BobbySocks Skrevet 30. januar #41 Del Skrevet 30. januar Hver gang jeg leser slike tråder ser jeg for meg en sint liten mann som sitter i kjellerleiligheten til mor med ostepopfingre. Er jeg da fordomsfull eller bare synsk? 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #42 Del Skrevet 30. januar 1 minutt siden, BobbySocks said: Hver gang jeg leser slike tråder ser jeg for meg en sint liten mann som sitter i kjellerleiligheten til mor med ostepopfingre. Er jeg da fordomsfull eller bare synsk? Ingen av delene. Du er usaklig og sporer av tråden. De som kan disktuere sak, de diskuterer sak. De som ikke har noe å bidra med diskuterer person. Du klarer bedre. Anonymkode: 25257...104 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #43 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen av delene. Du er usaklig og sporer av tråden. De som kan disktuere sak, de diskuterer sak. De som ikke har noe å bidra med diskuterer person. Du klarer bedre. Anonymkode: 25257...104 Du diskuterer ikke sak selv. Du slenger dritt. Og dessverre klarer du ikke bedre. Anonymkode: e4e2b...f5e 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #44 Del Skrevet 30. januar 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du diskuterer ikke sak selv. Du slenger dritt. Og dessverre klarer du ikke bedre. Anonymkode: e4e2b...f5e Jeg har hatt fem innlegg i tråden, hvor de fleste enten er tilsvar til skittkasting, eller så er det saklig. Tror du trenger å jobbe med leseforståelsen din. Anonymkode: 25257...104 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 30. januar #45 Del Skrevet 30. januar Jeg forstår hvorfor du må poste under "Singelliv", for å si det sånn. 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #46 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har hatt fem innlegg i tråden, hvor de fleste enten er tilsvar til skittkasting, eller så er det saklig. Tror du trenger å jobbe med leseforståelsen din. Anonymkode: 25257...104 Hovedinnlegget ditt er drittkasting i seg selv. Alle påfølgende innlegg er av samme ulla. Anonymkode: e4e2b...f5e 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #47 Del Skrevet 30. januar Just now, Turkis Sau said: Jeg forstår hvorfor du må poste under "Singelliv", for å si det sånn. Tanken var jo for å nå de høyt utdannede single kvinnene som ikke skjønner hvorfor de feiler Just now, AnonymBruker said: Hovedinnlegget ditt er drittkasting i seg selv. Alle påfølgende innlegg er av samme ulla. Anonymkode: e4e2b...f5e Jaja, det er synd du oppfatter det slik Anonymkode: 25257...104 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #48 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tanken var jo for å nå de høyt utdannede single kvinnene som ikke skjønner hvorfor de feiler Jaja, det er synd du oppfatter det slik Anonymkode: 25257...104 Vi feiler ikke. Vi får et fullverdig, meningsfullt liv med gode menn. Hva hindrer deg i å finne en god dame uten utdanning? Hvorfor feiler du? For øvrig, så regner jeg da med at du takker nei til å bli operert av kvinnelig kirurg, få bistand av kvinnelig advokat i retten, bli undersøkt av kvinnelig fastlege osv. Siden du ikke respekterer dem, og de ikke er flinke? Anonymkode: e4e2b...f5e 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #49 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig. Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel. Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem. Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 Er det noen som har bedt deg være imponert? Ingen som forventer det. Det sagt, med menn med sånne holdninger og meninger så er det ikke rart at flere og flere høyt utdannede kvinner velger å være single. Anonymkode: 82ca3...a69 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #50 Del Skrevet 30. januar Hver gang vi har en kvinnelig leder av noe slag (typ prosjektleder) kommer det SÅ mye tvil fra mennene. At en mann har lite kunnskap om noe overser de. En kvinne antar de alltid er kunnskapsløs og uegnet for jobben Anonymkode: 58fe1...ad2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 30. januar #51 Del Skrevet 30. januar Det er ingen som bærer verken kvinner eller menn gjennom lange, tunge studier til doktorgrad eller opp karrierestiger med mye konkurranse til topplederstillinger. Med ett klart unntak for nepotisme for sistnevnte. Det som imponerer/inspirerer meg personlig er folk som virkelig staker seg en vei, gjør noe unik og eget og får det til. Om det er en fagekspert på ett veldig lite felt, eller ei ung byjente som starter gård og ysteri på en godsforlatt knaus. Banksjef er jo kjekt, men ressonnerer ikke helt med meg. TS, det høres ut som du har voldsomt mindreverdighetskomplekser. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #52 Del Skrevet 30. januar 8 minutter siden, AnonymBruker said: Tanken var jo for å nå de høyt utdannede single kvinnene som ikke skjønner hvorfor de feiler Anonymkode: 25257...104 Jeg skjønner jo hvorfor jeg feiler. Jeg har levd etter uskyldig til det motsatte er bevisst, men man må gjøre motsatt. Anonymkode: 63318...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #53 Del Skrevet 30. januar 12 minutter siden, AnonymBruker said: Tanken var jo for å nå de høyt utdannede single kvinnene som ikke skjønner hvorfor de feiler Jaja, det er synd du oppfatter det slik Anonymkode: 25257...104 Vi feiler ikke. Menn gnåler i det uendelige om at de alltid blir «valgt vekk» og at kvinner på senke standarden. Sannheten er at vi ikke gidder å bruke tid på menn som ikke ser på oss som likeverdige. Men takk for omtanken. Anonymkode: 8e6dd...4a1 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 30. januar #54 Del Skrevet 30. januar Om hvilken individ en er imponert av er relatert til kjønn/utdanning i seg selv så er en blitt hjernevasket av et eller annen ytterliggående ideologisk søppel. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kunstnerfluen Skrevet 30. januar #55 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig. Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel. Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem. Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 Jeg reagerer litt på at det at du drar alle kvinner under en kam, og mener alle kvinner har det så lett på skolen og dermed får seg en god utdannelse lett. Jeg har ikke hatt det lett på skolen. Kom meg ikke igjennom videregående og det var flere år på nav før jeg greide å kjempe meg opp igjen. Har kjempet hard for å få utdannelsen min og er stolt over at jeg har greid å jobbe så hard i forhold til hvor jeg var for 10 år siden. Jeg merker også at det er en klar skille i arbeidslivet mellom kvinner og menn i mitt yrke så det er også et faktor som spiller inn og som jeg trur de fleste kvinner kan skjenne seg igjen. Ja, vi lever i et likestilt land men er fremdeles mye kjønnsdiskriminering på arbeidsplasser, det at du skriver dette er et klart eksempel på at kjønnsdiskriminering er et vedvarende problem. 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #56 Del Skrevet 30. januar Det trenger du ikke å bli. Så lenge mannen i likhet med meg aldri har blitt kvotert inn noen sted, har konkurrert ut 2oo anonyme menn og kvinner på UiO med toppkarakterer til eksamen og som meg tjener over 1 million i året kan han bli så lite imponert han bare vil for min del. Match meg, og jeg er fornøyd. Anonymkode: 6143f...79e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 30. januar #57 Del Skrevet 30. januar (endret) . Endret 30. januar av Gregarious Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 30. januar #58 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ingen av delene. Du er usaklig og sporer av tråden. De som kan disktuere sak, de diskuterer sak. De som ikke har noe å bidra med diskuterer person. Du klarer bedre. Anonymkode: 25257...104 Synsk, tenker jeg vi sier. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #59 Del Skrevet 30. januar Men, du har ikke injurerende kraft - vi bryr oss ikke så veldig om hva du mener. Anonymkode: 344a7...a19 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #60 Del Skrevet 30. januar Jeg blir imponert av de som jobber i høyspentledningene våre og vedlikeholder og reparerer de i ugjestmildt terreng. Jeg er imponert over dypvansdykkere. Jeg er imponert av de som bygger tunnelene spredt rundt i landet. Jeg er imponert over bygningsarbeidere som forskaler, legger betong og setter reisverk i alle temperaturer. Jeg er ikke imponert over de som studerer i 5-6 år på et universitet for så å jobbe resten av livet bak en pc-skjerm…..uavhengig av kjønn. Jeg imponeres ikke av utdanninger, og av svært få jobber. Anonymkode: 32189...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå