katties Skrevet 1. februar #261 Del Skrevet 1. februar Majer skrev (2 timer siden): Selv om kvinner gjennomsnittlig har det lettere enn menn i utdanning, blir positivt diskriminerte på skolen og i arbeidslivet gjelder det ikke alle. Husk at halvparten av kvinner med konsentrasjonsvansker får diagnosen i voksen alder. Personlig synes jeg det er besynderlig at kvinnelige feminister ikkje jobber hardere for å forhindre diskrimineringen som skjer mot menn. Det får det til å virke som om feminisme oftere handler om egotrip enn ønske om likestilling. Diskriminering i arbeidslivet har vel vært en av de viktigste sakene for feminister. Hvilke konkrete ting er det du tenker på at menn blir diskriminert for? Hører ofte dette med barn, men så ER barnet ofte knyttet mer til mor pga naturlige biologiske ting + at hun har vært med det mer enn far. Man må jo tenke på barnets beste. Hvilke andre ting tenkte du på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #262 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Menn som har erfaring med damer veit hva de skal fortelle dem og ikke. De aller, aller fleste menn veit at det er dumt å kritisere feminisme i Norge idag. De jatter bare med så blir det mus, god jobb og goder. Og de holder seg overfladiske nettopp pga kvinner ikke takler å høre noe som strider imot deres lille verdensbilde Anonymkode: 25257...104 Slike menn vet vi å gjennomskue. Vi vet også at bra menn noen ganger jatter med, ler og er enige når mannssjåvinister uttaler seg negativt om kvinner. Dermed tror de at alle menn tenker likt. Uttalelser som kvinnelig berm og mus er prat som formidles av menn som vi ikke liker. Menn som snakker slik er bad news og lavstatus alltid, i «vårt lille verdensbilde». Feminisme står for de fleste som likestilling. Det er en stor feiltolkning at likestilling tar rettigheter fra menn. Både menn og kvinner lever bedre i mer likestilte land, der er mindre vold, drap og overgrep. Anonymkode: 6d521...6f1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 1. februar #263 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 16.43): Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 Takk for nyttig informasjon. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 1. februar #264 Del Skrevet 1. februar (endret) katties skrev (32 minutter siden): Hvilke konkrete ting er det du tenker på at menn blir diskriminert for? Hører ofte dette med barn, men så ER barnet ofte knyttet mer til mor pga naturlige biologiske ting + at hun har vært med det mer enn far. Man må jo tenke på barnets beste. Hvilke andre ting tenkte du på? Konkret så tenker jeg på at undersøkelser som viser at dersom man leverer to like oppgaver til ulike sensorer og den ene har en kvinnenavn så blir oppgaven vurdert som bedre Tenker og på undersøkelsene som viser at menn blir diskriminert både i mannsdominerte og kvinnedominerte yrker Sist, men ikke minst tenker jeg på at hpv vaksine ble gitt gratis til kvinner født etter 91, men ikke til menn. Det selv om menn er mer disponerte for enkelte hpv-relaterte kreftformer. Dette fører altså til at menn dør unødvendig av kreft Endret 1. februar av Majer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #265 Del Skrevet 1. februar Majer skrev (1 time siden): Da blir man fort sett på som mannsjåvinister. Man ville også tiltrukket seg menn med som slett ikke ønsket likestilling, men makt. Du må også huske på at menn flest ikke ønsker hverandre godt Sånt skal ikke være opp til kjønn. Alle som sier de er for likestilling må stå opp for det uavhengig av kjønn Jeg er kvinne og sliter virkelig med å bli tatt seriøst av menn på min arbeidsplass. Det er menn der som har introjekter om at jeg som kvinne ikke har noe godt å komme med og de tror de kan omtrent gjøre jobben min. Det prøver dem og, så klart med dårlig resultat. De har ikke min utdanning. Og så har jeg opplevd at andre kvinner har bare bestemt seg for at jeg ikke er noe tess, og presser meg ut. Jeg har opplevd urettferdighet fra begge kjønn, men synes faktisk at det er lettere å jobbe med menn fordi jeg slipper tåpelig sjalusi basert på utseende eller prestasjoner. Men har så klart også opplevd sjalusi basert på mine prestasjoner når jeg var ung, og de aller verste mobberne har vært menn. Jeg opplever TS som sjalu, og at han kanskje har kommet utfor en dritkjip leder, da han lager en post om at "kvinner er sånn og sånn" - Samtidig finnes det kvinner som også føler seg forbigått, både av kvinner og menn. JEg tror ikke dette handler om at "kvinner er kjipe" men at det finnes dårlige ledere og p-syke mennesker av begge kjønn som lager problemer på arbeidsplasser. Ellers kan det jo være at TS føler seg forbigått, om han søker jobb og blir forbigått fordi en organisasjon setter kvinner først, men da handler det nok om at de vil prioritere en balanse av kvinner og menn. Dette handler nok om at det er en moderne bedrift som ønsker å ansette likt antall kvinner og menn. Det finnes også "mannsdominerte" bedrifter, det vet jeg, da min eks driver en, og der jobber det hovedsakelig menn, mange menn som egentlig ikke liker kvinner så godt, som min eks...... At vi kan begynne å behandle hverandre med respekt og ikke være farget av våre introjekter ovenfor kjønnene som grupper ( Som TS er farget av sine introjekter om kvinner som gruppe ) så hadde verden vært et bedre sted. Anonymkode: c1be3...bcb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #266 Del Skrevet 1. februar Majer skrev (8 minutter siden): Konkret så tenker jeg på at undersøkelser som viser at dersom man leverer to like oppgaver til ulike sensorer og den ene har en kvinnenavn så blir oppgaven vurdert som bedre Tenker og på undersøkelsene som viser at menn blir diskriminert både i mannsdominerte og kvinnedominerte yrker Sist, men ikke minst tenker jeg på at hpv vaksine ble gitt gratis til kvinner født etter 91, men ikke til menn. Det selv om menn er mer disponerte for enkelte hpv-relaterte kreftformer. Dette fører altså til at menn dør unødvendig av kreft Men samtlige oppgaver som leveres på norske universiteter, er anonyme nå. Slik har det vært i hvert fall siden 2003, da jeg begynte på min første mastergrad. Menn blir da selvfølgelig ikke diskriminert i mannsdominerte yrker, mens i kvinnedominerte derimot - der er det en del slik ukultur. Det med HPV-vaksine har jeg ikke satt meg så mye i, men hvis det du sier, stemmer, bør dere mannsorganisasjoner jobbe for gratis hpv-vaksine for gutter. Anonymkode: e4e2b...f5e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #267 Del Skrevet 1. februar Majer skrev (11 minutter siden): Konkret så tenker jeg på at undersøkelser som viser at dersom man leverer to like oppgaver til ulike sensorer og den ene har en kvinnenavn så blir oppgaven vurdert som bedre Tenker og på undersøkelsene som viser at menn blir diskriminert både i mannsdominerte og kvinnedominerte yrker Sist, men ikke minst tenker jeg på at hpv vaksine ble gitt gratis til kvinner født etter 91, men ikke til menn. Det selv om menn er mer disponerte for enkelte hpv-relaterte kreftformer. Dette fører altså til at menn dør unødvendig av kreft I så fall så opplever menn å bli diskriminert basert på kjønn noe som kvinner har levd så lenge jeg har eksistert. At menn også får oppleve det i liten grad, om det faktisk stemmer det du sier da, er kanskje egentlig litt fin læring. Man vet da hvordan det føles. Ikke så hyggelig. Vi skal så klart være likestilt. Anonymkode: c1be3...bcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #268 Del Skrevet 1. februar 13 minutter siden, Majer said: Konkret så tenker jeg på at undersøkelser som viser at dersom man leverer to like oppgaver til ulike sensorer og den ene har en kvinnenavn så blir oppgaven vurdert som bedre Hva var det du ikke forsto med at sensur anonymt?:) Anonymkode: 63318...bbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #269 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva var det du ikke forsto med at sensur anonymt?:) Anonymkode: 63318...bbb Folk som aldri har satt sin fot på et universitet eller en høgskole, og kun har kjennskap til høyere utdanning via red pill-TikTok vet jo ikke sånt. Anonymkode: e4e2b...f5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #270 Del Skrevet 1. februar 17 minutter siden, Majer said: Konkret så tenker jeg på at undersøkelser som viser at dersom man leverer to like oppgaver til ulike sensorer og den ene har en kvinnenavn så blir oppgaven vurdert som bedre Tenker og på undersøkelsene som viser at menn blir diskriminert både i mannsdominerte og kvinnedominerte yrker Sist, men ikke minst tenker jeg på at hpv vaksine ble gitt gratis til kvinner født etter 91, men ikke til menn. Det selv om menn er mer disponerte for enkelte hpv-relaterte kreftformer. Dette fører altså til at menn dør unødvendig av kreft For såvidt. Jeg er født i 89 så da stiller vi likt angående vaksinen Anonymkode: 63318...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 1. februar #271 Del Skrevet 1. februar (endret) Majer skrev (8 timer siden): Konkret så tenker jeg på at undersøkelser som viser at dersom man leverer to like oppgaver til ulike sensorer og den ene har en kvinnenavn så blir oppgaven vurdert som bedre Tenker og på undersøkelsene som viser at menn blir diskriminert både i mannsdominerte og kvinnedominerte yrker Sist, men ikke minst tenker jeg på at hpv vaksine ble gitt gratis til kvinner født etter 91, men ikke til menn. Det selv om menn er mer disponerte for enkelte hpv-relaterte kreftformer. Dette fører altså til at menn dør unødvendig av kreft Men man leverer jo ikke vanligvis oppgaver med navn på. Hvis man levere med navn, er det damer eller menn som diskriminerer, og hvorfor? Jeg jobbet som både labassistent og lærer, og har rettet en del hundre oppgaver. Måten jeg rettet på var: Jeg har en liste med ting som gir x poeng i besvarelsen. Har eleven tatt det med, så får de poeng. Det var jo ikke slik at jeg hadde separat undevisning med de ulike kjønnene, og jeg brydde meg fint lite om hvordan setningen var formulert. Var infoen riktig så var det bra nok. Har aldri opplevd at håndskrifyen til noen har vært så uforståelig at de mister poeng- igjen er det bra nok så lenge det er leselig. De fleste andre rettet på samme måte. Hvilken måte blir menn diskriminert på i ulike yrker, og igjen: av hvilket kjønn? Blir ikke damer diskriminert? Personlig har jeg opplevd at jeg har blitt diskriminert av damer mer enn av menn, og at menn har fått fordeler (høyere lønn med mindre erfaring) jeg ikke fikk fordi jeg var dame, og det var flere damer på arbeidsplassen. HPV-vaksinen var testet ut på jenter og ga gode resultatet, og av en eller annen grunn så visste man ikke om gutter kom til å få samme fordeler. Forsåvidt er det mange flere kvinner i fertil alder som opplever celleforandringer i livmor enn menn som får det samme, som gjør at fødselstallene blir påvirket i mindre grad av å la være å gi gutter vaksinen. Jeg gikk enda på VGS når dette ble innført, og syntes det var ganske merkelig, for det virker som man ikke visste om vaksinen var trygg for gutter, men det var også gutter som smittet mest. Jeg tok uansett ikke gratisvaksinen, men betalte de 4500 kr det kostet å ta den utgaven som ga bredere beskyttelse (9 i stedet for 3 typer virus). Endret 1. februar av katties 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #272 Del Skrevet 1. februar https://www.fhi.no/va/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/hpv-vaksinasjon-humant-papillomavir/?term= står her at fra 2018 så får gutter den også:) Anonymkode: 63318...bbb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #273 Del Skrevet 1. februar https://www.samfunnsforskning.no/core/english/publications/Infographics/5-facts-about-gender-equality-in-norway/ Anonymkode: c1be3...bcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #274 Del Skrevet 1. februar Man kan kanskje diskutere da, om vi bør ha kvinnelige eller mannlige ledere, sånn som verden går nå. Dere synes ikke det er litt vel mye krig da, gutta? Anonymkode: c1be3...bcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #275 Del Skrevet 1. februar katties skrev (52 minutter siden): Hvilke konkrete ting er det du tenker på at menn blir diskriminert for? Hører ofte dette med barn, men så ER barnet ofte knyttet mer til mor pga naturlige biologiske ting + at hun har vært med det mer enn far. Man må jo tenke på barnets beste. Hvilke andre ting tenkte du på? Nå diskrimineres menn på jobbmarkedet: «Pendelen har svingt tilbake» - Kode24 "Menn diskrimineres både når de søker på typiske kvinneyrker og på jobber i mer kjønnsnøytrale yrker", skriver forskning.no. Artikkelen omhandler en ny studie som har tatt for seg utviklingen i 26 land, inkludert Norge. Forskerne fant at kvinner ikke lenger diskrimineres om de sender søknader til typiske "mannsyrker". Også i mer kjønnsnøytrale yrker virker det som at arbeidsgivere prioriterer kvinnelige jobbsøkere, skriver nettavisen. Så nå er det endelig slått fast at pendelen er over på den andre siden. Kvinner dominerer nå og diskriminer aktiv menn i ansettelser. Men narrative om patriarkat og gutteklubben brukes fremdeles for å fortsette kvinnefremmede tiltak over hel fjøla. Det vil aldri bli for mange kvinner , eller for få menn i attraktive jobber, studier eller mottak av støtteordninger. 85% kvinner på legestudier?!?! Da er målet 90% You go girl🙂 Anonymkode: c8bd7...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 1. februar #276 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er kvinne og sliter virkelig med å bli tatt seriøst av menn på min arbeidsplass. Det er menn der som har introjekter om at jeg som kvinne ikke har noe godt å komme med og de tror de kan omtrent gjøre jobben min. Det prøver dem og, så klart med dårlig resultat. De har ikke min utdanning. Og så har jeg opplevd at andre kvinner har bare bestemt seg for at jeg ikke er noe tess, og presser meg ut. Jeg har opplevd urettferdighet fra begge kjønn, men synes faktisk at det er lettere å jobbe med menn fordi jeg slipper tåpelig sjalusi basert på utseende eller prestasjoner. Men har så klart også opplevd sjalusi basert på mine prestasjoner når jeg var ung, og de aller verste mobberne har vært menn. Jeg opplever TS som sjalu, og at han kanskje har kommet utfor en dritkjip leder, da han lager en post om at "kvinner er sånn og sånn" - Samtidig finnes det kvinner som også føler seg forbigått, både av kvinner og menn. JEg tror ikke dette handler om at "kvinner er kjipe" men at det finnes dårlige ledere og p-syke mennesker av begge kjønn som lager problemer på arbeidsplasser. Ellers kan det jo være at TS føler seg forbigått, om han søker jobb og blir forbigått fordi en organisasjon setter kvinner først, men da handler det nok om at de vil prioritere en balanse av kvinner og menn. Dette handler nok om at det er en moderne bedrift som ønsker å ansette likt antall kvinner og menn. Det finnes også "mannsdominerte" bedrifter, det vet jeg, da min eks driver en, og der jobber det hovedsakelig menn, mange menn som egentlig ikke liker kvinner så godt, som min eks...... At vi kan begynne å behandle hverandre med respekt og ikke være farget av våre introjekter ovenfor kjønnene som grupper ( Som TS er farget av sine introjekter om kvinner som gruppe ) så hadde verden vært et bedre sted. Anonymkode: c1be3...bcb Godt svar. Jeg har jobbet på arbeidsplass med flest damer og det gikk helt fint for min del. Jeg opplevde det heller som at jeg fikk flere fordeler enn andre. Men jeg tenker det blir feil å bruke meg selv når undersøkelser viser at det ikke stemmer på generell basid.bEnig angående ts og opplevelsen han sitter igjen med AnonymBruker skrev (15 minutter siden): I så fall så opplever menn å bli diskriminert basert på kjønn noe som kvinner har levd så lenge jeg har eksistert. At menn også får oppleve det i liten grad, om det faktisk stemmer det du sier da, er kanskje egentlig litt fin læring. Man vet da hvordan det føles. Ikke så hyggelig. Vi skal så klart være likestilt. Anonymkode: c1be3...bcb De mennene som opplever diskriminering nå er ikke de samme som diskriminerte kvinner i gamle dager. Det går mest utover de yngre mennene som har vokst opp med fokus på likestilling. Straffen rammer altså helt feil AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men samtlige oppgaver som leveres på norske universiteter, er anonyme nå. Slik har det vært i hvert fall siden 2003, da jeg begynte på min første mastergrad. Menn blir da selvfølgelig ikke diskriminert i mannsdominerte yrker, mens i kvinnedominerte derimot - der er det en del slik ukultur. Det med HPV-vaksine har jeg ikke satt meg så mye i, men hvis det du sier, stemmer, bør dere mannsorganisasjoner jobbe for gratis hpv-vaksine for gutter. Anonymkode: e4e2b...f5e Det er ikke anonym sensur på ungdomskolen og vgs. Det er karaktene der som avgjør hva man i det hele tatt kommer inn på av studier. Hvorfor skal det være ett kjønn sitt ansvar å ta seg av eget kjønn? Hadde ikke menn blitt med på likestilling av kvinner så hadde det ikke skjedd noe. Kvinner sin likestilling er et resultat av samarbeid uavhengig av kjønn.n katties skrev (12 minutter siden): Men man leverer jo ikke vanligvis oppgaver med navn på. Hvis man levere med navn, er det damer eller menn som diskriminerer, og hvorfor? Jeg jobbet som både labassistent og lærer, og har rettet en del hundre oppgaver. Måten jeg rettet på var: Jeg har en liste med ting som gir x poeng i besvarelsen. Har eleven tatt det med, så får de poeng. Det var jo ikke slik at jeg hadde separat undevisning med de ulike kjønnene, og jeg brydde meg fint lite om hvordan setningen var formulert. Var infoen riktig så var det bra nok. Har aldri opplevd at håndskrifyen til noen har vært så uforståelig at de mister poeng- igjen er det bra nok så lenge det er leselig. De fleste andre rettet på samme måte. Hvilken måte blir menn diskriminert på i ulike yrker, og igjen: av hvilket kjønn? Blir ikke damer diskriminert? Personlig har jeg opplevd at jeg har blitt diskriminert av damer mer enn av menn, og at menn har fått fordeler (høyere lønn med mindre erfaring) jeg ikke fikk fordi jeg var dame, og det var flere damer på arbeidsplassen. HPV-vaksinen var testet ut på jenter og ga gode resultatet, og av en eller annen grunn så visste man ikke om gutter kom til å få samme fordeler. Forsåvidt er det mange flere kvinner i fertil alder som opplever celleforandringer i livmor enn menn som får det samme, som gjør at fødselstallene blir påvirket i mindre grad av å la være å gi gutter vaksinen. Jeg gikk enda på VGS når dette ble innført, og syntes det var ganske merkelig, for det virker som man ikke visste om vaksinen var trygg for gutter, men det var også gutter som smittet mennene mest, ikke omvendt. Jeg tok uansett ikke gratisvaksinen, men betalte de 4500 kr det kostet å ta den utgaven som ga bredere beskyttelse. Undersøkelsene viser at både kvinner og menn diskriminerer menn i arbeidslivet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #277 Del Skrevet 1. februar Majer skrev (Akkurat nå): Godt svar. Jeg har jobbet på arbeidsplass med flest damer og det gikk helt fint for min del. Jeg opplevde det heller som at jeg fikk flere fordeler enn andre. Men jeg tenker det blir feil å bruke meg selv når undersøkelser viser at det ikke stemmer på generell basid.bEnig angående ts og opplevelsen han sitter igjen med De mennene som opplever diskriminering nå er ikke de samme som diskriminerte kvinner i gamle dager. Det går mest utover de yngre mennene som har vokst opp med fokus på likestilling. Straffen rammer altså helt feil Det er ikke anonym sensur på ungdomskolen og vgs. Det er karaktene der som avgjør hva man i det hele tatt kommer inn på av studier. Hvorfor skal det være ett kjønn sitt ansvar å ta seg av eget kjønn? Hadde ikke menn blitt med på likestilling av kvinner så hadde det ikke skjedd noe. Kvinner sin likestilling er et resultat av samarbeid uavhengig av kjønn.n Undersøkelsene viser at både kvinner og menn diskriminerer menn i arbeidslivet Vi kan gjerne støtte dere i deres kamp om gutters og menns bedre levekår. Men! 1. DERE må initiere kampen. Vi backer dere opp. 2. Kampen må dreie seg om at gutter og menn skal få det likt/bedre, ikke at jenter/damer skal få det verre slik at menn føler seg bedre. Vil gjerne se undersøkelser som viser at menn blir diskriminert på alle arbeidsplasser. Anonymkode: e4e2b...f5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #278 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi kan gjerne støtte dere i deres kamp om gutters og menns bedre levekår. Men! 1. DERE må initiere kampen. Vi backer dere opp. 2. Kampen må dreie seg om at gutter og menn skal få det likt/bedre, ikke at jenter/damer skal få det verre slik at menn føler seg bedre. Vil gjerne se undersøkelser som viser at menn blir diskriminert på alle arbeidsplasser. Anonymkode: e4e2b...f5e 1. Menn kan gjøre det, men til hvilket pris. I dagens klima vil alt som handler om "menn" automatisk få et negativ fortegn. Opprett en facebooksiden for menn eller et mannsforum på nett så vil garanterte dagbladet m.fl infiltrere , kalle det omstridt om på klistre ekstremist og sjåvinist på det. Det har vi sett før mange ganger. – Har ikke folk bedre ting å gjøre enn å bry seg om hva idioter sier i en lukket gruppe? – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet Man så hvordan det gikk. Sophie Elise oppfordret alle kvinner til å sexnekte alle medlemmer🙂. Være medlem av en sånn siden og søke jobb i offentlig sektor etterpå?!?!? Det er yrkesmessig selvmord. Google Toxic og forslag nr 5 er maskulinet. Belastningen det vil være å fronte noe slikt vil være enorm. 2 Kultur Likestillingsdepartementet har 88% kvinner, det finnes regler mot at det ikke skal være mer en X% menn. Og det er denne gjengen som skal jobbe for "likestilling". Tro ikke menn kommer høyt på den prioriteringen. I utdanningsforbundet f.eks er det regler for hvor mange menn som kan være tillitsvalgte. max 50%. 100% kvinner derimot er ok. Inge stiller spørsmål rundt det, det oppleves riktig og naturlig. Menn har motvind , kvinner har ubegrenset medvind. Det er gjennomgående og systematisk. Og det begynner på toppen med politiske føringer. Flere og flere menn blir tapere og faller utenfor som et resultat av ensidig fokus på kvinner fremgang. Menn får skylde seg selv.... det er deres sønner som starter livet med lodd rundt ankelen og må løpe om kapp med naboens datter som får utdelt sykkel.🙂 Anonymkode: c8bd7...1c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #279 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sophie Elise oppfordret alle kvinner til å sexnekte alle medlemmer🙂. Anonymkode: c8bd7...1c6 Sexnekt..der har du tiltak😂 Hadde kona innført sexnekt, så hadde vi levd ut våre dager uten sex..lett. Hvem pokker gidder å ha sex med en som bare har sex for å please deg liksom. Som jo er det man gjør om man innfører «sexnekt». Å innføre «sexnekt» er jo bare en effektiv måte å fortelle partner om at «sex er viktigere for deg en for meg og jeg har sex for din skyld». Da hadde jeg faktisk foretrukket å ikke ha sex. Sex med en som gjør det for å «være snill» er kretsmesterskap i stusselig. Helt uaktuelt med andre ord. Anonymkode: 32189...41a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #280 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 16.43): Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig. Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel. Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem. Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 Hilsen uføretrygdet mann. Anonymkode: d06ba...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå