AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #21 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke vår skyld du valgte å få barn med en uansvarlig mann. Et annet aspekt folk også glemmer er hvor latterlig enkel høyere utdanningen i Norge er. Jeg har selv studert i Norge og har mastergrad. Har møtt på flere fra utlandet som regelrett ler av nivået i Norge. Det er virkelig ingen bragd det du har klart å få til, selv om du selvsagt føler du har vært flink Anonymkode: 25257...104 Du fremstår helt ærlig skikkelig usikker og ulekker. Mannen jeg har 3 barn med, fremstod kapabel som far når vi var sammen og før vi fikk barna våre. At han har failet totalt i oppgaven og at jeg alikevel har klart å realisere mine utdannelser, har skaffet meg en anstendig jobb som betaler alle regningene han feiler i å bidra til og at han feiler i å være den mannen han ga seg ut for å være til fordel for festing og evig-ungkar-stempelet…at han prioriterer det fremfor den viktigste oppgaven han egentlig har i livet; å forsørge sine barn og å være en skikkelig far; nei den får du ikke vridd over på meg. Jeg er faen meg en maskin og barna «våre» nyter veldig godt av det.💯👍 Anonymkode: 71af8...17e 17 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #22 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel. Jeg undres veldig på hvor du henger og hvem disse kvinnene du treffer på din vei er. AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. Her det en som er sånn passe sinna på kvinner ja. Er du alltid så emosjonell? Anonymkode: c1dc1...4ad 16 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #23 Del Skrevet 30. januar 2024 Som jente som vokste opp med udiagnostisert adhd og IKKE hadde et system som var tilrettelagt for meg, så er jeg helt uenig i noe av det du sier. Jeg forventer ikke at jeg skal bli respektert av menn for det jeg har klart å få til i et system der jeg ikke har møtt forståelse og har møtt mye motgang. Jeg er 39 år og er ENDELIG snart ferdig med høyskoleutdannelsen min og klar til å bygge meg en karriere. Du lurer på hva vi forventer? Det jeg FORVENTER er: 1: Jeg får samme lønn som mine mannlige kollegaer som starter samtidig som meg og har lignende bakgrunn som meg. 2: Jeg blir respektert. Punktum. Jeg gir faen i hvilket kjønn du er. 3: At menn som deg tåler å bli snakket til og bli satt på plass - åpent - foran sjefen - enda du kanskje er sjefen, før dere ser dere selv i speilet. Du får NULL respekt av meg med slike holdninger. Det du sier nå er at "siden kvinner forventer respekt så gidder jeg ikke å gi det". Tror ikke IQ'en din er så høy for logikken din er skremmende fraværende. Håper at du umiddelbart tar en ringerunde til alle kvinner du har latt være å respektere fordi du antar at de ønsker din respekt. Og her kommer enda en liten opplsning: INGEN av de kvinnene bryr seg om deg. Du er en stakkars liten dust som må klenge deg til andres anerkjennelse av dine egne feiloppfattede meninger for å føle deg bra i livet. Stakkars deg. Syntes nesten synd på deg. Nesten. Anonymkode: 93dba...b20 15 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #24 Del Skrevet 30. januar 2024 Mon tro hva moren din hadde tenkt om hun leste dette? Hun er sikkert veldig stolt av lille guttebassen sin. For en jobb hun har gjort å oppdra deg. Det står det respekt av altså! Anonymkode: 93dba...b20 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #25 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke vår skyld du valgte å få barn med en uansvarlig mann. Et annet aspekt folk også glemmer er hvor latterlig enkel høyere utdanningen i Norge er. Jeg har selv studert i Norge og har mastergrad. Har møtt på flere fra utlandet som regelrett ler av nivået i Norge. Det er virkelig ingen bragd det du har klart å få til, selv om du selvsagt føler du har vært flink Anonymkode: 25257...104 Hva har du utdannet deg innen? Det viktigste er å være fornøyd selv, over utdanningsvalg og jobb. For noen er en bachelor en bragd - det er ikke alle som er like flinke på skolen. Vi er alle forskjellige. Jeg skjønner ikke hvorfor du har så stort fokus på dette. Når jeg leter etter partner, ser jeg etter en mann som er økonomisk trygg, og har ryddig økonomi. Jeg bryr meg ikke om hva han jobber med eller hvor høy lønn han har. Jeg skryter heller ikke av min utdanning eller jobb. Men å vise at man er fornøyd med jobben sin, og brenner for det man driver med, det tror jeg er naturlig både for kvinner og menn Anonymkode: 3cdd0...2b6 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 30. januar 2024 #26 Del Skrevet 30. januar 2024 Fantastisk! Mulig jeg vil ta en profesjonsutdannelse, juss kanskje? Gleder meg til å få dette i gave uten krav eller innsats, kun i egenskap av å være født kvinne, mens jeg kaster noen medfølende blikk mot de mannlige medstudentene som faktisk må bruke tid på å sette seg inn i lovverk og rettspraksis. Kanskje jeg skal ta tannlegestudiet samtidig, lett som en plett siden jeg har to x-kromosomer. 26 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #27 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig. Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel. Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem. Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 Da er det jo for deg bare å holde deg langt unna kvinner med utdanning. Skjønner ikke problemet ditt. Anonymkode: 6d521...6f1 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #28 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det jo for deg bare å holde deg langt unna kvinner med utdanning. Skjønner ikke problemet ditt. Anonymkode: 6d521...6f1 Kan bare snakke for meg, men har ikke høy utdanning og vil ikke ha han jeg heller. Har krav for noens personlighet, selv om meningene deres ikke unngår meg. Vil ikke ha en sexist mann. Anonymkode: 81dc1...d35 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #29 Del Skrevet 30. januar 2024 49 minutter siden, AnonymBruker said: Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig. Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel. Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem. Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 Og vi skal bry oss om dette innlegget fordi? Misunnelighet? Skjønner jo du kanskje knapt bestod barneskolen. Ford ingrn med utdanning over dette nivået hadde orket skrive et slikt idiotisk innlegg. Anonymkode: e1947...2c3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #30 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er dette virkelig en greie? Aldri vært borti damer som vil at menn skal bli imponert over utdannelsen. Man tar en utdanning for å få seg en grei jobb liksom, ikke for å imponere menn. Hva i alle dager. Anonymkode: 8c638...90c Enkelte menn tror vi lever for å imponere menn, og at vi validerer alt vi gjør mot mennenes reaksjon på det. Sminker oss, kler oss, tar utdanning, finner hobbyer, får jobb osv. Anonymkode: e4e2b...f5e 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljene Skrevet 30. januar 2024 #31 Del Skrevet 30. januar 2024 For meg har det vært viktig å være åpen om inntekt og jobb, fordi jeg opplever misunnelse fra menn. Jeg har fortalt tidlig hva jeg tjener, for å se om de takler det. Det var også en grunn til at jeg skilte meg, fordi eksmannen kom hjem og klagde på inntekten min... Akkurat som det var min feil... Nei, jeg tok det IKKE som en spøk. Den gangen var mine penger våre penger, og jeg bidro mest. Hvis du mener at jeg har hatt det lett ift jobb og utdanning, står du fritt til å mene det. Artig debatt egentlig. Og håper du har et godt liv TS. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #32 Del Skrevet 30. januar 2024 Jeg forstår virkelig ikke hvordan du kommer frem til at det er enklere å ta utdanning som kvinne. Alle besvarer de samme eksamensoppgavene, og sensor aner ikke om oppgavene er levert av kvinner eller menn. Å skryte hemningsløst av utdanningen sin er småteit uansett kjønn. Å prate om utdanningen bør da være okay - det er jo en viktig del av livet. Det høres ut som om normale samtaler fordreies til skryt i hodet ditt. Anonymkode: b9cdf...142 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #33 Del Skrevet 30. januar 2024 Huffda... Du høres bitter ut ts. Ser for meg en skikkelig prototype på en incel som hamrer løs på tastaturet i hula si. Anonymkode: 22f1d...275 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #34 Del Skrevet 30. januar 2024 Mye rart man kan koke samme i sitt eget hode 😅 Anonymkode: 3d71b...8af 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #35 Del Skrevet 30. januar 2024 Er vel noen fagfelt jeg respekterer forskning på doktornivå uavhengig av kjønn, kun i realfag da. Når det gjelder i relasjon mellom kvinner og menn er det vel ytterst få menn som bryr seg nevneverdig om hva kvinnen jobber som, så lenge hun er i jobb og trives. Anonymkode: 810ee...4c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #36 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig. Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel. Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem. Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 hehe, fremdeles mye bedre enn dem som slår i bordet med ‘her er jeg, brøl, jeg er best’. Ingen bevis trengs, bare synet av dem skal overbevise deg. 😛 men det finnes både menn og kvinner i den kategorien. Holy macarony hvor fordummende det er. Nesten trist. Anonymkode: 6c39b...59c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #37 Del Skrevet 30. januar 2024 Oi Skjønner ikke helt hvorfor folk angriper meg for å ha påpekt strukturer i samfunnet som gjør at kvinner blir løftet opp og lykkes Og så syns jeg det er rart hvordan ingen tar poenget: det som er lett å oppnå blir ikke respektert. Jeg kan respektere medmennesker. Uavhengig av kjønn. Men utover det så mener jeg man gjør seg fortjent til mer respekt. Noe kvinner i denne tråden tydeligvis ikke har skjønt. Anonymkode: 25257...104 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #38 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oi Skjønner ikke helt hvorfor folk angriper meg for å ha påpekt strukturer i samfunnet som gjør at kvinner blir løftet opp og lykkes Og så syns jeg det er rart hvordan ingen tar poenget: det som er lett å oppnå blir ikke respektert. Jeg kan respektere medmennesker. Uavhengig av kjønn. Men utover det så mener jeg man gjør seg fortjent til mer respekt. Noe kvinner i denne tråden tydeligvis ikke har skjønt. Anonymkode: 25257...104 Poenget er at vi driter om du respekterer oss eller ikke. Anonymkode: e4e2b...f5e 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #39 Del Skrevet 30. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Poenget er at vi driter om du respekterer oss eller ikke. Anonymkode: e4e2b...f5e Nå er det ikke bare jeg, men flere menn som tenker og føler dette. Det er derfor jeg følte for å dele denne tråden, sånn at de damene som klager over at deres karriere og utdanning er verdiløs i dating, får svar på hvorfor det er slik blant menn 🥰 Anonymkode: 25257...104 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #40 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det ikke bare jeg, men flere menn som tenker og føler dette. Det er derfor jeg følte for å dele denne tråden, sånn at de damene som klager over at deres karriere og utdanning er verdiløs i dating, får svar på hvorfor det er slik blant menn 🥰 Anonymkode: 25257...104 Vi driter i de andre mennene også. Vi klager ikke. Vi velger oss menn med hjerne. Anonymkode: e4e2b...f5e 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå