Gå til innhold

Fillipinsk middag


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Håper noen kan hjelpe meg her. Hadde en venninne som var fillipinsk da jeg var liten. De hadde en middag hver uke, som var så ekstreeemt god! Husker de var lei den, altså noe de spiste ofte.(kanskje veldig typisk fillipinsk mat?) usikker. 
jeg spurte denne venninne, men hun husket dessverre ikke. Håper noen her kan hjelpe meg, for hvis jeg hlrer navnet tror jeg at jeg husker det😅

 

det var en slags lysebrun saus, og jeg tror det var noe slags kjøtt oppi. Ble servert med ris. Dessverre, er dette alt jeg husker. Håper virkelig noen kan gi meg det rette navnet, for jeg trenger å spise dette igjen😂

Anonymkode: 4f19c...d62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å søke på fillipinsk gryterett og sett om det kommer opp noe du kjenner igjen?

 

Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å søke på fillipinsk gryterett og sett om det kommer opp noe du kjenner igjen?

 

Ja, prøvd flere ganger.. 

Anonymkode: 4f19c...d62

Skrevet

Adobo?

Anonymkode: e03da...87a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, prøvd flere ganger.. 

Anonymkode: 4f19c...d62

Og du finner ikke noe? 

Det ligger jo uendelig mange bilder der ute. 

Endret av Brunhilde
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Adobo?

Anonymkode: e03da...87a

Så vidt jeg husker var det ikke store kjøttbiter der, men vanskelig å vite om de kuttet alt smått pga vi var barn😅

Anonymkode: 4f19c...d62

Skrevet

Det der beskriver jo veldig mange retter fra Filippinene 

  • Liker 1
Skrevet

Hvis det var små kjøttbiter oppi, kan det være sisig? 
 

Noen filippinske retter jeg har prøvd og elsker:

Adobo

Champorado

Lugaw

Tortang talong (aubergine med kjøttdeig)

Bicol (også gryte med kjøttbiter)

Kinilaw med enten fisk eller kjøtt

Arroz

Dinuguan (blod og levergryte, som jeg spiste i mange år til jeg fikk høre hva det var laget av) 

 

Menudo 

Caldereta

Embutido

Tapa

Bulalo

Siopao

Si fra om det er noen av disse rettene☺️

Jeg ble veldig sulten av å ramse opp disse🤤

Anonymkode: da3df...6e6

Skrevet

Jeg tipper enten caldereta eller adobo. Absolutt de mest vanlige. I hvertfall i min familje. 

Skrevet

Pancit?

Tror den kan serveres med både ris og nudler.

Anonymkode: 71ef8...6c4

Skrevet
Fant80 skrev (1 time siden):

Jeg tipper enten caldereta eller adobo. Absolutt de mest vanlige. I hvertfall i min familje. 

Tviler. Ts skriver at det er små kjøttbiter. Det er ikke små kjøttbiter i caldereta eller adobo.

Anonymkode: da3df...6e6

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tviler. Ts skriver at det er små kjøttbiter. Det er ikke små kjøttbiter i caldereta eller adobo.

Anonymkode: da3df...6e6

Kommer an på hvor små,små er det. Blir tipp og vinn uansett. 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...