AnonymBruker Skrevet 30. januar #121 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke åpenbart hva dere single såkalt smarte og utdannede kvinner feiler på? Å tiltrekke seg en mann som vil forplikte seg og ha dere. Brukt all den energien på å bli smart, men klarer ikke noe så enkelt som å finne en mann som elsker dere. Hahahhaha Anonymkode: 25257...104 Jeg kjenner flere høyt utdannede kvinner med mann, så ?? Anonymkode: 81dc1...d35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #122 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det ikke åpenbart hva dere single såkalt smarte og utdannede kvinner feiler på? Å tiltrekke seg en mann som vil forplikte seg og ha dere. Brukt all den energien på å bli smart, men klarer ikke noe så enkelt som å finne en mann som elsker dere. Hahahhaha Anonymkode: 25257...104 Så det at mannen min giftet seg med meg og fått barn med meg, er altså kun en løs forbindelse med sex. Skal jeg fortelle ham under middagen i morgen at han ikke elsker meg og ikke vil forplikte seg, sånn egentlig? 🤣 Anonymkode: e4e2b...f5e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 30. januar #123 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er rett og slett ikke imponert og jeg ler av norske kvinner som tror at utdanningen deres eller jobben deres er noe særlig imponerende og at jeg skal bry meg Anonymkode: 25257...104 Jeg tror egentlig du ikke vet hvor mye arbeid det ligger bak disse imponerende utdanningene til damene. Hadde du prøvd det samme selv hadde du kanskje blitt imponert. Akademisk utdannelse er vanskeligere enn folk kan forestille seg. I gamle dager så kunne man ta en eksamen på skolebenken med penn og papir og slapp å føre referanser. Nå er det mer og mer hjemmeksamener med heftige krav til referanser og akademisk skriving. Man skal lete opp engelskspråklige forskningsartikler , lese, forstå og få noe ut av det. Sånt noe tar tid, og letingen er ikke alltid enkel. Det kan være famling halvveis i blinde. Det er så vanskelig at elitedamer som Sandra Borch og Kjerkol ikke har fått det til. Når det er sagt, damer imponerer meg mer med personlighet enn med utdannelse. Og jeg kunne liksågodt vært sammen med barnehageassistent som doktorgradutdannet. Det handler om hvem man trives med. Men de smarteste damene har jo noe ekstra å komme med når man skravler, og det er kult. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #124 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kjenner flere høyt utdannede kvinner med mann, så ?? Anonymkode: 81dc1...d35 Nettopp. Samtidig som dette "orakelet" er singel. Ingen damer overhodet som vil forplikte seg til ham, altså? Verken med eller uten utdanning? Anonymkode: e4e2b...f5e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #125 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Om ingen av dem går på jobb imorgen, hva tror du skjer? Anonymkode: 81dc1...d35 Da blir alle timene avlyst. Dersom de kommer tilbake på jobb dagen etter, går det nok sikkert bra, men om de blir borte lenge og ingen andre leger kommer på jobb, så blir pasientene sykere og i verste fall dør dem enten på sykehuset eller i helsekø. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okei jeg må ha tatt feil når jeg siterte deg, for det var poenget mitt, så tror vi er på samme side. Anonymkode: 81dc1...d35 Det var meg du siterte, ikke den du svarer her. Mulig jeg misforsto deg også litt, for vi er tydeligvis enige 😅 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hun er ikke-voldelig. Og så viser hun at hun har skjønt hvordan forskning og akademia fungerer. Innser også tankefeilen mange gjør online. Virker som en emosjonelt robust person. Og ikke minst - er villig til å innrømme at jeg kanskje har et poeng (riktignok ubrukelig ifølge henne - det er den ikke i mine øyne så vi får være uenige der). Virker som en jevnt over balansert person (uten at jeg nødvendigvis kjenner henne). De fleste damene her i tråden er bare ute etter å såre meg på ulike måter (ikke at det fungerer for jeg ser jo gjennom hva de prøver på) Anonymkode: 25257...104 Ikke-voldelig? Såre deg? Og tidligere klaget du på å føle deg angrepet? Nå tror jeg du må trekke pusten og prøve på nytt. Ja, hun skrev at poenget ditt er ubrukelig, og det er det jo siden du bare kommer med anektdoter om hva du (og andre menn du vet om) ser og føler i verden. Du vet jo ingenting om hvordan det er å være kvinne og utdanne seg, eller hva kvinner tenker, så alt du skriver er basert på følelsene dine, hvordan du føler og tror det er. Som jo i og for seg er helt greit, men da må man kunne stå for at det kun er basert i egne tanker og teorier. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): jeg veit jeg har rett. Anonymkode: 25257...104 Anonymkode: 76917...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #126 Del Skrevet 30. januar I Grosny skrev (Akkurat nå): Jeg tror egentlig du ikke vet hvor mye arbeid det ligger bak disse imponerende utdanningene til damene. Hadde du prøvd det samme selv hadde du kanskje blitt imponert. Akademisk utdannelse er vanskeligere enn folk kan forestille seg. I gamle dager så kunne man ta en eksamen på skolebenken med penn og papir og slapp å føre referanser. Nå er det mer og mer hjemmeksamener med heftige krav til referanser og akademisk skriving. Man skal lete opp engelskspråklige forskningsartikler , lese, forstå og få noe ut av det. Sånt noe tar tid, og letingen er ikke alltid enkel. Det kan være famling halvveis i blinde. Det er så vanskelig at elitedamer som Sandra Borch og Kjerkol ikke har fått det til. Når det er sagt, damer imponerer meg mer med personlighet enn med utdannelse. Og jeg kunne liksågodt vært sammen med barnehageassistent som doktorgradutdannet. Det handler om hvem man trives med. Men de smarteste damene har jo noe ekstra å komme med når man skravler, og det er kult. Han skriver jo at han holder på å ta doktorgrad. Bløffmakeren🤣 Anonymkode: e4e2b...f5e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #127 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så rart at mange stryker og får dårlige karakterer for høyere utdanning. Og du som mann har jo hatt det lett under studiene, ifølge deg selv? At din mor har krøpet for din far hele livet, en mann hun forsørget med sin legelønn, er hennes problem. For øvrig er du singel. Hvorfor? Finnes det ingen gode damer uten utdanning som vil ha deg? Eller vil du utelukkende ha damer som er dykkere, snekkere osv? Anonymkode: e4e2b...f5e Hva mener du? Jeg hadde «ræva» karakterer etter videregående skole. Knapt så jeg fullførte. Etter et par år med jobbing og ingen skole, var jeg motivert og fikk opp karakteren mine, som så førte til at jeg kom inn på studier. Det er ikke rart mange stryker. Mange vet ikke hva de vil jobbe som og mangler motivasjon. Det er ikke det samme som at det er vanskelig. Da jeg begynte på høyere utdanning så har det vært lett. Det har gått med mye tid. Mange sene kvelder med studier, lite frihelger etc, men det betyr ikke at det er vanskelig. Å skrive en master til god karakter er ikke vanskelig. Det er tidkrevende og konsumerer livet ditt i en periode. Det betyr ikke at det er imponerende på noen som helst måte. Vet ikke hva du mener med at min mor «krøp for og forsørget min far»? Det var heller min far som forsørget min mor. Min far har alltid hatt langt mer inntektsbringende arbeid via gården en hva min mor som lege har hatt. Min far tjente mer utelukkende på utleie av diverse maskiner en hva min mor kan drømme om å tjene som lege. Så kom hovedinntekt av gårdsdrift som også var mer en min mor kan tjene som lege. Så har du vintermånedene der min far noen år tjente mer på kun snørydding en hva min mor kan tjene som lege. Enkelte år tjente min far mer på uttak av tømmer alene en hva min mor kunne drømme om som lege. Vet ikke hvilken virkelighet du lever i, men særlig kjennskap til leger og storbønder har du i hvert fall ikke. Nei jeg er ikke singel. Jeg er gift med en kvinne. Hun jobber som arkeolog. Innlegget ditt er så usaklig, du er så krenket og bitter at det må nesten tas skjermbilde av. Du kan finne det igjen på twitter om ikke så lenge. Søk opp #livetshardeskole Anonymkode: 32189...41a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #128 Del Skrevet 30. januar 11 minutter siden, AnonymBruker said: Prøve på hva? Hva er det du mener utdannede kvinner feiler på? Du nevner spesifikk oss single. Anonymkode: c1dc1...4ad Til dere under jeg svarte spesifikt på denne. Ikke de damene som faktisk har klart å finne seg en mann, men de som er single og sliter. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner flere høyt utdannede kvinner med mann, så ?? Anonymkode: 81dc1...d35 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så det at mannen min giftet seg med meg og fått barn med meg, er altså kun en løs forbindelse med sex. Skal jeg fortelle ham under middagen i morgen at han ikke elsker meg og ikke vil forplikte seg, sånn egentlig? 🤣 Anonymkode: e4e2b...f5e Anonymkode: 25257...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #129 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): For øvrig, en kjempesøt historie om doktorgrad. Jeg anbefaler derimot at du neste gang finner noe mer troverdig. Anonymkode: e4e2b...f5e Ok 😊. Det er der vi legger nivået ja. Anonymkode: 32189...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #130 Del Skrevet 30. januar 3 minutter siden, I Grosny said: Jeg tror egentlig du ikke vet hvor mye arbeid det ligger bak disse imponerende utdanningene til damene. Hadde du prøvd det samme selv hadde du kanskje blitt imponert. Akademisk utdannelse er vanskeligere enn folk kan forestille seg. I gamle dager så kunne man ta en eksamen på skolebenken med penn og papir og slapp å føre referanser. Nå er det mer og mer hjemmeksamener med heftige krav til referanser og akademisk skriving. Man skal lete opp engelskspråklige forskningsartikler , lese, forstå og få noe ut av det. Sånt noe tar tid, og letingen er ikke alltid enkel. Det kan være famling halvveis i blinde. Det er så vanskelig at elitedamer som Sandra Borch og Kjerkol ikke har fått det til. Når det er sagt, damer imponerer meg mer med personlighet enn med utdannelse. Og jeg kunne liksågodt vært sammen med barnehageassistent som doktorgradutdannet. Det handler om hvem man trives med. Men de smarteste damene har jo noe ekstra å komme med når man skravler, og det er kult. Jeg fikk tilbud om å ta doktorgrad innen realfag men avslo tilbudet. Jeg er fullstendig klar over hvordan akademia fungerer. Ellers er jeg enig i det du sier. Personlighet trumfer utdannelse. Å ha noen å prate med og ha god kjemi med trumfer alt det utdannede damer tror er viktig. Anonymkode: 25257...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #131 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er mulig å være imponert av ulike ting. Men ingen skal tvinge deg, men du overbeviser meg ikke om å slutte å være imponert av dem jeg er imponert av allikevel. Anonymkode: 81dc1...d35 Jeg har aldri prøvd å overbevise deg om noe som helst. Jeg svarte bare at jeg ikke er imponert over leger, akademiske grader eller «kontorjobber». Du er selvfølgelig i din fulle rett til å være imponert over akkurat hva du vil. Anonymkode: 32189...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #132 Del Skrevet 30. januar Lettvint 🤣🤣🤣🤣 Så vidt jeg vet så må man faktisk gidde å lese for å bli god, uansett om man er mann eller kvinne. Jeg slet med kognitiv svikt, dårlig hukommelse og dysleksi. Men ved hjelp og mye prøving og feiling på div studieteknikker så klarte jeg 5 og 6 i de fleste fag. Kan jeg da legge til at jeg også siste året fikk baby , for tidligfødt midt i eksamen, som startet en uke etter fødselen, og flytting inn i ny bolig. Hadde bare 6 elsamener der en eksamen gikk over 3 dager og en som gikk over 2 dager. Så at min utdannelse skal stigmatiseres iht å være lettvint og rett i fanget bare fordi jeg er kvinne, det får meg bare til å le høyt av, at det finnes folk her i verden som klarer å ytre seg slik. Og velger å se det som en form for misunnelse. Ps: bryr meg midt i ryggen om noen blir imponert eller ikke. Er stolt over det jeg fikk til selv jeg. Og det holder for meg Anonymkode: 7ac32...45c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #133 Del Skrevet 30. januar Fordi du er incel? Tror ikke kvinner prøver å imponere deg med sin utdannelse, nok heller du som tolker det slik pga mindreverdighetskompleks Anonymkode: 8de05...98a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #134 Del Skrevet 30. januar 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi du er incel? Tror ikke kvinner prøver å imponere deg med sin utdannelse, nok heller du som tolker det slik pga mindreverdighetskompleks Anonymkode: 8de05...98a Dette er deg. Anonymkode: 25257...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #135 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjorde du da, tok over gården eller er du mer opptatt med nav? Anonymkode: 344a7...a19 Nei jeg tok ikke over gården. Nei jeg er ikke «opptatt med nav». Jeg hadde aldri i verden klart å drive gården. Ikke hadde jeg lyst heller. Jeg er evig student, føles det som. Etter masteren min så har jeg tjent litt ved å forelese og stipendiat mens jeg jobber med PH.d. Samtidig er min kone i full jobb, så vi greier oss fint uten at jeg er «opptatt med Nav». Anonymkode: 32189...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #136 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Moren min syntes det er enda mindre «imponerende» å bli lege en hva jeg syntes. Det er min mor som sier at alt man trenger er lysten til å bli lege og gode nok karakterer til å komme inn på medisin…om man vil studere i Norge. Det er virkelig ikke noe «hokus pokus» å bli lege om det er det man vil. Hun vet utmerket godt at hun aldri under noen omstendighet hadde klart å drive stor gård alene slik som min far. Hun har inget annet en respekt og beundring for hva han har gjort. Kan si det samme om meg selv. Å bli lege skulle jeg fint klart om jeg hadde hatt et ønske om det. Jeg hadde mer en gode nok karakterer til å komme inn på medisin. Jeg hadde derimot ikke overlevd en uke om jeg skulle drevet gården alene. Arbeidsbelastningen som bonde kontra lege kan ikke sammenlignes. Det er ikke noe negativt eller fornærmende med dette. Det er fakta. Jeg har ikke lenge igjen av min Ph.d innen biovitenskap. Det lot seg gjøre fordi jeg forsvarte min «European Master in Animal Breeding and Genetics» til en A. Grader innen akademia er ikke imponerende. Det du trenger er motivasjon og mange timer lesing og skriving. Det kan «hvem som helst» gjøre. Hvem som helst kan ikke dykke til havbunnen for å utføre vedlikehold på våre oljeplattformer. Hvem som helst klatrer ikke i høyspentmaster på snaufjellet.. Det er imponerende. Anonymkode: 32189...41a Å være bonde er hardt fysisk arbeide og dårlig betalt, men hadde det blitt krise i landet hadde jeg selv klart bedre å gjøre jobben til en bonde enn jobben til en lege. For meg er det mer imponerende å være lege enn å være bonde, selv om jeg respekterer begge yrkene (begge er like viktige). AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han har jo formulert seg på en god måte. Skjønner virkelig ikke hva du gnåler over Anonymkode: 25257...104 Fordi han snakker deg etter munnen. Er det kompisen din som sitter ved siden av deg og fniser over alle damene dere troller? Anonymkode: 76917...d3c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #137 Del Skrevet 30. januar Just now, AnonymBruker said: Fordi han snakker deg etter munnen. Er det kompisen din som sitter ved siden av deg og fniser over alle damene dere troller? Anonymkode: 76917...d3c Nei aner ikke hvem det er. Men vedkommende delte opp det han ville si i lettleste avsnitt og en rød tråd som var lett å følge - dermed godt formulert. Anonymkode: 25257...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 30. januar #138 Del Skrevet 30. januar Forstår, du blir altså ikke imponert. Og hvorfor skulle vi egentlig bry oss? Ikke er vi interesserte i akkurat deg, og ikke ser du ut til å imponere stort du heller. Ergo kan vi være uimponerte sammen. Eller ikke. Alt ettersom. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #139 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken utdannelse og jobb tror du alle disse andre menneskene i systemet har da? De er jo alle leger innen hver sine felt. Du tror vel ikke at det er byggfolkene og ingeniørene som diagnostiserer, behandler og opererer? Hva du blir imponert av er jo opp til deg, men å ikke bli imponert av leger fordi de ikke gjør så mye arbeid selv i følge deg, er rimelig spesielt når legene "får hjelp" fra nettopp andre leger! Anonymkode: 76917...d3c «Alle andre i systemet» er leger med ulike spesialiseringer, sykepleiere (mange med ulike spesialiseringer», hjelpepleiere/helsefagarbeidere, renholdere, kostøkonomer, it, drift, ernæringsfysiologer, psykiatere, barnevernspedagoger, vernepleiere, sosionomer. Noen nevnt, mange glemt. Nei. Jeg tror ikke det er bygningsarbeidere som diagnostiserer. Jeg syntes ikke diagnostisering er imponerende. Det er utrolig viktig, det er ikke ensbetydende med imponerende. At smittevernsykepleiere ved mix/epigen/smittevern gjør smittesporinger er utrolig viktig og redder svært mange menneskeliv. Det betyr ikke at det er imponerende å bli sykepleier eller at selve jobbutførelsen ved smittesporing er imponerende. Resten av innlegget ditt skjønte jeg ikke. Det kan være en fordel å lære seg forskjellen på «viktig» og «imponerende». Det er svært viktig at folk vil utdanne seg til leger. Det er ikke imponerende at folk som vil bli leger studerer medisin. Anonymkode: 32189...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #140 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva mener du? Jeg hadde «ræva» karakterer etter videregående skole. Knapt så jeg fullførte. Etter et par år med jobbing og ingen skole, var jeg motivert og fikk opp karakteren mine, som så førte til at jeg kom inn på studier. Det er ikke rart mange stryker. Mange vet ikke hva de vil jobbe som og mangler motivasjon. Det er ikke det samme som at det er vanskelig. Da jeg begynte på høyere utdanning så har det vært lett. Det har gått med mye tid. Mange sene kvelder med studier, lite frihelger etc, men det betyr ikke at det er vanskelig. Å skrive en master til god karakter er ikke vanskelig. Det er tidkrevende og konsumerer livet ditt i en periode. Det betyr ikke at det er imponerende på noen som helst måte. Vet ikke hva du mener med at min mor «krøp for og forsørget min far»? Det var heller min far som forsørget min mor. Min far har alltid hatt langt mer inntektsbringende arbeid via gården en hva min mor som lege har hatt. Min far tjente mer utelukkende på utleie av diverse maskiner en hva min mor kan drømme om å tjene som lege. Så kom hovedinntekt av gårdsdrift som også var mer en min mor kan tjene som lege. Så har du vintermånedene der min far noen år tjente mer på kun snørydding en hva min mor kan tjene som lege. Enkelte år tjente min far mer på uttak av tømmer alene en hva min mor kunne drømme om som lege. Vet ikke hvilken virkelighet du lever i, men særlig kjennskap til leger og storbønder har du i hvert fall ikke. Nei jeg er ikke singel. Jeg er gift med en kvinne. Hun jobber som arkeolog. Innlegget ditt er så usaklig, du er så krenket og bitter at det må nesten tas skjermbilde av. Du kan finne det igjen på twitter om ikke så lenge. Søk opp #livetshardeskole Anonymkode: 32189...41a Så du er altså svært lite imponert over din egen kone. Vet hun om det? Anonymkode: e4e2b...f5e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå