Gå til innhold

Hvorfor jeg ikke er imponert over kvinners utdanning eller jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er ikke imponert av leger nei. Må jo være greit det. Min mor er lege. Hun var skoleflink og hadde en interesse for medisin. For meg kvalifiserer det ikke som imponerende. Må være greit det.

Er langt mer imponert over min far som drev gården med storskalaproduksjon helt til han skadet seg stygt i en klemulykke mellom traktor og vegg. Å drive alene som storbonde, uten avløsere og innleide, det er imponerende og en jobb svært få leger hadde taklet. Som feks min mor.

Er ingen ting ved «akademia» jeg finner imponerende. Ja, det er godt jobba og ta høye utdannelser med gode karakterer, men det er ikke imponerende.

Anonymkode: 32189...41a

Ha respekt for helsevesenet. Vær takknemlig noen vil lappe deg sammen. Jeg er ikke lege eller noe annet innen helse.

Det er ingen konkurranse, det handler om nødvendighet. Vi treger bonden og vi trenger legen. 

Anonymkode: 81dc1...d35

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Memorangen said:

Tror ingen klager over det, er nok noe du har kokt sammen i det lille hodet ditt😊

Det er ikke noe jeg bare drar ut av løse luften. Har sett kvinner klage over det jeg påpeker i snart 15 år på nett. Det dukker opp med jevne mellomrom. Det at du ikke får det med deg får gå på deg.

Anonymkode: 25257...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe jeg bare drar ut av løse luften. Har sett kvinner klage over det jeg påpeker i snart 15 år på nett. Det dukker opp med jevne mellomrom. Det at du ikke får det med deg får gå på deg.

Tviler jeg sterkt på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi

Skjønner ikke helt hvorfor folk angriper meg for å ha påpekt strukturer i samfunnet som gjør at kvinner blir løftet opp og lykkes

Og så syns jeg det er rart hvordan ingen tar poenget: det som er lett å oppnå blir ikke respektert. 

Jeg kan respektere medmennesker. Uavhengig av kjønn. Men utover det så mener jeg man gjør seg fortjent til mer respekt. Noe kvinner i denne tråden tydeligvis ikke har skjønt.

Føler du deg angrepet? Virkelig?

Hvis du ikke respekterer utdannede kvinner på generelt grunnlag, fordi du mener kvinner flest blir løftet og hjulpet gjennom studiene sine, så er jo egentlig poenget ditt bare basert på fordommer og generaliseringer. Selvsagt blir du ikke tatt på alvor da.
Ingen som krever eller forventer respekt, fortjener respekt. Det gjelder både kvinner og menn.

Anonymkode: 76917...d3c

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Memorangen said:

Tviler jeg sterkt på. 

De klager, uttrykker sin misnøye, og rasjonaliserer det som at menn liksom er redde for "sterke" kvinner 🤣 Og at det er derfor de blir valgt bort. Er mental akrobatikk av høyeste nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klager, uttrykker sin misnøye, og rasjonaliserer det som at menn liksom er redde for "sterke" kvinner 🤣 Og at det er derfor de blir valgt bort. Er mental akrobatikk av høyeste nivå.

Tror jeg ingenting på. Men det stemmer at enkelte menn er redd for sterke kvinner. Er du?

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Memorangen said:

Tror jeg ingenting på. Men det stemmer at enkelte menn er redd for sterke kvinner. Er du?

Nei det er jeg ikke, for kvinners syn på det å være sterk er å emulere menn. Og menn er jevnt over bedre til å være menn enn det kvinner er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det gjelder ikke alle menn. Hvem vil uansett ha en hovmodig respektløs mann som ikke unner deg mestringsfølelse?

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jeg ikke, for kvinners syn på det å være sterk er å emulere menn. Og menn er jevnt over bedre til å være menn enn det kvinner er.

Nei, det er bare noe noen finner på fordi de ikke forstår at mange kvaliteter er bare menneskelige kvaliteter og tilhører ingen kjønn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig.

Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel.

Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem.

Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. 

Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg

Du virker derimot ganske misunnelig. Må være kjipt. 

Anonymkode: 6e31c...64b

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får flere likes på Tinder om jeg ikke oppgir utdanning, enn om jeg gjør det. Så min (helt ubrukelige, akkurat som din) erfaring er at noen menn velger meg bort på grunn av det. 

Det man leser og opplever på Internett utenom forskning og fakta bør ikke brukes til å prøve og forstå andre mennesker. Jeg har for eksempel ingen planer om å tillegge menn generelt holdningene fra mennene på KG, for jeg skjønner at det ikke er representativt. 

Anonymkode: af0e9...d4c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja du får fortelle deg selv dette du. 

Endret av Memorangen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke imponert av leger nei. Må jo være greit det. Min mor er lege. Hun var skoleflink og hadde en interesse for medisin. For meg kvalifiserer det ikke som imponerende. Må være greit det.

Er langt mer imponert over min far som drev gården med storskalaproduksjon helt til han skadet seg stygt i en klemulykke mellom traktor og vegg. Å drive alene som storbonde, uten avløsere og innleide, det er imponerende og en jobb svært få leger hadde taklet. Som feks min mor.

Er ingen ting ved «akademia» jeg finner imponerende. Ja, det er godt jobba og ta høye utdannelser med gode karakterer, men det er ikke imponerende.

Hva gjorde du da, tok over gården eller er du mer opptatt med nav?

Anonymkode: 344a7...a19

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får flere likes på Tinder om jeg ikke oppgir utdanning, enn om jeg gjør det. Så min (helt ubrukelige, akkurat som din) erfaring er at noen menn velger meg bort på grunn av det. 

Det man leser og opplever på Internett utenom forskning og fakta bør ikke brukes til å prøve og forstå andre mennesker. Jeg har for eksempel ingen planer om å tillegge menn generelt holdningene fra mennene på KG, for jeg skjønner at det ikke er representativt. 

Anonymkode: af0e9...d4c

Endelig en intelligent kvinne som bidrar i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja da. Mange viktige «pc-jobber». Det betyr ikke at de er imponerende. Da min datter fikk kreft, så var jeg overlykkelig over at vi har et så bra helsevesen med noen av verdens beste prognoser for overlevelse hos barn med kreft. Det betyr ikke at jeg syntes selve jobben som gjøres av en onkolog er imponerende. Den er svært viktig, men ikke imponerende. 
Jeg syntes også jobber innen renovasjon, avfallshåndtering, renseanlegg for kloakk etc er utrolig viktige, men de er ikke imponerende.

Det en lege gjør når barnet ditt får kreft starter med diagnostisering. Legen rekvirerer blodprøver, som noen andre en legen tar. Så tas det gjerne røntgen, som noen andre en legen tar. Deretter skrives det gjerne ut en ferdig behandlingsprotokoll. Denne protokollen sier i detalj hvordan behandling som skal gis, og legen har mer eller mindre null jobb med dette. Det er en ferdig «oppskrift». Deretter følger kanskje 3 år med ulike cellegiftbehandlinger som gis av sykepleiere. I løpet av de 3 årene ser du en lege stort sett bare ved visitt under innleggelser. Da snakker de litt, lytter på hjerte og lunger samt kjenner på lymfer. Utrolig viktig, men langt i fra imponerende.

De som bygde opp sykehuset fra grunnen av. De som startet med sprengning av grunnfjell, bortlasting av fyllmasse, forskaling og videre bygging av et helt sykehus gjør en imponerende jobb.

Hvilken utdannelse og jobb tror du alle disse andre menneskene i systemet har da? De er jo alle leger innen hver sine felt.
Du tror vel ikke at det er byggfolkene og ingeniørene som diagnostiserer, behandler og opererer?

Hva du blir imponert av er jo opp til deg, men å ikke bli imponert av leger fordi de ikke gjør så mye arbeid selv i følge deg, er rimelig spesielt når legene "får hjelp" fra nettopp andre leger! :ler:

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Endelig en intelligent kvinne som bidrar i tråden.

Kan du peke på hva det er ved innlegget hennes som gjør at du anser henne som mer intelligent enn andre kvinner i tråden? Altså, jeg skjønner jo at du oppfatter henne som enig i dine synspunkter, men er hun egentlig det? Jeg mener du skyter deg selv litt i foten her altså.
Men nå er du vel kanskje ikke så veldig interessert i debatt heller, men mest bare trolling og provokasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken utdannelse og jobb tror du alle disse andre menneskene i systemet har da? De er jo alle leger innen hver sine felt.
Du tror vel ikke at det er byggfolkene og ingeniørene som diagnostiserer, behandler og opererer?

Hva du blir imponert av er jo opp til deg, men å ikke bli imponert av leger fordi de ikke gjør så mye arbeid selv i følge deg, er rimelig spesielt når legene "får hjelp" fra nettopp andre leger! :ler:

Kan du peke på hva det er ved innlegget hennes som gjør at du anser henne som mer intelligent enn andre kvinner i tråden? Altså, jeg skjønner jo at du oppfatter henne som enig i dine synspunkter, men er hun egentlig det? Jeg mener du skyter deg selv litt i foten her altså.
Men nå er du vel kanskje ikke så veldig interessert i debatt heller, men mest bare trolling og provokasjon.

Om ingen av dem går på jobb imorgen, hva tror du skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er ikke-voldelig. Og så viser hun at hun har skjønt hvordan forskning og akademia fungerer. Innser også tankefeilen mange gjør online. Virker som en emosjonelt robust person. Og ikke minst - er villig til å innrømme at jeg kanskje har et poeng (riktignok ubrukelig ifølge henne - det er den ikke i mine øyne så vi får være uenige der). Virker som en jevnt over balansert person (uten at jeg nødvendigvis kjenner henne). De fleste damene her i tråden er bare ute etter å såre meg på ulike måter (ikke at det fungerer for jeg ser jo gjennom hva de prøver på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om ingen av dem går på jobb imorgen, hva tror du skjer?

Hvis ingen leger går på jobb i morgen, kommer en del folk til å dø. For eksempel.

Anonymkode: e4e2b...f5e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun er ikke-voldelig. Og så viser hun at hun har skjønt hvordan forskning og akademia fungerer. Innser også tankefeilen mange gjør online. Virker som en emosjonelt robust person. Og ikke minst - er villig til å innrømme at jeg kanskje har et poeng (riktignok ubrukelig ifølge henne - det er den ikke i mine øyne så vi får være uenige der). Virker som en jevnt over balansert person (uten at jeg nødvendigvis kjenner henne). De fleste damene her i tråden er bare ute etter å såre meg på ulike måter (ikke at det fungerer for jeg ser jo gjennom hva de prøver på)

Vi andre er heller ikke voldelige. Hvis du blir SÅRET av at vi påpeker hvor nedrig holdningen din er, så er du altfor overfølsom og bør jobbe med deg selv. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi andre er heller ikke voldelige. Hvis du blir SÅRET av at vi påpeker hvor nedrig holdningen din er, så er du altfor overfølsom og bør jobbe med deg selv. 

Jeg driter vel i hva du har å si, jeg veit jeg har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...