AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #1 Skrevet 31. januar 2024 Jeg lurer på dere som elsker livet, og er takknemlig for hver nye dag, hvilke tankesett er det som dominerer hos dere? Hvordan møter dere utfordringer, og hvilke tanker har dere om dere selv. Var dette noe dere jobbet frem, eventuelt hvordan? Eller hva er bakgrunnen for at det eventuelt var der fra begynnelsen av? Videre lurer jeg på hvordan dette har påvirket eventuelle helseutfordringer, er dere lite syk, takler sykdom bedre eller noe om det. Setter pris på alt av svar. Tenker at den beste til å hjelpe en til å finne ut hvordan ha et godt liv er de som allerede har det. ❤️ Anonymkode: d5341...767 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #2 Skrevet 31. januar 2024 😍 Denne meditasjonen gjør meg takknemlig for livet! Anonymkode: a6974...c37
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #3 Skrevet 31. januar 2024 Finnes det noen som er takknemlig for hver nye dag da? Tror de fleste har gode og dårlige dager, men noen er født mer positive enn andre. For min del er jeg lykkeligst når jeg har mange venner rundt meg, når jeg mestrer arbeidsoppgaver på jobb, og når jeg har god nok økonomi til å ikke bekymre meg:) Anonymkode: f0223...460 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #4 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes det noen som er takknemlig for hver nye dag da? Tror de fleste har gode og dårlige dager, men noen er født mer positive enn andre. For min del er jeg lykkeligst når jeg har mange venner rundt meg, når jeg mestrer arbeidsoppgaver på jobb, og når jeg har god nok økonomi til å ikke bekymre meg:) Anonymkode: f0223...460 Klart det er. Takknemlighet handler ikke om fraværet av dårlige dager, men om tankesett. Anonymkode: d5341...767 3 1
queenlatifa Skrevet 31. januar 2024 #5 Skrevet 31. januar 2024 Har god kjærste, gode venner og en støttende familie. Pluss er endelig friskere etter tre år med kronisk sykdom. Så nå elsker jeg livet 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #6 Skrevet 31. januar 2024 Bare en påminnelse, jeg spør ikke hva dere HAR av materielle eller immaterielle ting og relasjoner, men om hvilket tankesett dere har. Men veldig glad på deres vegne at dere har gode relasjoner! ❤️ TS Anonymkode: d5341...767 1 1 2
LeneXCII Skrevet 31. januar 2024 #7 Skrevet 31. januar 2024 (endret) Gjelder vel bare å nyte hvert minutt 🙂 Endret 31. januar 2024 av LeneXCII
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 Disiplinere meg selv, forstå at alt har nyanser, hjelpe andre når man kan og ta godt vare på det man har kjært. Være ærlig og stå for egne verdier. Anonymkode: a50ae...9e7 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 Kan vel ikke si jeg elsker livet pg er takknemlig for hver dag, men jeg liker livet og finner ting å være takknemlig for hver dag, til tross for at ytre omstendigheter ikke går helt min vei. Anonymkode: 252c3...672
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 Jeg velger å ikke tenke på det som er leit. Det er et valg. Når tankekjøret er i gang, finner jeg på noe som tar det vekk i stedet for å dyrke det. Dyrking av vonde tanker eller tankekjør gjorde jeg før. Nå fordriver jeg aktivt vonde tanker ved for eks hard trening, ut og gå med noe fin musikk på øret eller ser på humor på TV-en. Eller ringer en venn/mamma eller noen. Ja, jeg har opplevd tragiske ting i livet som kunne ha knekt meg. Så det har ikke kommet av seg selv. Anonymkode: 1bb9c...cfb 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 Jeg tenker at det som er dårlig i livet mitt, er bare deler av livet. Helheten er jo tross alt ganske fin likevel, iallfall om jeg gjør det beste ut av situasjonen min. Hadde jeg hatt fokuset på alt det negative, ville jo selvsagt livet mitt vært veldig kjipt og trist. Så de handler om hvor du legger fokuset ditt, og hvordan du ser på det negative. Anonymkode: a03a0...615 1 1
Kaiehuset Skrevet 31. januar 2024 #12 Skrevet 31. januar 2024 Jeg synes at det er et veldig godt spørsmål. Det handler ikke så mye om hva du har eller hvordan du tenker. Jeg tror svaret har to deler. - Det handler om å jobbe hardt med seg selv og livet sitt. Gjøre det man kan for å gjøre begge deler så bra som mulig. At livet ikke er 80 % negativt og 20 % positivt, men omvendt. At 70-80-90 % er positivt og 30-20-10 % negativt. - Og lær mye om deg selv og andre mennesker, om atferd. Fordi det vil hjelpe deg å forstå hendelsene bedre, og da påvirker det deg på en annen måte. Begge punktene sørger også for at man tar bedre valg, med bedre resultater osv. Så det handler ikke om å tenke positivt eller å late som om ting er positivt. Men å være positiv, med hele kroppen og sinnet, for ting går bra. Når det er negative hendelser eller dager, opplever man det litt annerledes. Noen ganger mindre tung, mindre intens. Eller man kan håndtere det bedre eller så forstår man bedre hva som skjer og hvorfor. Da vet man kanskje bedre hva de kan gjøre for å få ting bedre raskt. Osv. 1
FrkSolsikke Skrevet 31. januar 2024 #13 Skrevet 31. januar 2024 (endret) jeg er stort sett glad fornøyd hver dag jeg våkner, fordi jeg kjenner takknemlighet for de tingene jeg har i livet, som barn og kattepus. 🥰 Jeg er også flink til å snakke fornuft til meg selv, når jeg er i «feil ende» av syklusen, da kan alt føles veldig tungt, slitsomt og trist, men da snakker jeg til meg selv og VET at ting blir bedre om noen dager, og at jeg ikke skal ta noen store avgjørelser basert på det jeg føler akkurat nå i de neste dagene, og innser selv at jeg er mer trist enn hva fornuftig er, på grunn av syklusen. 😆 tillater meg selv å ha et par litt dumme dager, og så vet jeg at det blir bedre om noen dager igjen. Livet er opp og ned, , det er det for alle, og sånn skal også livet være. Endret 31. januar 2024 av FrkSolsikke 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #14 Skrevet 31. januar 2024 FrkSolsikke skrev (2 minutter siden): jeg er stort sett glad fornøyd hver dag jeg våkner, fordi jeg kjenner takknemlighet for de tingene jeg har i livet, som barn og kattepus. 🥰 Jeg er også flink til å snakke fornuft til meg selv, når jeg er i «feil ende» av syklusen, da kan alt føles veldig tungt, slitsomt og trist, men da snakker jeg til meg selv og VET at ting blir bedre om noen dager, og at jeg ikke skal ta noen store avgjørelser basert på det jeg føler akkurat nå i de neste dagene, og innser selv at jeg er mer trist enn hva fornuftig er, på grunn av syklusen. 😆 tillater meg selv å ha et par litt dumme dager, og så vet jeg at det blir bedre om noen dager igjen. Livet er opp og ned, , det er det for alle, og sånn skal også livet være. ❤️ Så fint svar! Hadde vært fint å høre mer om hvordan du "snakker deg til fornuft", hva går det ut på, hvordan snakker du til deg når du er i den sure delen av syklusen? TS Anonymkode: d5341...767 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #15 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Bare en påminnelse, jeg spør ikke hva dere HAR av materielle eller immaterielle ting og relasjoner, men om hvilket tankesett dere har. Men veldig glad på deres vegne at dere har gode relasjoner! ❤️ TS Anonymkode: d5341...767 Men dette henger ofte litt sammen, hvertfall hos meg. Jeg har det trygt og godt, jeg er høyt elsket, og med den stabiliteten i grunn har jeg større selvtillitt og trygghet i meg selv nå, enn før jeg hadde det trygt og godt på hjemmebane. Jeg elsker livet, er takknemlig for hver ny dag og nye øyeblikk, og tar utfordringer på strak arm. Tunge dager er sjeldne, fordi jeg har det utrolig fint og det går liksom aldri ann for meg å falle helt ned i kjelleren, ytre faktorer og konflikter har jeg lite av og opplever jeg det så har jeg et sterkt støtteapparat på min side. Anonymkode: 49ff0...da4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #16 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men dette henger ofte litt sammen, hvertfall hos meg. Jeg har det trygt og godt, jeg er høyt elsket, og med den stabiliteten i grunn har jeg større selvtillitt og trygghet i meg selv nå, enn før jeg hadde det trygt og godt på hjemmebane. Jeg elsker livet, er takknemlig for hver ny dag og nye øyeblikk, og tar utfordringer på strak arm. Tunge dager er sjeldne, fordi jeg har det utrolig fint og det går liksom aldri ann for meg å falle helt ned i kjelleren, ytre faktorer og konflikter har jeg lite av og opplever jeg det så har jeg et sterkt støtteapparat på min side. Anonymkode: 49ff0...da4 Jeg sier ikke at det ikke henger sammen, jeg sier at det ikke er det jeg spør om. Jeg spør om tankesett. Hvordan dere tenker og møter dere selv og utfordringer. Ts Anonymkode: d5341...767 1
Fant80 Skrevet 31. januar 2024 #17 Skrevet 31. januar 2024 Jeg kan godt ha det vanskelig i perioder,men så lenge jeg har noe jeg gleder meg til så er livet lyst for min del. I de periodene jeg ikke har hatt noe jeg har gledet meg til,eller sett fram mot har vært brutale. Redningen min ble reising. Spesifikt til varme strøk. Ofte kjenner jeg en lettelse bare jeg setter meg på flyet ut av landet. Deilig følelse. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #18 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men dette henger ofte litt sammen, hvertfall hos meg. Jeg har det trygt og godt, jeg er høyt elsket, og med den stabiliteten i grunn har jeg større selvtillitt og trygghet i meg selv nå, enn før jeg hadde det trygt og godt på hjemmebane. Jeg elsker livet, er takknemlig for hver ny dag og nye øyeblikk, og tar utfordringer på strak arm. Tunge dager er sjeldne, fordi jeg har det utrolig fint og det går liksom aldri ann for meg å falle helt ned i kjelleren, ytre faktorer og konflikter har jeg lite av og opplever jeg det så har jeg et sterkt støtteapparat på min side. Anonymkode: 49ff0...da4 Men om man leter etter tips til å ha et godt liv (som jeg tolker HI) og for eksempel ikke har noen som er glad i en, så hjelper det ikke så mye å høre at du har det bra fordi du er høyt elsket. Jeg har ingen som er glad i meg, men skulle gjerne greid å se litt mer positivt på livet likevel. Anonymkode: 0f993...004 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #19 Skrevet 31. januar 2024 Jeg er nordnorsk, og jeg kjenner at det kom litt med morsmelka. Du ler av elendigheten, spøker om den, elsker å ha slitt...og slitt deg gjennom, og dveler ikke ved det. Jeg fikk kraftig irettesettelse ved sutring og klaging, og selv om det sikker ikke er bra ifølge dagens pedagogikk, så plages jeg ikke med tunge tanker. Drit dag, januar, men herlig og krype under dyna og lese, drikke te. Livet er jo ganske godt. Vi har tak over hodet- de fleste, varme, sommer vår og vinter! Det er fantastisk. Anonymkode: ec634...4e3 2 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #20 Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men om man leter etter tips til å ha et godt liv (som jeg tolker HI) og for eksempel ikke har noen som er glad i en, så hjelper det ikke så mye å høre at du har det bra fordi du er høyt elsket. Jeg har ingen som er glad i meg, men skulle gjerne greid å se litt mer positivt på livet likevel. Anonymkode: 0f993...004 Hehe, takk for at du viser at HI ikke var helt tåpelig skrevet selv om veldig få faktisk svarer på spørsmålene. 😅 Du er spot on, jeg er kjempeglad for at folk har gode relasjoner, og det er viden kjent at gode relasjoner er noe av det viktigste for god helse, og gode liv, det er likevel ikke det jeg spør om. Glad noen forstod det. 🙏 TS Anonymkode: d5341...767 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå