Gå til innhold

Mat ,fly og prepping

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ut å fly i april, 17 timer og trenger noe digg mat som ikke lukter ,som tåler å ligge i sekken over lang tid 😊

Anonymkode: 8da06...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal ut å fly i april, 17 timer og trenger noe digg mat som ikke lukter ,som tåler å ligge i sekken over lang tid 😊

Anonymkode: 8da06...282

Jeg bruker alltid å ha med meg spinatsnurrer når jeg skal ut og reise. Ellers har jeg med meg oppkutta grønnsaker og en boks hummus som jeg kjøper på internasjonale grønnsak butikker, hjemmelaget barer og tørket frukt og nøtter.

Spinatsnurrer.

20 g fersk gjær  
5 dl spelt mel
3 dl lunket vann
Salt

350 g frossen spinat
1løk
8 til 10 oliven og samme mengde soltørkede tomater
1 fedd hvitløk

Smuldre gjær i en bolle og ha over lunkent vann. Rør rundt til gjæren er løst opp og tilsett litt salt. Ha i litt og litt mel og rør det inn slik at du hele tiden har kontroll på konsistensen. Tilsett mer mel om det trengs. Ha over plast og la den heve en times tid.

Hakk opp løken og stek den i en panne. Tilsett spinat og hvitløk - hakket eller revet. Krydre med salt og pepper. Hakk opp oliven og soltørket tomat.

Når deigen er ferdig hevet kjevler du den.utover et melet underlag ca. ½cm tykk.( prøv å få et avlangt rektangel) Smør spinatblandingen utover og strø over oliven og soltørket tomat

Rull nå sammen deigen fra langsiden slik at du får en lang pølse (samme fremgangsmåte som kanelsnurrer). Skjær den opp i ca. 4-5 cm tykke skiver og legg disse til etterheving (ca. 30 min.) på et stekebrett med bakepapir.

Stekes i ovnen på 200°C i 15 minutter.

Når disse er kalde fryser jeg de ned og tar de opp dagen vi skal spise. Da holder de seg best og jeg skal spise de har de rukket å tine.

Anonymkode: 63702...6b4

Skrevet

Wraps med hummus, grønnsaker, spirer, rødløk falaffel. 

Pizzasnurrer 

Polarbrød med smøreost eller kokt egg. 

Frukt 

Lag f.eks et første måltid med ingredienser som kun holder noen timer. 

Ellers snacks som nøtter, chips, yoghurtnøtter, druer, drops. 

Anonymkode: 37354...1b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...