Gå til innhold

Hvorfor jeg ikke er imponert over kvinners utdanning eller jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dorma skrev (På 30.1.2024 den 17.04):

Ingen som har spurt deg heller hva du mener

Så er vell du en av de NAVERENE som lever av å rakke ned på andre grunnet misunnelse 😂

Veldig bittert....Og veldig sant....

Anonymkode: 51f90...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Jeg forstår ikke at menn ikke ber meg på date, jeg har jo tatt en PhD i fysikk mens jeg var i full jobb og alene med 3 barn». Menn lar seg ikke imponere av det.

»Jeg forstår ikke at kvinner ikke svarer på meldingene mine, jeg legger jo ved et bilde av alle 18cm med stake jeg har». Kvinner lar seg ikke imponere av det.

Å forstå hva som motiverer og driver andre mennesker er en viktig og vanskelig ting å mestre. For mange av oss er det enklere å anta at andre mennesker er som oss selv.

Personlig hadde jeg blitt kjempeglad om en søt kvinne jeg sier hei til nå og da sendte et bilde av glefsa si. Men jeg forstår at det ikke er symmetrisk, de fleste kvinner blir ikke imponert av en dickpic, følgelig avstår jeg.

Anonymkode: 92125...dcd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herre min hatt da. 

A) Jeg er dame, og velger menn etter kriteriene trivelig, interessant å snakke med + pent fjes. Penger og status har jeg i kraft av meg sjøl.

B) Menn blir ikke diskriminert i utdanningssystemet. Karaktersprikene mellom kjønnene er like store i anonyme eksamenskarakterer som i standpunktkarakterer.

Saken er den at likestilte og moderne menn er på lag med framtida, de andre er det ikke og blir følgelig mer og mer marginalisert.

Anonymkode: 3db6e...104

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/3/2024 at 10:09 PM, AnonymBruker said:

Barer lurer ts, men hvor liten pikk har du egentlig? For dette var jammen lavmål😂

Anonymkode: bdb63...280

Den er helt gjennomsnittlig siden du lurer

On 2/3/2024 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

Veldig bittert....Og veldig sant....

Anonymkode: 51f90...0a0

Nei det er ikke sant. Jeg har mastergrad. Fins ikke bitter. Bare oppgitt over kvinner som klamrer seg til såkalte statussymboler menn ikke bryr seg om

Anonymkode: 25257...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker folk kan snakke for seg selv, og ikke late som at egne ideer er allmenngyldige. Menn bryr seg om utdanningsnivået, akkurat som kvinner gjør det. Det er ikke noen nevneverdig kjønnsforskjell der. Men, vinklingen "jeg har slik og sånn utdanning og forventer skryt for det" er det da ingen som gjør - det handler bare om å være kompatible med hverandre, og da er utdanningsnivå en indikator for f.eks. interesser og holdninger til akademia (hvis man har en grad innen høyere utdanning)

Bare menn som er totalt blåst mellom øra er fornøyd hvis "dama har store pupper" eller hva det nå er for irrelevante egenskaper man ser etter.

Forøvrig er det en myte at menn blir glad for random "pussypics" også. Det er sånn "nå skal vi være tøffe og morsomme guttevalper"-prat, men også menn syns det er greit at det er en relasjon på plass før man utveksler sånne bilder.

Og dette med at gutter diskrimineres i skolen er pølsevev. Joda, seksårsreformen er kjip for de som er sent utviklet, men det er altså ikke sånn at en "gutt" er definert som et sent utviklet barn som er rastløst, opponerende og trenger praktisk læring og helst lite teori - man er like mye gutt om man lærer seg å lese når man er fem og sitter på første rad og sluker teorien kjapt. Vi må la gutter være gutter, og det betyr at vi må la guttene som er tidlig skolemodne og liker å lære ved pulten sin få den skolen de har behov for.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei det er ikke sant. Jeg har mastergrad. Fins ikke bitter. Bare oppgitt over kvinner som klamrer seg til såkalte statussymboler menn ikke bryr seg om

Det er et helt spekter av ulikheter fra å være glad i jobben sin, misslike karrierevalg, statusjag, ønske å utrette noe, prøve å gjøre foreldre stolte, ønske om å tjene penger, makt, det var det hun presterer godt i og mer også, noen bare havnet der tilfeldig fordi de tok dette valget, så dette, så passet dette best, hva vil jeg gjøre? Åja kanskje dette? Noen menn bryr seg også, også av ulike grunner.

Det er litt fint om noen er åpen for ulike karrierer, men det er også noe veldig negativt med å ikke være glad på partners vegne om de mestrer i det de ønsker eller no hva som helst. Er det et problem for deg ts? 

Anonymkode: 81dc1...d35

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man møter titt og ofte på dyktige damer som er godt nok utdannet til å gjøre jobben sin til glede for tjenestemottager. Da er det  lov å bli litt imponert over deres jobb og utdannelse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (6 timer siden):

Og dette med at gutter diskrimineres i skolen er pølsevev. 

Er du lærer ? Det er ikke gutter som sådan  som opplever en dårlig tilrettelagt skole, men mest de  som ikke er middels. Mange gutter er ikke middels og har f.eks. for mye fart i seg til å fungere optimalt i lange  skoletimer. Det er særlig to kategorier som kommer dårlig ut, og det er de som henger etter, samt de som henger foran (for flinke til å få nok relevante oppgaver). Jeg tror det er flest gutter som faller utenfor middelsløpet,  men jeg har ikke lest statistikkene, så det kan være feil.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så du har en tulleutdanning som du ser ned på, og derfor projiserer din usikkerhet på samtlige kvinner med høyere utdanning? Classy :D 

Anonymkode: e4e2b...f5e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (4 timer siden):

Er du lærer ? Det er ikke gutter som såden  som opplever en dårlig tilrettelagt skole, men mest de  som ikke er middels. Mange gutter er ikke middels og har f.eks. for mye fart i seg til å fungere optimalt i lange  skoletimer. Det er særlig to kategorier som kommer dårlig ut, og det er de som henger etter, samt de som henger foran (for flinke til å få nok relevante oppgaver). Jeg tror det er flest gutter som faller utenfor middelsløpet,  men jeg har ikke lest statistikkene, så det kan være feil.

Jeg lurer på hvordan gutter klarte seg i skolen før i tiden, da det var enda mer stillesitting, strengere krav og mindre lek og turer i skolen? Ingen klaget på "stakkars gutter som ikke klarer å sitte stille" på 60-tallet. Det er også mange veldig skoleflinke jenter som kjeder seg på skolen. Men du tror kanskje ikke at jenter kan være over middels? Bare gutter?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (5 timer siden):

Tenker folk kan snakke for seg selv, og ikke late som at egne ideer er allmenngyldige. Menn bryr seg om utdanningsnivået, akkurat som kvinner gjør det. Det er ikke noen nevneverdig kjønnsforskjell der. Men, vinklingen "jeg har slik og sånn utdanning og forventer skryt for det" er det da ingen som gjør - det handler bare om å være kompatible med hverandre, og da er utdanningsnivå en indikator for f.eks. interesser og holdninger til akademia (hvis man har en grad innen høyere utdanning)

Bare menn som er totalt blåst mellom øra er fornøyd hvis "dama har store pupper" eller hva det nå er for irrelevante egenskaper man ser etter.

Forøvrig er det en myte at menn blir glad for random "pussypics" også. Det er sånn "nå skal vi være tøffe og morsomme guttevalper"-prat, men også menn syns det er greit at det er en relasjon på plass før man utveksler sånne bilder.

Og dette med at gutter diskrimineres i skolen er pølsevev. Joda, seksårsreformen er kjip for de som er sent utviklet, men det er altså ikke sånn at en "gutt" er definert som et sent utviklet barn som er rastløst, opponerende og trenger praktisk læring og helst lite teori - man er like mye gutt om man lærer seg å lese når man er fem og sitter på første rad og sluker teorien kjapt. Vi må la gutter være gutter, og det betyr at vi må la guttene som er tidlig skolemodne og liker å lære ved pulten sin få den skolen de har behov for.

Mange menn blir kanskje glad for slike bilder hvis dama er pen og frisert. Jeg tviler på at de liker å få trykket et bilde av en veldig overvektig, hårete dame i trynet uten å be om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange menn blir kanskje glad for slike bilder hvis dama er pen og frisert. Jeg tviler på at de liker å få trykket et bilde av en veldig overvektig, hårete dame i trynet uten å be om det.

Hvorfor er så mange så ufine? Å da mener jeg deg ikke damene du refererer til. 

Jeg har hår nå av latskap og skjemmes ikke, protest beholdning av håret for idag og kanskje resten av uken hvem vet når det blir tatt, bare for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er så mange så ufine? Å da mener jeg deg ikke damene du refererer til. 

Jeg har hår nå av latskap og skjemmes ikke, protest beholdning av håret for idag og kanskje resten av uken hvem vet når det blir tatt, bare for deg ❤️

Jeg snakker om hva de aller fleste menn foretrekker å få tilsendt ubedt på telefonen. For meg? Jeg er en heterofil kvinne, gitt. Men det finnes jo statistikker på hvilken type voksenfilmer menn flest ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg snakker om hva de aller fleste menn foretrekker å få tilsendt ubedt på telefonen. For meg? Jeg er en heterofil kvinne, gitt. Men det finnes jo statistikker på hvilken type voksenfilmer menn flest ser på.

Er du klar over at overvektige kvinner med hår er i forhold og har sex, å hva er hensikten med å være en drittsekk?

Eller vi sier jo ofte nok hvilke bilder vi ikke vil ha av menn og beskriver deres hellighet til punkt å prikke også. Ikke jeg, men kvinner flest. Så kanskje det er greit at kvinner blir mobbet også. Egentlig er svaret at ingen burde bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva så, hvis damene ønsker å klamre seg til en høy akademisk utdannelse så bør de gjøre det for sin egen del, ikke for en eventuell mann. 

Denne tankegangen strider litt imot den gamle overklassens idé om dannede kvinner som skal kunne ting som behager mannen, men vi lever altså i 2024.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TS.

Men jeg føler det på samme måte med norske menn. Det er ikke imponerende.

Anonymkode: b2f66...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvordan gutter klarte seg i skolen før i tiden, da det var enda mer stillesitting, strengere krav og mindre lek og turer i skolen? Ingen klaget på "stakkars gutter som ikke klarer å sitte stille" på 60-tallet. Det er også mange veldig skoleflinke jenter som kjeder seg på skolen. Men du tror kanskje ikke at jenter kan være over middels? Bare gutter?

Jenter kan også være svært evnerike.  De to flinkeste i min barneskoleklasse var jenter, og den gangen ble det tatt hensyn til evnerike. De satt gjerne med fjerdeklassmatematikkboka i andre klasse. Men jenter med stor fart, som i ADHD, var såpass sjeldne at mange kalte slike for "guttejenter".

Jeg har hørt om ei skoleklasse  der lærerinna i 2023 mente at 7 av guttene og ingen av jentene trengte spesialoppfølging.

Jeg tror skolen var bedre før, normaltimen var på 45 minutter, mens noen barneskoler i dag durer på med 60 og 90 minutters timer. Det var sikkert mer pugging før (som er en mer effektiv måte å lære grunnferdigheter på enn forståelsesmetoden), og det var mye lettere å lese lekser i gamle dager da man satt med skolebøker og ikke ble distrahert av nettbrett og PC.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (9 minutter siden):

Jenter kan også være svært evnerike.  De to flinkeste i min barneskoleklasse var jenter, og den gangen ble det tatt hensyn til evnerike. De satt gjerne med fjerdeklassmatematikkboka i andre klasse. Men jenter med stor fart, som i ADHD, var såpass sjeldne at mange kalte slike for "guttejenter".

Jeg har hørt om ei skoleklasse  der lærerinna i 2023 mente at 7 av guttene og ingen av jentene trengte spesialoppfølging.

Jeg tror skolen var bedre før, normaltimen var på 45 minutter, mens noen barneskoler i dag durer på med 60 og 90 minutters timer. Det var sikkert mer pugging før (som er en mer effektiv måte å lære grunnferdigheter på enn forståelsesmetoden), og det var mye lettere å lese lekser i gamle dager da man satt med skolebøker og ikke ble distrahert av nettbrett og PC.

Mye variajson ja. Jeg som jente trengte spesiell oppfølging, var ganske koslig. Fikk boller og saft også 😊 Mer time og mindre pugg er jo ille, også om timene er dårlig gjennomførte, eller noen barn slipper unna med å bare dagdrømme *kremt*. 

Oi ja, med skjerm tipper jeg konsentrasjonsvansker er vanligere nå, vi blir jo nesten trent til å ha det. Kanskje trent er overdrevent ord å bruke. Trist å tenke på at mange barn kanskje mister mye av barndommen og ungdommen hvor de kunne ha lekt og utforsket, bli brukt på skjerm istede. Håper ikke det er tilfellet. 

Vi som er gamle nok til å slippe unna den verste mobilbruken til vi ble voksne, har jo et liv før det å sammenligne med, men om noen vokser opp med skjermen og blir avhengige, lurer på om det blir verre å slutte å om det gjør noe med hjernen? Men kanskje det ikke er meningen vi skal slutte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, I Grosny said:

Er du lærer ? Det er ikke gutter som sådan  som opplever en dårlig tilrettelagt skole, men mest de  som ikke er middels. Mange gutter er ikke middels og har f.eks. for mye fart i seg til å fungere optimalt i lange  skoletimer. Det er særlig to kategorier som kommer dårlig ut, og det er de som henger etter, samt de som henger foran (for flinke til å få nok relevante oppgaver). Jeg tror det er flest gutter som faller utenfor middelsløpet,  men jeg har ikke lest statistikkene, så det kan være feil.

Jeg er adjunkt, ja.

Problemet er formuleringene. Skolen er tilrettelagt for gutter og jenter, men ikke for barn som ikke trives med å sitte i ro. Er det flere gutter enn jenter i den kategorien? Ja. Men, de fleste gutter er ikke denne stereotypen  "barn som er sent utviklet og har behov for å rase fra seg". NOEN er det, men det er uredelig å late som at teoriglade guttebarn ikke finnes. Ikke minst når man skal vri om et helt skolesystem til deres ugunst. Og, det er vel flest gutter blant de som ligger godt foran også. Mon tro om disse får det bedre om man skal la guttene starte et år senere og bytte bøker med "praktisk lek" eller noe sånt? Jeg tviler sterkt på det.

Endret av knooters
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange menn vil helst slippe dette, også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...