AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #1 Skrevet 30. januar 2024 Hei! Håper noen kan hjelpe meg her. Hadde en venninne som var fillipinsk da jeg var liten. De hadde en middag hver uke, som var så ekstreeemt god! Husker de var lei den, altså noe de spiste ofte.(kanskje veldig typisk fillipinsk mat?) usikker. jeg spurte denne venninne, men hun husket dessverre ikke. Håper noen her kan hjelpe meg, for hvis jeg hlrer navnet tror jeg at jeg husker det😅 det var en slags lysebrun saus, og jeg tror det var noe slags kjøtt oppi. Ble servert med ris. Dessverre, er dette alt jeg husker. Håper virkelig noen kan gi meg det rette navnet, for jeg trenger å spise dette igjen😂 Anonymkode: 4f19c...d62
Brunhilde Skrevet 30. januar 2024 #2 Skrevet 30. januar 2024 Har du prøvd å søke på fillipinsk gryterett og sett om det kommer opp noe du kjenner igjen?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #3 Skrevet 30. januar 2024 Brunhilde skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å søke på fillipinsk gryterett og sett om det kommer opp noe du kjenner igjen? Ja, prøvd flere ganger.. Anonymkode: 4f19c...d62
Brunhilde Skrevet 30. januar 2024 #5 Skrevet 30. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, prøvd flere ganger.. Anonymkode: 4f19c...d62 Og du finner ikke noe? Det ligger jo uendelig mange bilder der ute. Endret 30. januar 2024 av Brunhilde
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Adobo? Anonymkode: e03da...87a Så vidt jeg husker var det ikke store kjøttbiter der, men vanskelig å vite om de kuttet alt smått pga vi var barn😅 Anonymkode: 4f19c...d62
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 Kan det være https://www.nrk.no/mat/sinigang-1.15216202 ? Anonymkode: 53e82...6b5
MarianneE Skrevet 31. januar 2024 #8 Skrevet 31. januar 2024 Det der beskriver jo veldig mange retter fra Filippinene 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #9 Skrevet 31. januar 2024 Hvis det var små kjøttbiter oppi, kan det være sisig? Noen filippinske retter jeg har prøvd og elsker: Adobo Champorado Lugaw Tortang talong (aubergine med kjøttdeig) Bicol (også gryte med kjøttbiter) Kinilaw med enten fisk eller kjøtt Arroz Dinuguan (blod og levergryte, som jeg spiste i mange år til jeg fikk høre hva det var laget av) Menudo Caldereta Embutido Tapa Bulalo Siopao Si fra om det er noen av disse rettene☺️ Jeg ble veldig sulten av å ramse opp disse🤤 Anonymkode: da3df...6e6
Fant80 Skrevet 31. januar 2024 #10 Skrevet 31. januar 2024 Jeg tipper enten caldereta eller adobo. Absolutt de mest vanlige. I hvertfall i min familje.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #11 Skrevet 31. januar 2024 Pancit? Tror den kan serveres med både ris og nudler. Anonymkode: 71ef8...6c4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #12 Skrevet 31. januar 2024 Fant80 skrev (1 time siden): Jeg tipper enten caldereta eller adobo. Absolutt de mest vanlige. I hvertfall i min familje. Tviler. Ts skriver at det er små kjøttbiter. Det er ikke små kjøttbiter i caldereta eller adobo. Anonymkode: da3df...6e6
Fant80 Skrevet 31. januar 2024 #13 Skrevet 31. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tviler. Ts skriver at det er små kjøttbiter. Det er ikke små kjøttbiter i caldereta eller adobo. Anonymkode: da3df...6e6 Kommer an på hvor små,små er det. Blir tipp og vinn uansett. 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå