Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #61 Skrevet 30. januar 2006 Jeg nevnte jo nettopp i samme innlegg at vi forsto at ikke alle muslimer brente flagg. Var det bittelitt vanskelig å forstå? Dummet vi oss ut litt nå? Vi som i deg, altså. Hvis du hadde problemer med å forstå det. ← Nå har du dummet deg ut to ganger. Du som i deg må gjerne fortsette med det, vi har jo ytringsfrihet her i landet. Men du vurderer selv om det er smart.
Utenriksmedister Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #62 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Trenger ikke gå lenger enn til enkeltes store forbilde USA, der de kjente TV-pastorene oppfordrer til drap på omtrent det som kan krype og gå av muslimer og andre som ikke forstår at Bush er Verdens Lys. ← Det der må du opplyse oss om, for det har ikke jeg hørt. Hva slags bibelvers skulle han forsvare det med? Og ble dette hyllet av menigheten eller fikk han fyken? Dette er jo vranglære i så fall. Dette er ikke kristendom. Har du link til artikkel? - dette må jeg se for å tro det. Endret 30. januar 2006 av Utenriksmedister
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #63 Skrevet 30. januar 2006 Nå har du dummet deg ut to ganger. Du som i deg må gjerne fortsette med det, vi har jo ytringsfrihet her i landet. Men du vurderer selv om det er smart. ← Fruktbart trollbidrag i debatten.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #64 Skrevet 30. januar 2006 Det der må du opplyse oss om, for det har ikke jeg hørt. Hva slags bibelvers skulle han forsvare det med? Og ble dette hyllet av menigheten eller fikk han fyken? Dette er jo vranglære i så fall. Dette er ikke kristendom. Har du link til artikkel? - dette må jeg se for å tro det. ← Rart du ikke har fått med deg dette, jeg trodde du stadig var innom Fox News. Men det er interessant å se at du har en annen religionsoppfatning enn disse TV-pastorene. Betyr dét at det kan finnes ulike oppfatninger om hva som er riktig tolkning av religiøse skrifter? Og gjelder dét forbeholdet bare kristendommens skrifter?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #65 Skrevet 30. januar 2006 Fruktbart trollbidrag i debatten. ← Ja, det har du rett i. Gratulerer, alle gode ting er tre.
Utenriksmedister Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #66 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Rart du ikke har fått med deg dette, jeg trodde du stadig var innom Fox News. Men det er interessant å se at du har en annen religionsoppfatning enn disse TV-pastorene. Betyr dét at det kan finnes ulike oppfatninger om hva som er riktig tolkning av religiøse skrifter? Og gjelder dét forbeholdet bare kristendommens skrifter? ← Et enkeltmenneske kan dumme seg ut slik, men man får ikke være tv-pastor i kristendommens ånd med slike holdninger uten å få fyken. Det er en forbrytelse mot religionen. Det går ikke an å sammenlikne engang. Jeg ser du ikke kan referere til noe artikkel. Jeg tror deg fortsatt ikke. Endret 30. januar 2006 av Utenriksmedister
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #67 Skrevet 30. januar 2006 Et enkeltmenneske kan dumme seg ut slik, men man får ikke være tv-pastor i kristendommens ånd med slike holdninger uten å få fyken. Jeg ser du ikke kan referere til noe artikkel. ← Linker finner du selv, du har vist at du kan det når du vil. Når det er noe som styrker din oppfatning, that is. Hvorfor er en kristen idiot et enkeltmenneske, mens en muslimsk idiot snakker på vegne av flere hundre millioner? Har du noen link som kan bevise dette?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #68 Skrevet 30. januar 2006 Jeg tror deg fortsatt ikke. ← Vantro hunder skytes ved soloppgang. (Koranen, 8 Sur, 2. etasje, fritt etter Imam Ali Khebab)
Utenriksmedister Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #69 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Linker finner du selv, du har vist at du kan det når du vil. Når det er noe som styrker din oppfatning, that is. Hvorfor er en kristen idiot et enkeltmenneske, mens en muslimsk idiot snakker på vegne av flere hundre millioner? Har du noen link som kan bevise dette? ← Forskjellen er at imamene er kjent med å ha slike oppfattninger uten at det betyr at det er MOT koranen. Og det er ingen som forventer noe annet av dem. De får heller ikke fyken av å forkynne slikt. Jeg har gjort søk i nyheter, men jeg finner ingenting som backer opp din historie - og jeg kan å søke. Endret 30. januar 2006 av Utenriksmedister
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #70 Skrevet 30. januar 2006 Forskjellen er at imamene er kjent med å ha slike oppfattninger uten at det betyr at det er MOT koranen. ← Du har glemt å fortelle hvor du har lært alt dette om Koranen, siden du har åndelig kraft til å avsi dom over det imamer verden over strides om. Hvorfor skal vi ta dine utsagn på alvor hvis du ikke har studert muslimenes hellige skrifter lenge og grundig, med andre (dine egne, faktisk, tidligere i tråden) ord blitt hjernevasket av opptil flere imamer?
Gjest Varmtvannskran Skrevet 30. januar 2006 #71 Skrevet 30. januar 2006 Brenne flagg har vi gjort siden nasjonenes fødsler omtrent. Men å true med å drepe noen p.g.a. tegninger, nei vet du hva !. Alle muslimer må ta avstand fra vold, hvis ikke er de terrorister som Bush & co. mener at de er. Foreløpig er det 1 - 0 til Bush fremdeles.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #72 Skrevet 30. januar 2006 Brenne flagg har vi gjort siden nasjonenes fødsler omtrent. Men å true med å drepe noen p.g.a. tegninger, nei vet du hva !. Alle muslimer må ta avstand fra vold, hvis ikke er de terrorister som Bush & co. mener at de er. Foreløpig er det 1 - 0 til Bush fremdeles. ← Enig! Vold må forbeholdes oss kristne, det er bare vi som kan være voldelige uten at det er religion inne i bildet. For oss er det nok med litt olje.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #73 Skrevet 30. januar 2006 Enig! Vold må forbeholdes oss kristne, det er bare vi som kan være voldelige uten at det er religion inne i bildet. For oss er det nok med litt olje. ← Olje er en god nok grunn for alle her i verden. Ikke bare kristne.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #74 Skrevet 30. januar 2006 Olje er en god nok grunn for alle her i verden. Ikke bare kristne. ← For muslimene også, altså? Nei, jeg glemte jo at de må avstå fra all vold. Ellers er fortsatt Bush et null (sjekker tidligere innlegg) eller noe deromkring
Utenriksmedister Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #75 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Enig! Vold må forbeholdes oss kristne, det er bare vi som kan være voldelige uten at det er religion inne i bildet. For oss er det nok med litt olje. ← Det er ikke kristne ledere som går i bresjen for krig for olje. Du blander sammen kristendom og ekstrem kapitalisme. Endret 30. januar 2006 av Utenriksmedister
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #76 Skrevet 30. januar 2006 Det er ikke kristne ledere som går i bresjen for krig for olje. Du blander sammen kristendom og ekstrem kapitalisme. ← Kristne er de uansett, det finnes ikke en eneste tale fra Bush uten at han snakker om Gud. Men du vil kanskje hevde at religionen ikke er årsaken til at kristne går til krig? At det bare gjelder når det en sjelden gang er muslimer som er aggressorene?
Gjest Minne Skrevet 30. januar 2006 #77 Skrevet 30. januar 2006 Så vidt jeg vet, av hva jeg hører i tv-debatter, leser i aviser osv. finnes det like mange tolkninger av Koranen som av Bibelen. Det finnes ekstremister i Islam som det finnes fanatisk kristne. Det finnes de som 'tolker' bibelen ordrett og det samme med Koranen. Jeg har hørt Muhammedanere si at det ikke finnes voldsoppfordringer i Koranen, og jeg har hørt Muhammedanere si det motsatte. Jeg hører kristne - og biskoper si at bibelen forbyr homofili, og jeg hører kristne - og biskoper si det motsatte. Det finnes muslimske miljøer hvor kvinner må gå i burka, og miljøer der kvinner ikke må gå i burka. Noen steder er det ikke tillatt for kvinner å ha jobb, andre steder er det tillatt. Osv. Så, det er vel like vanskelig å sette muslimer i bås som det er med kristne. De kommer i alle slag. Men vi legger selvfølgelig best merke til ekstremistene. Det er i konfliktene vi ser dem. Det som fungerer kommer ikke i avisoverskriftene, det er ikke nyheter. Klart jeg forenkler nå. Men vi er så raske til å fordømme Koranen. Vi er så raske til å si at den kristne tro er så mye mye bedre, fredeligere. Men vi har også ekstremister. Sekter. Mennesker som har trodd at de kom til et bedre sted ved å begå kollektivt selvmord - selv om det var en enkelt sak. Vi trenger å tenke oss om av og til før vi hevder at den vestlige kultur er så mye bedre på alt.
Gjest Minne Skrevet 30. januar 2006 #78 Skrevet 30. januar 2006 Hvorfor kan dere ikke holde dere til sak uten å bli så persolige. Det er helt uinterresant hva dere mener om hverandre, selv om dere pakker det inn i ironi. Det som er interessant er hva dere mener om saken!
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #79 Skrevet 30. januar 2006 Det er fordi vi er menn. Alle menn er sånn. Dessuten klarer vi å debattere sånn uten å bli sure og såre, i motsetning til kvinner. Alle kvinner blir som kjent sure og såre. Dette finnes det flere eksempler på. (For ordens skyld: Et snev av ironi her også)
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #80 Skrevet 30. januar 2006 Hvorfor kan dere ikke holde dere til sak uten å bli så persolige. Det er helt uinterresant hva dere mener om hverandre, selv om dere pakker det inn i ironi. Det som er interessant er hva dere mener om saken! ← Det var h*n som begynte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå