo på pakken at de bør gjennomvarmes. Men det er da samme pølser som gjør?🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #37 Del Skrevet 5. februar Jeg husker når jeg var liten og var med pappa i slakteren for å handle. Da fikk jeg ofte en kald pølse i hånda av slakteren. De visste nok hva de gjorde! (Og jeg tror ikke det var forsøk på drap). Anonymkode: 8db72...a12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #38 Del Skrevet 5. februar On 2/1/2024 at 12:19 AM, AnonymBruker said: Hei ts her, har nå veldig panikk og forestiller meg salmonella infeksjon og alt mulig😭 Anonymkode: 8194e...06f Da burde du få hjelp med problemene dine, for dette høres ikke normalt ut. Anonymkode: b8adf...9cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #39 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg husker når jeg var liten og var med pappa i slakteren for å handle. Da fikk jeg ofte en kald pølse i hånda av slakteren. De visste nok hva de gjorde! (Og jeg tror ikke det var forsøk på drap). Anonymkode: 8db72...a12 Her også. Jeg likte å være med til slakteren. Anonymkode: 2c582...217 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 5. februar #40 Del Skrevet 5. februar (endret) AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 0.19): Hei ts her, har nå veldig panikk og forestiller meg salmonella infeksjon og alt mulig😭 Anonymkode: 8194e...06f Veldig lite sannsynlig. Og hvis du får det da.... ekkelt, men ikke akkurat farlig. Endret 5. februar av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå