Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #41 Skrevet 30. januar 2006 Det må da være mulig å ytre sterk misnøye med noen uten å true folk på livet og dra alle over en kam. Man må jo heller protestere på en sivilisert måte mot denne avisen. De hadde nok fått mer medhold da fordi avisen kunne klart seg fint uten å trykke disse tegningene. Men når reakjonen blir slik, lurer man på hva som foregår oppi hodet på visse folk. ← Det er jeg helt enig med deg i. Men når det gjelder dette med antall under samme kam, synes jeg du skal lese hva du selv har skrevet om religionen islam og bruken av ordet "de" tidligere i tråden. Sånn apropos generalisering.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #42 Skrevet 30. januar 2006 Vi snakker om religionen islam her - ikke arabere/palestinere generelt. Det finnes mange palestinere som ikke følger den islamske tradisjon, og som er fredelige. ← Hva er "den islamske tradisjon" ifølge deg? Mener du at de palestinerne som ikke følger ditt bilde av en "tradisjon" ikke er muslimer, siden det altså er religionen som er problemet?
Utenriksmedister Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #43 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Det er jeg helt enig med deg i. Men når det gjelder dette med antall under samme kam, synes jeg du skal lese hva du selv har skrevet om religionen islam og bruken av ordet "de" tidligere i tråden. Sånn apropos generalisering. ← Det står jeg for. Religionen islam har vi sett gjennom alle år er voldelig. Mer voldelig jo mer man følger de islamske religiøse lederene som bruker religionen som maktmiddel. Koranen støter også opp for slik voldelighet overfor ikke-muslimer (infidels). Så lenge man følger disse imamenes råd, så kan man ikke få til noe fredelig samarbeid med ikke-muslimske land. Endret 30. januar 2006 av Utenriksmedister
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #44 Skrevet 30. januar 2006 Man har heller ikke hatt sharialovene i palestina før - og jeg håper de ikke får satt de i sving heller, men det er det som hadde vært mest riktig i forhold til koranen. ← Hvor mye har du studert Koranen, siden du med sikkerhet kan avsi dom i et av spørsmålene muslimer verden over ikke enes om? Er du en av imamene? Eller uttaler du deg kanskje på litt sviktende grunnlag?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #45 Skrevet 30. januar 2006 Hvorfor gidder du å diskutere på denne siden full av naive SV damer. De fleste på denne siden er uvitende damer med spesialitet i bryllupsplanlegging og andre uvesentligheter. Finn et skikkelig forum.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #46 Skrevet 30. januar 2006 Det står jeg for. Religionen islam har vi sett gjennom alle år er voldelig. Mer voldelig jo mer man følger de islamske religiøse lederene som bruker religionen som maktmiddel. Koranen støter også opp for slik voldelighet overfor ikke-muslimer (infidels). ← Det samme kan selvsagt - med full rett - sies om kristendommen. Bibelen (GT) støtter også med liv, sjel og detaljerte skildringer opp om slik voldelighet overfor ikke-kristne. Religion er roten til alt ondt. Like over den roten finner man uvitenhet og forhastede slutninger om andre(s) religioner.
Gjest Minne Skrevet 30. januar 2006 #47 Skrevet 30. januar 2006 De må gjerne brenne flagg for meg for å demonstrere, men de treffer hele nasjonen istedet for avisen som trykket tegningene - og det er bare trist. De brenner med det samme opp manges medfølelser. Det jeg reagerer sterkt på er truslene som er utstedt over alle skandinaver inkludert svenskene - hva har de egentlig gjort? ← Avisen som trykket tegningene traff alle Muslimer. Hvordan skal de vite at avisen ikke representerer mer enn en brøkdel av skandinavere, og gjør den det? Reaksjoner - og fordommer - viser jo at den representerer mange - les tråden 'Muslimer angriper den norrøde ætts kultur'. Dét er trist, det... Men dette går over, som alltid, og forhåpentligvis før noe alvorlig faktisk skjer.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #48 Skrevet 30. januar 2006 Hvorfor gidder du å diskutere på denne siden full av naive SV damer. De fleste på denne siden er uvitende damer med spesialitet i bryllupsplanlegging og andre uvesentligheter. Finn et skikkelig forum. ← JEg diskuterer fordi Utenriksmedister er et forfriskende eksempel på at det finnes folk som har et snev av selvironi og refleksjon rundt alle de skrudde meningene sine.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #49 Skrevet 30. januar 2006 Avisen som trykket tegningene traff alle Muslimer. Hvordan skal de vite at avisen ikke representerer mer enn en brøkdel av skandinavere, og gjør den det? Reaksjoner - og fordommer - viser jo at den representerer mange - les tråden 'Muslimer angriper den norrøde ætts kultur'. Dét er trist, det... Men dette går over, som alltid, og forhåpentligvis før noe alvorlig faktisk skjer. ← Så vi kan ikke forvente av dem at dette ikke gjelder alle i Skandinavia, men vi selv har innsikten og forståelsen til å skjønne at det ikke er alle muslimer som brenner norske flagg? Er palestinere dummere enn oss, eller hva er greia her?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #50 Skrevet 30. januar 2006 Så vi kan ikke forvente av dem at dette ikke gjelder alle i Skandinavia, men vi selv har innsikten og forståelsen til å skjønne at det ikke er alle muslimer som brenner norske flagg? Er palestinere dummere enn oss, eller hva er greia her? ← Forvente av dem at de skal forstå at det ikke gjelder alle osv... skulle det være.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #51 Skrevet 30. januar 2006 Hvorfor gidder du å diskutere på denne siden full av naive SV damer. De fleste på denne siden er uvitende damer med spesialitet i bryllupsplanlegging og andre uvesentligheter. Finn et skikkelig forum. ← Hvorfor kommer ikke du med ordentlige argumenter i stedenfor å generalisere alle brukerne på kg? Jeg synes ikke det kommer frem noe nytt i denne debatten. Å kritisere motparten for ikke å angripe et snevert nok mål, i dette tilfellet avisen, og samtidig angripe en så stor gruppe som muslimer synes jeg er paradoksalt. At de reagerer på et angrep på noe de anser som svært hellig synes jeg ikke er noe rart. At det derimot er noen som er overrasket synes jeg er mer merkverdig. Hvis man provoserer med vilje, må man regne med reaksjoner.
Gjest Minne Skrevet 30. januar 2006 #52 Skrevet 30. januar 2006 Hvorfor gidder du å diskutere på denne siden full av naive SV damer. De fleste på denne siden er uvitende damer med spesialitet i bryllupsplanlegging og andre uvesentligheter. Finn et skikkelig forum. ← Det er fint at du vet hva du snakker om! Du får finne deg et forum som passer til smågutter som er barnslige og uvitende, ikke hoppe inn for å komme med fornærmelser til personer som prøver å føre en seriøs diskusjon!
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #53 Skrevet 30. januar 2006 Så vi kan ikke forvente av dem at dette ikke gjelder alle i Skandinavia, men vi selv har innsikten og forståelsen til å skjønne at det ikke er alle muslimer som brenner norske flagg? Er palestinere dummere enn oss, eller hva er greia her? ← Greia her er at vi, eller du, forventer det motsatte - vi skal kunne vanære symboler og generalisere mens palestinerne skal se enhver lokal nyanse her oppe i Nord. Sånn sett er det ingen grunn til å tro at palestinerne er dummere enn deg.
Utenriksmedister Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #54 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Så vi kan ikke forvente av dem at dette ikke gjelder alle i Skandinavia, men vi selv har innsikten og forståelsen til å skjønne at det ikke er alle muslimer som brenner norske flagg? Er palestinere dummere enn oss, eller hva er greia her? ← Som sagt, er det ikke alle som følger Koranen like sterkt. Ikke alle følger Imamenes politikk overfor andre kulturer. VÅR bibel - det nye testamentet har ingen voldsoppfordringer slik som koranen har. Det er noe fundamentalt galt med den islamske læren. Bare spør om det er noe du synes er vanskelig å forstå. Endret 30. januar 2006 av Utenriksmedister
Utenriksmedister Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #55 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Greia her er at vi, eller du, forventer det motsatte - vi skal kunne vanære symboler og generalisere mens palestinerne skal se enhver lokal nyanse her oppe i Nord. Sånn sett er det ingen grunn til å tro at palestinerne er dummere enn deg. ← Vi? Hvem er vi? Tror ikke det er noen representanter for avisen her. Jeg har ikke forsvart at man skal trykke tegningene for å provosere - den ideen der kommer ikke fra det nye testamentet. Men motreaksjonene er ALTFOR alvorlige. Overreagering. Endret 30. januar 2006 av Utenriksmedister
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #56 Skrevet 30. januar 2006 Som sagt, er det ikke alle som følger Koranen like sterkt. Ikke alle følger Imamenes politikk overfor andre kulturer. VÅR bibel - det nye testamentet har ingen voldsoppfordringer slik som koranen har. Bare spør om det er noe du synes er vanskelig å forstå. ← Mener du at imamene har én politikk? Så uvitende og naiv er du vel ikke, selv om naivitet ikke er ukjent her til lands. Husk ellers at Koranen har minst like fine formuleringer om nestekjærlighet og fred som "VÅR Bibel" NT har. Og husk at GT fortsatt er en del av Bibelen. På samme måte som du har ditt inntrykk av Koranen, vil jeg anta at enkelte muslimer med like stor rett leser Bibel på samme trangsynte vis. Hvis dette var uklart for deg (nyanser kan være litt vriene, ser jeg av innleggene dine), er det ikke overraskende.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #57 Skrevet 30. januar 2006 Vi? Hvem er vi? Tror ikke det er noen representanter for avisen her. Jeg har ikke forsvart at man skal trykke tegningene for å provosere - den ideen der kommer ikke fra det nye testamentet. Men motreaksjonene er ALTFOR alvorlige. Overreagering. ← Her reagerer du på et svar til en annen gjests innlegg. Overreagering.
Utenriksmedister Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #58 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Mener du at imamene har én politikk? Så uvitende og naiv er du vel ikke, selv om naivitet ikke er ukjent her til lands. Husk ellers at Koranen har minst like fine formuleringer om nestekjærlighet og fred som "VÅR Bibel" NT har. Og husk at GT fortsatt er en del av Bibelen. På samme måte som du har ditt inntrykk av Koranen, vil jeg anta at enkelte muslimer med like stor rett leser Bibel på samme trangsynte vis. Hvis dette var uklart for deg (nyanser kan være litt vriene, ser jeg av innleggene dine), er det ikke overraskende. ← Gi meg et eksempel på en moderne kristen leder som oppfordrer til drap på noen som helst! Ikke kom med Vikingekonger som har fullstendig misforstått. Endret 30. januar 2006 av Utenriksmedister
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #59 Skrevet 30. januar 2006 Greia her er at vi, eller du, forventer det motsatte - vi skal kunne vanære symboler og generalisere mens palestinerne skal se enhver lokal nyanse her oppe i Nord. Sånn sett er det ingen grunn til å tro at palestinerne er dummere enn deg. ← Jeg nevnte jo nettopp i samme innlegg at vi forsto at ikke alle muslimer brente flagg. Var det bittelitt vanskelig å forstå? Dummet vi oss ut litt nå? Vi som i deg, altså. Hvis du hadde problemer med å forstå det.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #60 Skrevet 30. januar 2006 Gi meg et eksempel på en moderne kristen leder som oppfordrer til drap på noen som helst! Ikke kom med Vikingekonger som har fullstendig misforstått. ← Trenger ikke gå lenger enn til enkeltes store forbilde USA, der de kjente TV-pastorene oppfordrer til drap på omtrent det som kan krype og gå av muslimer og andre som ikke forstår at Bush er Verdens Lys.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå