AnonymBruker Skrevet 1. februar #281 Del Skrevet 1. februar Det er ikke utdannelse i seg selv som er imponerende nødvendigvis. Det kan være imponerende at en godt voksen mann feks endelig får fullført videregående, etter år med psykisk uhelse og rusbruk. Det er ulikt hva som "koster" noe hos den enkelte. Noen kan ha utdannelse som har kostet dem lite fordi ulike faktorer har ligget til rette. Dette går ikke nødvendigvis på kjønn, men oppvekstsvilkår, medfødt intelligens, såkalt resiliens osv. Andre har karret seg til med blod, svette og tårer. Det er mer det som det står respekt av , enn en grad i seg selv. Ellers er jeg uenig i at kvinner blir båret frem i livet. Man har ulike bører å bære på. Det har igjennom tidene vært "a mans world", i nyere tid har pendelen svinget andre veien og det er jo bra på mange måter at det blir mer likeverd. Anonymkode: d9e59...c11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #282 Del Skrevet 1. februar Skal vi se. Det er i skrivende stund 280 svar i dennet råden hvor 51 av de er fra sinna kvinnfolk som vil diskutere meg eller komme med personangrep. Det gir en HoesMad-koeffisient på 0.18. Litt leit at dere beviser at poenget mitt om at høyere utdanning ikke er noe særlig å respektere når 18% av innleggene er regelrett usaklige. Anonymkode: 25257...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #283 Del Skrevet 1. februar Majer skrev (2 timer siden): Godt svar. Jeg har jobbet på arbeidsplass med flest damer og det gikk helt fint for min del. Jeg opplevde det heller som at jeg fikk flere fordeler enn andre. Men jeg tenker det blir feil å bruke meg selv når undersøkelser viser at det ikke stemmer på generell basid.bEnig angående ts og opplevelsen han sitter igjen med De mennene som opplever diskriminering nå er ikke de samme som diskriminerte kvinner i gamle dager. Det går mest utover de yngre mennene som har vokst opp med fokus på likestilling. Straffen rammer altså helt feil Det er ikke anonym sensur på ungdomskolen og vgs. Det er karaktene der som avgjør hva man i det hele tatt kommer inn på av studier. Hvorfor skal det være ett kjønn sitt ansvar å ta seg av eget kjønn? Hadde ikke menn blitt med på likestilling av kvinner så hadde det ikke skjedd noe. Kvinner sin likestilling er et resultat av samarbeid uavhengig av kjønn.n Undersøkelsene viser at både kvinner og menn diskriminerer menn i arbeidslivet Liten kommentar til at det er på ungdomsskolen videre karakterer settes, og det er feil. Hvem som helst kommer inn på studiespesialisering, og du kan evt søke særskilt hvis du vil det. På videregående er det vanligvis et sprik mellom faglærers og eksamenssensors vurdering, men ikke slik at faglærere vurderer jenter snillere. De samme kjønnssprikene finnes igjen i eksamenskarakterer. Anonymkode: 3db6e...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #284 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 16.43): Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig. Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel. Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem. Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 hahaha, seriøst? Så merkelig tankegang. Hva har dette med kjønn å gjøre? Jeg blir imponert når folk brenner for jobben sin, eller når de gjør noe spennende, eller er veldig dyktige, eller gjør en stor innsats for andre/samfunnet - uansett om de er menn eller kvinner. Hvorfor tenker du at det er positivt at du ikke lar deg imponere? Anonymkode: 5f46a...a51 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #285 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Skal vi se. Det er i skrivende stund 280 svar i dennet råden hvor 51 av de er fra sinna kvinnfolk som vil diskutere meg eller komme med personangrep. Det gir en HoesMad-koeffisient på 0.18. Litt leit at dere beviser at poenget mitt om at høyere utdanning ikke er noe særlig å respektere når 18% av innleggene er regelrett usaklige. Anonymkode: 25257...104 Kanskje ikke så rart at det kommer usaklige svar (har ikke lest svarene) på et så ulogisk og usaklig hovedinnlegg. Anonymkode: 5f46a...a51 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #286 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 16.43): Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig. Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel. Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem. Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 Bare slapp helt av du... jeg blir ikke imponert over hva norske menns utdanning eller jobb.. Anonymkode: ffa5c...8f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 1. februar #287 Del Skrevet 1. februar Kva er poenget ditt? Det virkar som du er såra over at kvinner får til ting, og skuldar det på kvotering og anna som du opplever som urettferdig. Eg trur ikkje norske kvinner generelt ber deg eller andre om ros fordi vi er i stand til å ta utdanning og få gode jobbar. Og nei, eg har aldri fått verken ekstrapoeng eller anna hjelp fordi eg er kvinne. Eg har rett og slett gjort det same som mennene, og vi jobbar side om side. Eg er ikkje imponert over at menn klarer det. Og dei er nok ikkje imponert over meg heller. Men du har kanskje ikkje lukkast i utdanning/arbeidsliv, sidan du ber på så mykje frustrasjon. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #288 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kanskje ikke så rart at det kommer usaklige svar (har ikke lest svarene) på et så ulogisk og usaklig hovedinnlegg. Anonymkode: 5f46a...a51 Ja, for eksempel ved at han kaller kvinner horer. Hva forventer han? Anonymkode: e4e2b...f5e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #289 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hilsen uføretrygdet mann. Anonymkode: d06ba...155 Haha jeg tror TS har master da. Tror ihvertfall. Anonymkode: c1be3...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #290 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal vi se. Det er i skrivende stund 280 svar i dennet råden hvor 51 av de er fra sinna kvinnfolk som vil diskutere meg eller komme med personangrep. Det gir en HoesMad-koeffisient på 0.18. Litt leit at dere beviser at poenget mitt om at høyere utdanning ikke er noe særlig å respektere når 18% av innleggene er regelrett usaklige. Anonymkode: 25257...104 Jeg syntes 18 prosent var lavt jeg da. Vanligvis er det 98 . Så det er vel h prdan en leser "statistikken" opp mot hva. Nå er det ikke sikkert alle de såkalte usaklige innleggene er skrevet av kvinner med høy utdannelse heller. Anonymkode: d9e59...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Osenua Skrevet 1. februar #291 Del Skrevet 1. februar Snakker vi her i datiing-sammenheng? Hvorfor er tråden her? Men ja, om jeg forstår deg rett, så er det irriterende med folk som utbasunerer sine oppnåelser. De fleste vil vel bare komme seg gjennom dagen i fred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #292 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Folk som aldri har satt sin fot på et universitet eller en høgskole, og kun har kjennskap til høyere utdanning via red pill-TikTok vet jo ikke sånt. Anonymkode: e4e2b...f5e Han har et agument ved at jenter får bedre standpunktkarakterer enn gutter i lavere utdanning. Denne forskjellen jevner seg ut ved eksamener (som er anonym). Som kan tolkes som at lærere foretrekker jenter over gutter og gir dem en fordel utover i utdanningen. Anonymkode: 92125...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #293 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har et agument ved at jenter får bedre standpunktkarakterer enn gutter i lavere utdanning. Denne forskjellen jevner seg ut ved eksamener (som er anonym). Som kan tolkes som at lærere foretrekker jenter over gutter og gir dem en fordel utover i utdanningen. Anonymkode: 92125...dcd Kanskje vanlige prøver, stiler osv også burde være anonyme om det er mulig? Anonymkode: 81dc1...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #294 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nå måtte jeg google egalitet og meritokrati da dette er ord jeg ikke har hørt før, men sånn jeg forstå det så går det inn i liberalismen da man vektlegger personen sine selvstendige verdier. Anonymkode: 63318...bbb Takk for et svar som åpner for diskusjon. Med «egalitet» så mener jeg likeverd i statens øyne. Altså at Kong Salomo og Jørgen Hattemaker (og Kari Sykepleier) har samme grunnleggende verdi som borgere og mennesker. Med «meritokrati» så mener jeg at dine evner, innsats og taktikk skal være avgjørende for hvilket utfall du får. Det er greit at en som satser huset og fritiden sin på å etablere et firma, har muligheten til å bli mer velstående enn meg. Sitat Dette med at man fremstilles som viljeløse offer (både menn og kvinner) i dagens samfunn er jeg ikke noe fan av selv. Man er sin egens lykke smed og man lager sin egen skjebne. Utfallet for den enkelte avhenger nok både av faktorer vi rimelig kan sies å kontrollere selv, og eksterne faktorer. Hvis du blir påkjørt av en bil og hjerneskadet som 18-åring så er det «uflaks». Hvis du velger å spare til din første leilighet heller enn å drikke opp pengene så er det «selvdisiplin» som gjør at du kommer inn på boligmarkedet før vennene dine. Jeg forstår at den fri vilje er komplisert. Når jeg trener for lite så er det antagelig fornuftig å henge ansvaret på meg og anta fri vilje. Samtidig kan det tenkes at en person som trener mer enn meg har vært heldig og er utrustet med et sinn eller kropp som er mer tilbøyelig til å like trening (eller gjøre det som er bra for seg). Sitat Kvotering er jeg heller ikke noe glad i, nettopp fordi at jeg personlig mener at det skal vektlegges hvem som er best egnet til å gjøre jobben. Jeg, personlig, vil ikke ha noe veldedighet fordi jeg er kvinne, men fordi at jeg har arbeidet meg opp til å få de beste verdiene. Litt usikker på hva du legger i tellekanter? Kan du utdype det? Jeg er veldig enig med deg der. Det må være trist å jobbe med noe og alltid ha hengende over seg at «han/hun ble kvotert inn og er ikke like flink som de av annet kjønn». Siden jeg tenker at kvinner og menn er omtrent like god til det meste så gir det ikke mening for meg å «korrigere» skjev balanse med tellekanter: en kvinne er mer enn sitt kjønn. Å redusere henne til en identitet som kan telles og balanseres opp mot andre identiter er menneskefiendtlig Sitat Og litt usikker på hva du tenker om at identitetspolitikk har sammenheng med feminisme? Prøv å google «interseksjonell feminisme». https://en.m.wikipedia.org/wiki/Intersectionality Anonymkode: 92125...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #295 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kanskje vanlige prøver, stiler osv også burde være anonyme om det er mulig? Anonymkode: 81dc1...d35 Mulig. Men om man skal ha en standpunkt karakter basert på deltakelse i timen så er det vanskelig å anonymisere eleven. Anonymkode: 92125...dcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #296 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvorfor jobber ikke mannsorganosasjoner mot diskriminering av menn? Hva gjør dere? Anonymkode: e4e2b...f5e Det gjør de. Men det er betydelige kostnader forbundet med å drive en organisasjon på et nivå som er i stand til å påvirke lovgivende prosesser. Du må blant annet ha fagfolk innenfor juss og den slags som ansatte. Og du får ikke organisasjonsstøtte fra det offentlige for å drive en organisasjon som feminist-staten definerer som "mannssjåvinistisk", slik kvinnesjåvinistiske organisasjoner får. Så du kunne selvsagt i prinsippet fått offentlig støtte til en organisasjon som liksom "arbeider for menns rettigheter". Men i det øyeblikket du faktisk begynner å løfte de reelle problemene menn står ovenfor må du bare regne med at støtten blir borte og at du må legge ned. Feminisme handler ikke lenger om likestilling, vet du. Anonymkode: 0cc6e...8d2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #297 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det gjør de. Men det er betydelige kostnader forbundet med å drive en organisasjon på et nivå som er i stand til å påvirke lovgivende prosesser. Du må blant annet ha fagfolk innenfor juss og den slags som ansatte. Og du får ikke organisasjonsstøtte fra det offentlige for å drive en organisasjon som feminist-staten definerer som "mannssjåvinistisk", slik kvinnesjåvinistiske organisasjoner får. Så du kunne selvsagt i prinsippet fått offentlig støtte til en organisasjon som liksom "arbeider for menns rettigheter". Men i det øyeblikket du faktisk begynner å løfte de reelle problemene menn står ovenfor må du bare regne med at støtten blir borte og at du må legge ned. Feminisme handler ikke lenger om likestilling, vet du. Anonymkode: 0cc6e...8d2 du får starte en organisasjon da hvor målet er å gjøre det lettere for menn. dere kan finne opp en chip som dere kan putte i damer, så kvinnene sier ja til alt dere sier. en robot, med andre ord! men da hadde dere måttet passe på 24/7 siden det hadde vært ekstremt krevende for mennesket under chipen å deale med dette, og det hadde resultert i mye merkelig oppførsel ut av det blå. og da hadde dere blitt helt gale og blitt desperate etter å få kvinnen tilbake så dere kunne slippet alt det ansvaret dere ikke liker. ja takk til en kvinne som styrer seg selv. Anonymkode: 6c39b...59c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #298 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): du får starte en organisasjon da hvor målet er å gjøre det lettere for menn. dere kan finne opp en chip som dere kan putte i damer, så kvinnene sier ja til alt dere sier. en robot, med andre ord! men da hadde dere måttet passe på 24/7 siden det hadde vært ekstremt krevende for mennesket under chipen å deale med dette, og det hadde resultert i mye merkelig oppførsel ut av det blå. og da hadde dere blitt helt gale og blitt desperate etter å få kvinnen tilbake så dere kunne slippet alt det ansvaret dere ikke liker. ja takk til en kvinne som styrer seg selv. Anonymkode: 6c39b...59c det er vel faktisk det de gjør i The Stepford Wives med Nicole Kidman. 😅 Anonymkode: 6c39b...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #299 Del Skrevet 2. februar Må tenke beldig lite om oss som kun har fagbrev du da? Anonymkode: aef7b...054 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 2. februar #300 Del Skrevet 2. februar (endret) Jeg hadde skjønt det om noen sa at man synes det er urettferdig med kjønnskvotering og diskutert om det er nyttig, men når jeg hører at en mann sier at de vil ha kone uten utdanning, eller f.eks. at de er ikke interessert i kvinner som er morsomme... etter egen erfaring er det fordi de selv har lite å tilby og blir lett usikker på seg selv. Usikkerhet kan utspille seg på mange ulike måter. Har møtt veldig morsomme, spennende menn, og de ønsket spennende, kreative kvinner. Har møtt menn med utdanning, og de ønsker kvinner de kan prate med - de legger gjerne opp til at kvinnen kan ta mer utdanning og vokse sammen med dem. En annen kategori menn som ikke ønsker at kvinner har det som regner som positive egenskaper er de som er kontrollerende, narsissiatiske eller har sosiopatiske tendenser. Generelt synes jeg det også virker som en veldig negativ holdning å ha å ikke være imponert over hva folk får til. Jeg ville heller vært sammen med noen som lett ble imponert, og var glad for hva folk kunne få til, om det så var en PhD eller at de var kjempeflinke til å scanne varer i kassa på en matbutikk. Endret 2. februar av katties 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå