AnonymBruker Skrevet 31. januar #21 Del Skrevet 31. januar Hmmm nå skal jeg ikke påstå at det jeg husker er 100% riktig, men mener å huske at St.Olavs sa at de kun setter inn ett egg om gangen. Dette fordi det er større sjangse for at egget fester seg og utvikler seg? Hvis jeg var 39 hadde jeg antageligvis kjørt på med to egg, men KUN dersom det ikke hadde noe konsekvenser for eggenes evne til å feste og utvikle seg. Hadde vært kjipt å miste to embryo pga det. Anonymkode: 7ecc5...bc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #22 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg begynte Google, og det har faktisk aldri slått meg at man kan selvfølgelig få tvillinger ved innsett av kun ett embryo! https://tidsskriftet.no/2018/03/medisinen-i-bilder/toeggede-tvillinger-etter-innsetting-av-ett-embryo Anonymkode: fbd28...d51 Enda kulere om begge blir eneggede tvillinger = firlinger. Absolutt mulig. Ikke vanlig selvsagt. Sett inn to dersom du tenker at tvillinger går greit og om det kommer tre så kan det takles😊 Anonymkode: db38d...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #23 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Slipper enebarn? For en merkelig kommentar. Anonymkode: fbd28...d51 Skjønner det godt jeg, men er enebarn selv da. Jeg satt inn to egg og fikk tvillinger samme alder som ts. Anonymkode: e1775...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #24 Del Skrevet 31. januar 3 hours ago, AnonymBruker said: Enda kulere om begge blir eneggede tvillinger = firlinger. Absolutt mulig. Ikke vanlig selvsagt. Sett inn to dersom du tenker at tvillinger går greit og om det kommer tre så kan det takles😊 Anonymkode: db38d...ec0 🤯 Hjelp Anonymkode: fbd28...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #25 Del Skrevet 31. januar 3 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner det godt jeg, men er enebarn selv da. Jeg satt inn to egg og fikk tvillinger samme alder som ts. Anonymkode: e1775...3f6 Eller man kan bare ende opp med ingen, for forholdene kan bli dårligere. Anonymkode: fbd28...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar #26 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eller man kan bare ende opp med ingen, for forholdene kan bli dårligere. Anonymkode: fbd28...d51 Ja, jeg valgte å ikke sette inn to egg fordi min lege anbefalte det ikke. Vi har fått ett barn og prøver på nr 2 med egg vi har på frys. Skulle svært gjerne hatt en til, men ville ikke risikere null barn ved å sette inn to egg i en mindre optimal syklus. Anonymkode: 72dba...340 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 31. januar #27 Del Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det kan hende norske klinikker ikke vil operere med så spesifikke tall, og man er sikkert uenig om forskningen også. Men det finnes også forskning fra Oxford med de samme tallene. Hvor vanlig det er å få blasto av topp kvalitet vet jeg ingenting om, og inntrykket mitt er at det offentlige oftere dyrker til 3-dagers enn 5-dagers før de setter inn, og da vil man ikke kunne bruke den graderingen (den oppnås kun på 5-dagers blasto). Jeg har gått til Medicus og vet at de har vært i diskusjon med Rikshospitalet om dyrking av 3-dagers vs 5-dagers. Medicus mener sukessesraten er langt høyere for 5-dagers: https://medicus.no/blastocystdyrkning-vs-dag-2-3-best/ Men nå sporer vi jo av fra TS sitt spørsmål. Anonymkode: e7493...eba Offentlig setter vel inn 2 dagers ved fersk forsøk som regel.. Men vil helst dyrke frem 5 dagers blasto for frys.. Både offentlige og private klinikker opererer vel med ganske like suksess rater. Det som gjør at noen mener 5 dagers har større suksess enn 3 dagers er vel noe grunnet at ved 5 dagers, så vil de kunne ha luket ut de som faller fra frem til da, og at noe forskning tilsier at 5 dagers har enklere for å feste seg - men her spiller jo mye flaks og tilfeldigheter inn også. Jeg tror vi de neste 10-15 årene vil se mye nytt innen assistert befruktning. Mye er endret de siste 10-15 årene allerede. Ser man utenfor Norge og Norden så ser man jo også at de har høyere fokus på verdier av vitaminer og mineraler og bruk av ulike tilskudd og støttebehandlig. Som i alle andre helserelaterte områder - ligger Norge litt lengre bak enn mange andre steder i verden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #28 Del Skrevet 1. februar Takk for alle gode innspill! Jeg valgte til slutt å sette inn to egg (3 dagers) idag, så nå er det bare å vente i spenning og krysse fingrene for at de/det fester seg. Anonymkode: df759...ee4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #29 Del Skrevet 1. februar 32 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for alle gode innspill! Jeg valgte til slutt å sette inn to egg (3 dagers) idag, så nå er det bare å vente i spenning og krysse fingrene for at de/det fester seg. Anonymkode: df759...ee4 Uten at jeg mener å si noe dumt, eller negativt altså, men da kan det hende det var kvaliteten på dem, som ikke egnet seg til frysing og de ville gi deg muligheten til å prøve å sette inn begge. Anonymkode: fbd28...d51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 1. februar #30 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for alle gode innspill! Jeg valgte til slutt å sette inn to egg (3 dagers) idag, så nå er det bare å vente i spenning og krysse fingrene for at de/det fester seg. Anonymkode: df759...ee4 Spennende! Ønsker deg alt av lykke frem mot testdato🤞 Kan jeg spørre hvilken klinikk du får behandling ved? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #31 Del Skrevet 1. februar Takk, jeg går til behandling på Rikshospitalet, Anonymkode: df759...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullemy Skrevet 1. februar #32 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk, jeg går til behandling på Rikshospitalet, Anonymkode: df759...ee4 Takk for svar. Fikk aldri det tilbudet (privat klinikk), men skulle gjerne hatt det. Lykke til☺️🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå