AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Del Skrevet 29. januar Fikk en stor prolaps for noen måneder siden og er veldig klar for å begynne å trene, men jeg får vondt av alt etterpå. Hittil har jeg forsøkt svømming, elipse, og litt dansing på stuegulvet, men får smerter i flere dager etterpå så må prøve noe annet. Hva klarte du å trene med prolaps? Anonymkode: 80769...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #2 Del Skrevet 29. januar Herregud, du må jo få behandling og treningsprogram fra fysioterapeut. Har ikke legen din fortalt deg dette? Ellers har jeg hørt at mange har hatt hell med naprapat. Du skal IKKE løfte noe tungt fremover heller. Kom deg til fysioterapeut ASAP. Anonymkode: 82e60...2cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #3 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud, du må jo få behandling og treningsprogram fra fysioterapeut. Har ikke legen din fortalt deg dette? Ellers har jeg hørt at mange har hatt hell med naprapat. Du skal IKKE løfte noe tungt fremover heller. Kom deg til fysioterapeut ASAP. Anonymkode: 82e60...2cd Dette! Anonymkode: 166ff...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #4 Del Skrevet 29. januar Ellers er fjellturer anbefalt i mange tilfeller. Men er det en prolaps som varer må du ta bilde av den, før de kan veilede deg ang. rehabilitering. Anonymkode: 82e60...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Del Skrevet 29. januar Slyngetrening Anonymkode: 3ba60...703 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud, du må jo få behandling og treningsprogram fra fysioterapeut. Har ikke legen din fortalt deg dette? Ellers har jeg hørt at mange har hatt hell med naprapat. Du skal IKKE løfte noe tungt fremover heller. Kom deg til fysioterapeut ASAP. Anonymkode: 82e60...2cd Herregud jeg går i behandling så du kan slappe helt av. Anonymkode: 80769...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Del Skrevet 29. januar Tja, jeg fikk prolaps for et par måneder siden. Hadde helt treningspause en måned og på måned to hadde jeg et par Crossfit økter, men fikk vondt. Tok pause igjen og er nå tilbake på Crossift. Det som hjelper er å unngå mye framiverbøying for min del. Øvelser den ryggen er strak og jeg kan bøye i beina går fint, men må jeg Lene meg framover sliter jeg. Anonymkode: 5ad8f...5b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Del Skrevet 29. januar Jeg klarte å svømme, men kun med briller og neseklype. Måtte ligge flatt i vannet, så det ikke var noe svai i ryggen. Mølle på motbakke-instilling. Korte skritt, treig fart. Noen øvelser i slynge. Lett styrke. Regner med du har fått det av fysio? lykke til forresten, prolaps er jævlige saker. Har hatt det tre ganger de siste ti årene, og vært helt frisk i sju år! Anonymkode: 942c3...d1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. januar #9 Del Skrevet 29. januar Jeg fortsatte å trene styrke men unngikk øvelsene som ga smerter. Byttet ut knebøy med benpress i maskin og step ups, og droppet markløft. Er jo veldig individuelt, men for meg funket det altså å trene øvelser der jeg ikke belastet ryggen og hadde den under kontroll. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #10 Del Skrevet 30. januar Takk for tips, da har jeg litt flere ting jeg kan prøve ut 😊 Anonymkode: 80769...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 4. februar #11 Del Skrevet 4. februar Gikk mye tur i starten og etter første behandling med nål lang inn i skinka (au!). Etter det fikk jeg lov av kiropraktor å trene styrke tilnærmet normalt inntil smertegrensa. Måtte droppe øvelser med stang på ryggen eller stående øvelser med vekter over hodet for å ikke legge unødvendig press på korsryggen. Brukte også mye tid på god oppvarming og mobilitet. Det gikk mye i gående utfall, bulgarsk splittbøy, step ups, hip thrust og knebøy med strikk. Overkropp ble trent som normalt, minus markløft. Press-øvelser for skuldre gjorde jeg sittende på benk. Etter hvert begynte jeg i tillegg å gå litt på gruppetimer, løpe og yoga, alt dette ga meg enorm lindring da jeg ble god og varm i ryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #12 Del Skrevet 6. februar Khloe skrev (På 4.2.2024 den 17.10): Gikk mye tur i starten og etter første behandling med nål lang inn i skinka (au!). Etter det fikk jeg lov av kiropraktor å trene styrke tilnærmet normalt inntil smertegrensa. Måtte droppe øvelser med stang på ryggen eller stående øvelser med vekter over hodet for å ikke legge unødvendig press på korsryggen. Brukte også mye tid på god oppvarming og mobilitet. Det gikk mye i gående utfall, bulgarsk splittbøy, step ups, hip thrust og knebøy med strikk. Overkropp ble trent som normalt, minus markløft. Press-øvelser for skuldre gjorde jeg sittende på benk. Etter hvert begynte jeg i tillegg å gå litt på gruppetimer, løpe og yoga, alt dette ga meg enorm lindring da jeg ble god og varm i ryggen. Sikker på du hadde prolaps? Anonymkode: 3ba60...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 6. februar #13 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Sikker på du hadde prolaps? Anonymkode: 3ba60...703 Ja, påvist prolaps i L5, S1 med stråling i venstre bein. Skal sies at jeg var 20 år da det skjedde, så gode prognoser der. Noe mer du lurer på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #14 Del Skrevet 6. februar Khloe skrev (4 timer siden): Ja, påvist prolaps i L5, S1 med stråling i venstre bein. Skal sies at jeg var 20 år da det skjedde, så gode prognoser der. Noe mer du lurer på? Ja, om den treningen du skisserer var noe du gjorde da du faktisk hadde prolapsen eller lenge etterpå? Anonymkode: 3ba60...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #15 Del Skrevet 6. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, om den treningen du skisserer var noe du gjorde da du faktisk hadde prolapsen eller lenge etterpå? Anonymkode: 3ba60...703 Samme som gjør med prolaps på akkurat samme sted. Anonymkode: 5ad8f...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar #16 Del Skrevet 6. februar Hadde dobbel prolaps med isjassmerter i fjor. Kiropraktor hjalp ikke. Jeg kunne knapt gå eller stå. Tøying et par ganger daglig og rolige gåturer i terreng i kombinasjon med Naproksen to ganger daglig var det eneste som hjalp. Det tok ca. 5 mnd før jeg ble bedre. Har fortsatt litt isjassmerter, men det er til å holde ut. Anonymkode: ae722...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar #17 Del Skrevet 7. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Samme som gjør med prolaps på akkurat samme sted. Anonymkode: 5ad8f...5b7 Jeg skjønner ikke hva den setningen betyr. Samme som gjør? Anonymkode: 3ba60...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khloe Skrevet 7. februar #18 Del Skrevet 7. februar (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, om den treningen du skisserer var noe du gjorde da du faktisk hadde prolapsen eller lenge etterpå? Anonymkode: 3ba60...703 Første del med styrke gjorde jeg med aktiv prolaps. Det er faktisk en myte at det er bedre å holde seg i ro. Alt ble gjort i samarbeid med kiropraktor. Cardio-trening ble, som jeg skrev, gjort etter hvert. Så må jeg igjen påpeke at jeg var ung da det skjedde. Det hadde nok ikke gått like greit om jeg var 50. Endret 7. februar av Khloe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå