Gå til innhold

Crossfit som utrent og på grensa til overvektig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen vits i å prøve? 

Ser på timer at man kan bli delt opp i par og skal samarbeide, men jeg har jo ikke noe å bidra med sånn sett. Jeg kunne bare tenkt meg å ha noen timer i uka der jeg virkelig får kjørt meg. 

Anonymkode: 555fb...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke noe problem å starte med crossfit selv om du er overvektig. Alt skaleres (tilpasses) til deg. P

På partnerøkter finnes det alltid noen der som matcher deg, og vanligvis er de øktene bare en dag i uken. 

Bare å begynne, det er en skikkelig morsom, fin og variert treningsform 😊

Anonymkode: 3d8cc...17b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossfit er j bra sånn at man kan tilpasse øvelsene til form/nivå - så her er det bare å prøve seg. 

Vet ikke hva de legger i par men kan jo feks. være at en gjør øvelser mens den andre har pause og så bytter på - så da kan man jo ha ulik form. Da kan man jo tilpasse at en i god form tar 20 rep mens en i dårlig form tar 15 slik at man bruker ca. like lang tid - hvis ikke man klarer å justere med ulik vekt. 

Crossfit er gøy og du vil raskt merke fremgang  ! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke noe problem å starte med crossfit selv om du er overvektig. Alt skaleres (tilpasses) til deg. P

På partnerøkter finnes det alltid noen der som matcher deg, og vanligvis er de øktene bare en dag i uken. 

Bare å begynne, det er en skikkelig morsom, fin og variert treningsform 😊

Anonymkode: 3d8cc...17b

punkyB skrev (1 time siden):

Crossfit er j bra sånn at man kan tilpasse øvelsene til form/nivå - så her er det bare å prøve seg. 

Vet ikke hva de legger i par men kan jo feks. være at en gjør øvelser mens den andre har pause og så bytter på - så da kan man jo ha ulik form. Da kan man jo tilpasse at en i god form tar 20 rep mens en i dårlig form tar 15 slik at man bruker ca. like lang tid - hvis ikke man klarer å justere med ulik vekt. 

Crossfit er gøy og du vil raskt merke fremgang  ! 

Takk for oppmuntrende ord begge to 😀 Jeg leste en test av crossfit på Vektklubb på VG som jeg fant da jeg googlet, og der var det blant annet trillebår som eksempel, noe som skremte meg en del 😄 Men hvis par-trening heller ikke er standard så må det jo gå bra 😊 Igjen, takk 😀❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal ikke være redd for partreninger. Jeg er liten og spinkel, og klarer ikke like mye vekt som dem som har holdt på en stund. Men det gjør ingenting! Vi bruker ulik vekt, men gjør like mange reps. Min partner tar pause når jeg holder på og omvendt. Et alternativ som den over sier, er at den ene tar flere reps, og du mindre. Så lenge jeg har trent har jeg aldri noen sinne vært utsatt for at vi må vøre like sterke/spreke for å kunne utføre en øvelse. Selv om det er et samarbeid, så jobber du helt selvstendig ut i fra egen prestasjonsevne. Det er nettopp derfor det er så gøy. Man trener liksom alene, sammen. 

Anonymkode: add1d...600

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du skal ikke være redd for partreninger. Jeg er liten og spinkel, og klarer ikke like mye vekt som dem som har holdt på en stund. Men det gjør ingenting! Vi bruker ulik vekt, men gjør like mange reps. Min partner tar pause når jeg holder på og omvendt. Et alternativ som den over sier, er at den ene tar flere reps, og du mindre. Så lenge jeg har trent har jeg aldri noen sinne vært utsatt for at vi må vøre like sterke/spreke for å kunne utføre en øvelse. Selv om det er et samarbeid, så jobber du helt selvstendig ut i fra egen prestasjonsevne. Det er nettopp derfor det er så gøy. Man trener liksom alene, sammen. 

Anonymkode: add1d...600

Tusen takk for at du deler, skal jammen meg prøve 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Crossfit kan tilpasses til omtrent hvem som helst. Og miljøet er fantastisk, man blir alltid tatt godt imot uansett hvor man er!

Vi har partnerøkt hver lørdag, det hadde vi også på forrige boksen vi trente på. Det er ukas morsomste økt synes jeg. Har vært partner noen som er mye bedre enn meg, særlig i begynnelsen, uten at jeg følte at jeg ikke bidro med noe. Har også vært partner med helt nye nå som jeg har trent noen år, og det gjør ikke min økt noe dårligere. Da utfordrer jeg meg selv på vekta, og/eller kjører enda hardere når det er min tur om pausene blir litt lengre. De aller fleste partnerøkter er lagt opp sånn at man jobber annenhver gang, så velger man sammen hvordan man vil fordele repetisjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt legges ut på forhånd, så om du er redd for partnerøkter kan du droppe disse. Ellers er det ingenting i veien med at en gjør mer enn en annen. Jeg har vært på begge sider av dette, både at jeg har tatt en for laget og at andre har tatt noen av mine reps.
Vektmessig (altså vekten på utstyret) matches man med noen på ca samme nivå som en selv.

Jeg ELSKER crossfit, men pga de dyre prisene, har jeg ikke lenger råd til å trene på box. Binder man seg for et år koster det ca 1500 i mnd og derfra blir det bare dyrere og dyrere for hvor kort bindingstid man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...