Gå til innhold

Hvorfor jeg ikke er imponert over kvinners utdanning eller jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tja, jeg opplever det mer som en unnskyldning fra dem om hvorfor det går dårlig på datingmarkedet. Dersom kvinner hadde hatt mindre rettigheter så hadde de ikke hatt de problemene de har, og de hadde funnet seg noen. 

Anonymkode: 63318...bbb

De hadde fått seg dame hvis damer ikke hadde hatt noen makt, liksom. Ikke rart mange av de gutta der systematisk prøver seg på lutfattige damer fra andre land.

Anonymkode: 3db6e...104

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det må være behagelig å leve i en så enkel begrepsverden. Litt som om det at jeg er kritisk til islam (noe jeg er) skulle bety at jeg vil at mennesker som tror på Muhammed skal interneres (noe jeg virkelig ikke vil)

Anonymkode: 92125...dcd

Men hvorfor er du kun kritisk til islam, men ikke til religion som sådan? Det skjer da nok grusomheter i verden i Guds navn også. 

Anonymkode: e4e2b...f5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan jeg spørre..

Du skrev at du uttaler deg kritisk til feminisme, og da er det jo noe nysgjerrighet rundt hva du uttaler deg rundt? 

Jeg er tungt inne på ideer som egalitet, liberalisme og meritokrati.

Jeg finner at feminisme i dag generelt promoterer kjønnskamp, kvinner som viljeløse offer, identitetspolitikk, tellekanter, kvotering, blank-slate-teori (i alt utenom legning/kjønnslighet) og tiltrekker seg endel mennesker som har mistet virkelighetsorienteringen. Ikke så ulikt Andrew Tate.

Jeg finner premisset om at feminisme har enerett på like muligheter som latterlig. Litt som om medlemsskap i LO er den eneste måten verftsarbeidere kan ha rett på fast ansettelse.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor er du kun kritisk til islam, men ikke til religion som sådan? Det skjer da nok grusomheter i verden i Guds navn også. 

Det står ikke noen steder at han bare er kritisk til Islam av alle religionene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tror du at jeg ikke er kritisk til andre religioner når jeg sier at jeg er kritisk til islam? For andre gang virker det som om du tenker for enkelt til at vi kan ha en givende diskusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor tror du at jeg ikke er kritisk til andre religioner når jeg sier at jeg er kritisk til islam? For andre gang virker det som om du tenker for enkelt til at vi kan ha en givende diskusjon.

Fordi du kun har nevnt islam, og ikke religion som sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg nevner akkurat det jeg vil. Hvis du ønsker å bli tatt på alvor som en voksen deltaker i en diskusjon så foreslår jeg at du kommenterer hva folk faktisk sier, spør om det du lurer på og slutter å blamere deg selv med dårlige logiske evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er tungt inne på ideer som egalitet, liberalisme og meritokrati.

Jeg finner at feminisme i dag generelt promoterer kjønnskamp, kvinner som viljeløse offer, identitetspolitikk, tellekanter, kvotering, blank-slate-teori (i alt utenom legning/kjønnslighet) og tiltrekker seg endel mennesker som har mistet virkelighetsorienteringen. Ikke så ulikt Andrew Tate.

Jeg finner premisset om at feminisme har enerett på like muligheter som latterlig. Litt som om medlemsskap i LO er den eneste måten verftsarbeidere kan ha rett på fast ansettelse.

Nå måtte jeg google egalitet og meritokrati da dette er ord jeg ikke har hørt før, men sånn jeg forstå det så går det inn i liberalismen da man vektlegger personen sine selvstendige verdier. 

Dette med at man fremstilles som viljeløse offer (både menn og kvinner) i dagens samfunn er jeg ikke noe fan av selv. Man er sin egens lykke smed og man lager sin egen skjebne. Når jeg vokste opp så har min mor alltid uttrykt at hun er en av dem, og at folk har vært ute etter å ta henne - at ja, alle sammen rundt henne både menn og kvinner har vært ute etter å ta henne. Selv meg som hennes eldste datter var ute etter å ta henne og gjøre livet hennes vanskelig. Hun valgte å ta ut alle disse vonde følelsene sine på oss, istedenfor å ta ansvar for sin egen situasjon og gjøre noe med saken. Hun hatet tilværelsen som sykepleier og at staten underbetalte dem fordi de er kvinner har jeg hørt flere ganger. Istedenfor så kunne hun tatt ansvar for sitt eget liv, gjort noe med saken og endret sin situasjon. Det er ingen som har tvunget henne til å gjøre den jobben som hun hatet så mye. Hun kunne ha utdannet seg på nytt, kunne funnet seg en annen jobb osv. Dette er også en dame som da har stemt i valgene etter hvilken kvinnelig politiker hun har likt istedenfor å fokusere på politikken. 

Kvotering er jeg heller ikke noe glad i, nettopp fordi at jeg personlig mener at det skal vektlegges hvem som er best egnet til å gjøre jobben. Jeg, personlig, vil ikke ha noe veldedighet fordi jeg er kvinne, men fordi at jeg har arbeidet meg opp til å få de beste verdiene. 

Litt usikker på hva du legger i tellekanter? Kan du utdype det?
Og litt usikker på hva du tenker om at identitetspolitikk har sammenheng med feminisme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han kan ikke nevne ett eksempel uten å liste opp alle? 😄

Anonymkode: 0cc6e...8d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 17.02):

Går det bra med deg? Du virker veldig sint… 

Jeg tenkte det samme. Det er ikke en trygg mann som er i et sunt og godt forhold som skriver slikt eller oppretter slike tråder. Får håpe TS får det bedre med seg selv etter hvert. Da blir han nok mer populær hos damene også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No1*No1

Jeg blir ikke imponert av mennenes utdanning og karriere heller, heller ei eiendom, biler, og hva enn de skulle skryte av. It don't impress me much!

Skikkelig patetisk når en fyr starter samtalen med deg med " jeg gar hus, bil, hytte og båt jeg" ja ok that don't impress me much.. ta-ta-ta- dada.... 

Har bare hatt følelser for mann et par ganger, der var helt ut av denne verden type følelser, og jeg vet ikke hvorfor jeg fikk de, var vel bare kjemi. Kjemi og at man er på samme bølgelengde er det eneste som teller for meg, så man kan være president i USA, spiller ingen rolle uten kjemi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi, du høres bitter ut ts. Tror ikke kvinner er ute etter å imponere deg, så du kan slappe helt av. Bedre å søke trøst hos Kvinneguiden. I mangel på medhold og forståelse andre steder. Her kan du trygt dele dine såre tanker og vonde opplevelser i arbeidslivet. Det gjør noe med selvbildet til en mann å bli forbigått av kvinner. Spesielt når en ikke har noe særlig integritet i utgangspunktet. 

Anonymkode: 0c636...186

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om kvinner gjennomsnittlig har det lettere enn menn i utdanning, blir positivt diskriminerte på skolen og i arbeidslivet gjelder det ikke alle. Husk at halvparten av kvinner med konsentrasjonsvansker får diagnosen i voksen alder.

Personlig synes jeg det er besynderlig at kvinnelige feminister ikkje jobber hardere for å forhindre diskrimineringen som skjer mot menn. Det får det til å virke som om feminisme oftere handler om egotrip enn ønske om likestilling. Diskriminering i arbeidslivet har vel vært en av de viktigste sakene for feminister.

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 23.55):

Nei jeg blir ikke forsørget av «kjerringa». Skrev jeg at jeg ble forsørget av «kjerringa»?

Om du i det hele tatt har lest det jeg har skrevet, så hadde du fått med deg at jeg er alt annet en imponert over akademiske grader og studier. Det er ikke noe annerledes med meg og mine studier. Det er et helt ordinært masterstudie som hvem som helst med interesse og motivasjon kan gjøre. Finnes ikke noe imponerende over det. Doktorgradsarbeidet nå er møysommelig og tidkrevende, ikke vanskelig og i hvert fall ikke imponerende. Når man har interesse og motivasjon så er det gøy og givende. Ikke vanskelig.

Litt spesielt og mest av alt litt artig hvordan noen kan bli så provosert og usaklige bare fordi jeg ikke er imponert over akademiske titler og studier. Fascinerende.

Anonymkode: 32189...41a

Kanskje du bare ikke forstår hvor mye noen av de kanskje har kjempet for å få det til. Fascinerende...

Anonymkode: 6ccd6...0e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Majer skrev (1 time siden):

Selv om kvinner gjennomsnittlig har det lettere enn menn i utdanning, blir positivt diskriminerte på skolen og i arbeidslivet gjelder det ikke alle. Husk at halvparten av kvinner med konsentrasjonsvansker får diagnosen i voksen alder.

Personlig synes jeg det er besynderlig at kvinnelige feminister ikkje jobber hardere for å forhindre diskrimineringen som skjer mot menn. Det får det til å virke som om feminisme oftere handler om egotrip enn ønske om likestilling. Diskriminering i arbeidslivet har vel vært en av de viktigste sakene for feminister.

Hvorfor jobber ikke mannsorganosasjoner mot diskriminering av menn? Hva gjør dere?

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig. Damer blir nærmest presset inn i gode jobber. De får bedre karakterer også kun fordi de er jenter. Dette er det forsket mye på. Ganske urettferdig system!

Anonymkode: 72138...a7d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor jobber ikke mannsorganosasjoner mot diskriminering av menn? Hva gjør dere?

Da blir man fort sett på som mannsjåvinister. Man ville også tiltrukket seg menn med som slett ikke ønsket likestilling, men makt. Du må også huske på at menn flest ikke ønsker hverandre godt

Sånt skal ikke være opp til kjønn. Alle som sier de er for likestilling må stå opp for det uavhengig av kjønn

Endret av Majer
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt enig. Damer blir nærmest presset inn i gode jobber. De får bedre karakterer også kun fordi de er jenter. Dette er det forsket mye på. Ganske urettferdig system!

Anonymkode: 72138...a7d

Nå er eksamensbesvarelsene på universitet anonyme, så hvordan du tenker dette fungerer må du utdype. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 16.43):

Ser at det ofte er en greie online hvor kvinner vil bli respektert av menn for å ha en god utdanning eller karriere. For meg så virker det litt som at kvinner blir irriterte over at menn ikke bryr seg nevneverdig.

Jeg er en av de mennene. Jeg blir ikke imponert når norske kvinner slår i bordet med utdanningen sin og nærmest krever at menn skal bli imponerte. Grunnen til at jeg føler sånn er egentlig ganske enkel.

Norske kvinner møter ingen reell motstand eller gjør ingen reell innsats for å oppnå det de har gjort. Fra de er unge blir de løftet opp og frem. Skolevesenet er tilpasset dem fra ung alder, de blir positivt diskriminert, og når de er ferdige møter de et arbeidsliv som sluser dem inn i jobber på grunn av kvotering. Det er også nyere funn som viser at menn blir diskriminert i kvinnedominerte yrker, som igjen betyr at kvinner positivt diskrimineres inn i slike jobber også. Norske kvinner har hele statsapparatet som backer dem.

Hvordan kan norske kvinner forvente at jeg skal bli imponert når de lever livet i easy mode? Hvorfor i alle dager skal jeg bry meg nevneverdig når dere blir passet på som små barn hele livet? Ikke nok med at dere lettere får jobb og muligheter, men når det viser seg at norske kvinner driter seg ut i jobb, så er det heller ingen konsekvenser for dårlig arbeid. 

Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg

Anonymkode: 25257...104

Du får skrive en bok om temaet  og hvor  mange som  bryr seg 🥱

Anonymkode: ae1ee...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Til info så har jeg mastergrad og har sett norsk høyere utdanning. Det er ikke mye å skryte av.

Men du hater jo kvinner, bare fordi de er kvinner. At kvinner har det så mye lettere er ikke sant. Det er fortsatt menn som leder an mtp lønn. 

Jeg vet ikke hva som er greia, men du bør ihvertfall ikke skaffe deg en kjæreste eller få barn, med slike introjekter som du har om det kvinnelige kjønn. Du bør være singel om du misliker kvinner basert på deres kjønn. Gud forby at du får en datter.

Anonymkode: c1be3...bcb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...