kaledonia Skrevet 1. mars 2024 #21 Del Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke bare bruke babyolje som sminkefjerner? Det er vel billigere. Anonymkode: b9a17...4c4 Caprylic/capric triglyceride, olus oil, brassica campestris seed oil, brassica napus seed oil, prunus armeniaca kernel oil, tocopherol, glycerine soja oil, citric acid 2 ganger dyrere enn mandelolje som kjøpes hos innvandrerbutikk ( bare 150ml istedet for 300ml ). Derma Babyolje - 150ml | Meny.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomstenISkogen Skrevet 1. mars 2024 #22 Del Skrevet 1. mars 2024 (endret) Roci skrev (6 timer siden): Jeg tenker at produkter som rens og fukt gjerne kan kjøpes rimelig. Renseprodukter trenger kun å fjerne sminke og solkrem effektivt, og samtidig være skånsom og ikke tørke ut huden. Aktive/pleiende ingredienser i rens har liten hensikt, ettersom produktet ikke blir liggende tilstrekkelig lenge på huden til å ha noen effekt, så en dyr rens er penger rett i vasken, bokstavelig talt (Etter min mening). Både CeraVe, TO og The Inkey List har gode renseprodukter, det samme gjelder noen av merkene hos Normal (f.eks. IvyAia) og flere merker hos apoteket. Hvis man skal ha en krem som først og fremst gir godt med fukt, er det også mange kroner å spare. Nevner igjen CeraVe, og en veldig god krem for normal til kombinert hud, er faktisk Dr Greve sin uparfymerte dagkrem for sensitiv hud, som fås kjøpt i dagligvare. Den inneholder bl.a. glycerin, squalane, havrekjerneolje og panthenol som alle er gode ingredienser for huden, og ingen mineralolje, eteriske oljer eller parfyme. The Inkey List har flere ulike typer fuktighetskremer som får god omtale, og dette er et merke som jevnt over har gode ingredienser. Eksfolierende syrer kan man også gjerne kjøpe rimelig f.eks. fra TO eller The Inkey List. Produkter man gjerne kan bruke litt mer penger på, er f.eks. antioksidantserum, retinoider og produkter med EGF og/eller peptider. Antioksidantserum finnes i rimelige varianter også, men spanderer man noen kroner ekstra, får man gjerne et produkt som både er effektivt og skånsomt, og ofte formulert med flere ingredienser som forsterker effekten av hverandre. De fleste rimeligere produkter inneholder ett aktivt virkestoff. Jeg liker veldig godt Skincity Skincare First Concentrate, som inneholder 10% niacinamide, en kombinasjon av NMF's (hudidentiske fuktighetsgivende ingredienser), coenzym Q10 (også et antioksidant) og en type C-vitamin (Sodium Ascorbyl Phosphate/SAP). Når det gjelder retinoider, er det fortsatt retinol og retinaldehyd som er mest effektive og har best dokumentert effekt, bortsett fra tretinoin (som er reseptbelagt). Vær obs på at noen produkter hevder å inneholde retinol, selv om de i realiteten inneholder retinolester (Retinyl Propionate, Retinyl acetate, Retinol linoleate og retinyl palmitate. Sistnevnte er en veldig populær ingrediens, men dessverre ikke av den mest effektive sorten. Demn absorberes veldig sakte av huden og kan, fordi den absorberer tregt, bli eksponert for UV-lys og føre til dannelse av frie radikaler, som kan skade cellene våre). TO har noen helt greie retinolprodukter med ekte retinol, men det er ikke alle (meg selv inkludert) som er like begeistret for formuleringen med squalane. Dersom man ønsker et produkt med retinaldehyd, er det foreløpig bare Retinal-produktene fra Medik8 som er tilgjengelige i Norge, tror jeg. EGF (Epidermal Growth Factor) er en type protein som finnes naturlig i huden, og kan reparere skadet hud og promotere hudcellevekst gjennom å stimulere produksjonen av kollagen og elastin. Bioeffect, ZO og Cliniccare har serum med EGF. Peptider er blitt en blitt svært populært i hudpleie, og selv om forskningen ennå har en vei å gå, er det noen peptider som har vist seg å ha god effekt på huden, spesielt kobberpeptider, Matrixyl 3000 og Argireline, for å nevne noen. Produkter som inneholder tilstrekkelig mye peptider til å ha effekt, koster gjerne litt mer. Peptider er et godt "anti-age"-alternativ dersom man ikke tåler retinoider. Det er jo feil? TO sine produkter opplyser jo hvor mange prosent de inneholder av det aktive stoffet. TO Matrixyl - 10% TO Argireline - 10% Sier du at disse produktene ikke er nok til å oppnå effekt? Isåfall - hvilke prosent mener du de bør ha for å oppnå effekt og hvilket produkt innehar dette/disse? Endret 1. mars 2024 av blomstenISkogen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laperla Skrevet 1. mars 2024 #23 Del Skrevet 1. mars 2024 blomstenISkogen skrev (16 minutter siden): Det er jo feil? TO sine produkter opplyser jo hvor mange prosent de inneholder av det aktive stoffet. TO Matrixyl - 10% TO Argireline - 10% Sier du at disse produktene ikke er nok til å oppnå effekt? Isåfall - hvilke prosent mener du de bør ha for å oppnå effekt og hvilket produkt innehar dette/disse? Litt off topic, men bør en bruke begge disse, noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. mars 2024 #24 Del Skrevet 1. mars 2024 blomstenISkogen skrev (48 minutter siden): Det er jo feil? TO sine produkter opplyser jo hvor mange prosent de inneholder av det aktive stoffet. TO Matrixyl - 10% TO Argireline - 10% Sier du at disse produktene ikke er nok til å oppnå effekt? Isåfall - hvilke prosent mener du de bør ha for å oppnå effekt og hvilket produkt innehar dette/disse? Jeg skrev "koster gjerne litt mer", ikke at slike produkter alltid koster mer 🙂 Jeg bruker forøvrig selv Copper Peptides og Amino Acids + B5 fra TO, sistnevnte er rett og slett et helt genialt produkt og det beste fuktserumet jeg har prøvd. Etter min mening har TO svært mange gode produkter, og de fleste som inneholder aktive ingredienser, har tilstrekkelig høy konsentrasjon til å ha effekt, deriblant det produktet du nevner🙂 Noen av produktene deres har faktisk også såpass høy konsentrasjon av virkestoffer at de ikke bør brukes av "nybegynnere" og personer med sensitiv hud, deriblant den røde peelingen og noen av C-vitaminproduktene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå