Gå til innhold

Er noen andre stressa nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du strever med å ta vare på dyra på grunn av angst må du alliere deg med noen som kan komme og hjelpe deg. Slike ting kan ende dårlig for dyra, det er det alt for mange eksempler på. De er helt uskyldige og helt prisgitt deg. Ta ansvaret du har på alvor og be noen om hjelp, vær så snill.

Anonymkode: d33ac...3fc

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du strever med å ta vare på dyra på grunn av angst må du alliere deg med noen som kan komme og hjelpe deg. Slike ting kan ende dårlig for dyra, det er det alt for mange eksempler på. De er helt uskyldige og helt prisgitt deg. Ta ansvaret du har på alvor og be noen om hjelp, vær så snill.

Anonymkode: d33ac...3fc

Les tråden, vær så snill! 

Anonymkode: 65622...db8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vind er ikke farlig. Hold deg innendørs og pust med magen.

Hilsen en som elsker uvær.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det var ikke meldt så mye vind tidligere idag så jeg tenkte de klarte seg i 15 m/s men det endra deg til 26. Jeg kan ikke kontrollere været og vite alt. Jeg har også klart å ta inn hestene før så jeg tenkte jeg klarte det men jeg fikk panikk

Anonymkode: ac80e...ddc

Hvor holder du til? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts, du KAN IKKE la hesten dine stå ute nå!

Om du ikke greier å ta dem inn selv, da må du faktisk få tak i noen andre til å gjøre det!

Ved forrige storm her hadde vi vindkast på 30 m/s, det gikk helt fint. Vært oppunder dette i dag også, men det går helt fint.

Men nå MÅ du gå ut og ta inn hestene dine, eller du må få noen til å ta dem inn for deg NÅ!

Anonymkode: bd253...79c

Kanskje hun kan finne en ny eier til dyrene. Det er dyreplageri å la dyr være ute nå.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville du vært like bekymret hvis du ikke leste nyhetene om været? Hvis du bare hadde egne sanser å navigere etter? Jeg tror folk flest er i stand til å "føle" og vurdere i reelle farene rundt styggevær på egen hånd ut fra hva de hører og ser og ikke trenger så mye input fra media til dette annet enn værvarselet for å bli forbredt eller revurdere planer.

Det er vel sånn vi i arten menneske har overlevd på planeten i ganske mange tusen år. Vha sansene våre.

Anonymkode: 47302...4c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Kanskje hun kan finne en ny eier til dyrene. Det er dyreplageri å la dyr være ute nå.

Les tråden.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er ekstremt redd for vind etter en ganske traumatisk hendelse for et par år siden. Jeg er kjempestressa nå, kast på 26 m/s. Jeg prøver å se på humor og høre på musikk men jeg får panikk bare jeg hører et kast. Jeg bor i gammelt femtitalls hus så jeg hører litt ekstra at det knirker i huset. Jeg har hester og må ta dem inn men jeg tør simpelthen ikke. Et par takstein falt på isen og knuste og jeg fikk helt hetta, tør ikke se ut engang. Jeg bor over 700 m.o.h så jeg vet ikke om det er bra eller dårlig? Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre nå, trenger noe beroligene. Det er et veldig rotete innlegg men jeg klarer ikke fokusere så mye akkurat nå. 

Anonymkode: ac80e...ddc

Hvor bor du? Her vi bor (20 min unna Trondheim) er det ikke et vindkast i skrivende stund. Helt stille. 

Anonymkode: 7cd78...130

Skrevet

Media overdriver ekstremvarslene på vær for å selge og få klikk. Skaper unødig angst. Ikke at man ikke skal ta hensyn til været og utstyre seg, men alt med måte.

Anonymkode: 47302...4c6

• Liker 1
Skrevet
Honey Dew skrev (5 minutter siden):

Selvsagt kan vind være farlig. TS: forstår at du er bekymret, jeg synes også det er ekkelt når det river i husveggen. Men så lenge du er innendørs og det «bare» er 26-30 i kastene, så kan det ikke skje deg noe. Været skal bli bedre i morgen 😊

Anonymkode: 570fa...a10

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Honey Dew skrev (7 minutter siden):

Neida, litt orkan i vindkastene er null stress det.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Neida, litt orkan i vindkastene er null stress det.

Går fint det. Har vært ute og godt tur i orkan.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Skulle til å skrive det samme.

Anonymkode: 02f75...67b

Når man er redd løper man ekstra fort

Anonymkode: f311e...4c1

Skrevet
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Går fint det. Har vært ute og godt tur i orkan.

Snakk om å ha lite fintfølelse. TS deler at hun har opplevd en alvorlig traumatiserende hendelse i vindfullt vær. Slutt å bagatellisere det. Det er helt naturlig at hun har en irrasjonell frykt for vinden nå, selv om hun er trygg hjemme i huset sitt, fordi hun har i aller høyeste grad erfart at vind er farlig. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
16 minutter siden, Honey Dew said:

Herregud da menneske, dyrene er tatt inn. 

Anonymkode: 16831...79f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner ikke hva du er redd for. Du høres litt mentalt ustabil ut...

Anonymkode: a24a2...354

Herlighet for en kommentar. Folk kan faktisk bli traumatisert av ting.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner ikke at noen kan være så ufølsomme. Ts har opplevd noe som selvfølgelig har gjort henne redd. Hestene er inne og trygge.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Bra du fikk inn hestene, ts ♥️ Jeg har også hester og satte de inn allerede kl 17. Islandshester som vanligvis går ute fra tidlig morgen til rett før jeg legger meg rundt midnatt, men jeg turte ikke ha de ute nå. Redd for både gjerdet, at trær skal velte over gjerdet og ikke minst at hestene skal bli skremt og rømme til skogs. Er 25 m/sek i kastene her, har aldri vært så sterk vind de 15 årene jeg har bodd her. Glad både mine og dine hester står trygt inne nå. Pust med magen, dette kommer til å gå bra ♥️ men var stresset selv og glad jeg rakk å få dem inn før det verste været startet. 

Anonymkode: 95477...171

• Hjerte 4
Skrevet

Ts, skjønner godt at du sliter. Det er ikke moro når man har blitt skikkelig skremt av uvær, det kan jeg underskrive! Har opplevd en ekte orkan, og det sitter i. Jeg likte stormer før, syntes det var spennende, men etter orkanen liker jeg de ikke. Ødeleggelsene var enorme, og når man ser skadene etter noe slikt så får man respekt for naturkreftene. 

Det er ikke unormalt å få angst for uvær etter en slik opplevelse som du hadde. 

Det eneste jeg kan trøste deg med er at uvær går over. Heldigvis er de ganske sjeldne. Håper det fortsetter slik. 

• Liker 1
Skrevet

La hestene være ute, så er du kvitt de. Skjønner du er glad i dyr. 

Anonymkode: 7e4b3...838

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...