Gå til innhold

Vurderer katt - noen tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er 3 ting du må være forberedt på og tenke nøye gjennom. 

Har bare erfaring med hannkatter. 2 innekatter og 1 utekatt. 

Tissing i sofa og seng. Det er ikke til å unngå.
Kastrering hos hannkatter vil gjøre det bedre, men, det vil være et evigvarende problem livet ut i mer eller mindre grad. Katter tisser når de har vondt, når de er misfornøyd, når de er sulten, når noe i hjemmet og rutinen er endret og bare på purfaen. Alt av tøy på gulv, sekker og bagger, alt blir tisset på i løpet av et sekund, kastrert eller ei. 

Du må være forberedt! Ingen katt på soverommet. Skal du ha katt på soverommet, ha ekstra dyne og pute liggende og kjøp deg madrassbeskytter. Tissekladder og pledd i sofa. 

Tissing inne er hovedgrunnen til at jeg ikke har katt. Selv om at jeg virkelig ønsker meg katt.
Utekatter tisser mindre inne, fordi de er mindre inne, men det skjer med de også. 

Oppklorte og tygd i stykker møbler. 
Sofa, stoler, seng og alt av tekstil kan du ikke være for tilknyttet. Du må bare godta det. Du kan fylle opp huset med så mange store og små klorestativer som du bare vil. Det er ikke til å unngå. 

Kan være vanskelig å få noen til å passe på katten over lengre tid. 
Sier seg selv. Katter trives best hjemme. Innekatt er lettere å få fysisk hjelp for, en utekatt vil ikke like å bli holdt inne i lengre tid hvis du er uheldig. Å sende den bort til familie fordi du vil på ferie, er ikke bra for katten og det er bare stress for de som skal passe i tillegg. Har du ikke noen i nærheten som kan komme innom hver dag, så er det vanskelig å få hjelp til "kattepass". Sender du katten på kennel eller på ferie til slekt, så får du en katt som ikke trives, stresser på seg urinveisinfeksjon og når de kommer hjem så er de forbannet og tisser ned hele huset ditt. Katter liker ikke forandringer. 

Det er de tre største negative tingene med katter. 
Katter er veldig sosiale dyr, og det er ikke nok å bare gi dem mat og vann også trives de. Behandlet riktig, så kan du få en skikkelig kosete fangbarn som forguder deg. Dersom du ikke koser med kattungen din, så får du en sær jævel som ikke liker menneskelig kontakt. Men, jeg har hørt at hunnkatter kan være sære jævler av natur, og hannkatter mer kosete, lekete og tullete som gir mye glede, og frustrasjon. Det finnes så klart sære antisosiale hannkatter og kosete hunnkatter, men generelt sett så er hannkatter best. 

Jeg vil ikke ha utekatt, fordi folk hater generelt ukjente katter og behandler dem deretter. Ene katten min ble sparket, slått og fikk raketter skutt etter seg flere ganger. Utekatter forsvinner, blir stjålet, påkjørt og skadet av folk og dyr. 
Innekatter krever mye oppmerksomhet og kos. De er ikke til bare pynt. Jeg kan leve med ødelagte møbler, jeg kan leve med å ikke få kattepass, men at de tisser ned hele huset fordi jeg har byttet gardiner... det orker jeg bare ikke igjen. 

Anonymkode: 67c02...78f

Tissing i sofa og seng. Har aldri opplevd. Har hatt katter siden 80 tallet både hu og hankatter. De yttest få gangene det har vært tiss og bæsj andre steder enn i kassen, er når kassen har vært full, og min egen feil. Katter er svært renslige. Og de liker ikke å tråkke i egen avføring.  Dette ble et ikke problem når man kunne kjøpe klumpesand. 

Oppklorte møbler har jeg heller aldri hatt problem med.  Man har klorestativ til dem, og man lærer katten å ikke klore på møbler eller gå på bordet.  Dette skjønner de fort , med god kontakt med dyret ditt. Noen ganger kan de være litt prøvsomme, men da må man underkue de slik katter naturlig gjør med hverandre. Du må vise at du er sjefen.  Katter biter eller holder nede i nakken. Så det kan du også gjøre med fast grep uten å gi smerte. Holde til katten legger seg på siden og evnt viser magen.  Da gir du pus ros og kos. 

Å få  andre til å passe katten, er jo helt individuelt.  Min mor passet gladelig pus i perioder.  Nå er hun ikke i live lengre, så vi var nylig en uke i syden. Da hadde vi en tenåring boende hjemme hos oss,  som er veldig glad i katter og digget å få bo litt alene.  Hørtes ikke ut som det er noe problem at hun sier ja senere. 

Ellers har jeg to brødre som gladelig ser etter pus. 

Vi reiser ikke så mye bort heller, men har ikke hatt noe problem de gangene vi skal, siden vi også stiller opp med dyrepass for andre, når det trengs.

At andre plager dyr kan jo skje. Så jeg vil ko vurdere nøye hvor jeg evnt har katt. Så har aldri  bosatt meg i områder med mye unger og katter i nabolaget. Innekatter opplever jeg generelt som litt depressive, så innekatt her har aldri vært et tema. Tok over en innekatt som var helt ødelagt psykisk,  og brukte 3år på nesten bli normal. Forsto ikke kattespråket i starten, så heldigvis hadde vi en snill nabo katt som satt å ventet på vår hver morgen og passet på henne ute. Og lærte henne kattespråket

Anonymkode: fd6d2...166

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite tips til ts. Ikke bruk hendene til å leke med katten. Bruk alltid pinner eller andre leker. Du kan bruke hånden under et teppe ol. Men hvis katten forbinder hånden med lek, ka den bli en bitekatt. Og kan gå til leke angrep uprovosert på deres og andres hender. Hvis katten tar hånden din, ikke trekk hånden vekk, men knytt neve så hardt du kan. Da slipper katten hånden selv, du får mindre vondt og mindre skader, og markerer at det ikke er lov. Si gjerne nei med dyp stemme og lang tone samtidig.  Når katten slipper klapp den som ros. 

Anonymkode: fd6d2...166

• Liker 5
Skrevet

heller aldri opplevd at katten har tisset på møbler, og kastrer hannkatten FØR den starter markere så er det ikke ett problem heller.. Når det er sagt, katter blir også syke, så forsikring er alltid lurt om du ikke selv har penger på bok til ta kostnadene.. Siste pusen vår ble banket opp av en streifekatt flere ganger, det ble totalt 15000.- 
Ellers er det en del rasekatter som har helseproblemer om dere vurderer rasekatt, for eksempel main coon så de ville jeg styrt klar og heller gått for norsk skogkatt om jeg ønsker en stor katt.. Ha god plass til katten inne, klorestativ osv så slipper du at de klorer på møblene.

Anonymkode: a9171...919

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men dette med sofa og seng - vi bor i en 2-roms så det er jo en sofa og seng i alle rom! Er det dumt...?
Kjente jeg ble litt skeptisk nå angående det med pissingen, men godt du sa det der! ❤️ 

Anonymkode: 71217...f56

Som du ser så er det flere i tråden som ikke kjenner oss igjen i den beskrivelsen med tissing overalt så både seng og sofa burde gå helt fint  :)

Anonymkode: b8ee2...2b8

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor passer det ikke med hund? Hvordan tenker du at det er bedre med katt?

Anonymkode: 4f35d...9d0

Turgåingen. 😅 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Som du ser så er det flere i tråden som ikke kjenner oss igjen i den beskrivelsen med tissing overalt så både seng og sofa burde gå helt fint  :)

Anonymkode: b8ee2...2b8

Supert! ❤️ 

Skrevet

Noen ting som er viktig, synes jeg. 

Hvis dere pleier å reise bort noen dager nå og da - og det gjør jo de aller fleste av oss - så dere ha tenkt gjennom hvem som skal passe katten. Som katte-eier (og eier av alle dyr), så blir man veldig bunden. Det er ikke alltid så lett å finne noen som er villig til å passe akkurat når dere skal reise. 

Og så er det økonomien. Det behøver ikke være dyrt å ha katt, men dere bør absolutt sette opp et budsjett som inneholder fôr og kattesand og rutinekontroller hos dyrlege, for å få en viss peling på hva det kommer til å koste. Er dere uheldige, så blir det dyrt. Våre fikk kreft og nyresykdom, og bare blodprøvene koster mer enn 2000 kr hver gang. Hvis dere ikke har forsikring, så må dere ha nok penger på konto i tilfelle katten trenger kostbar behandling, som en operasjon. 

Så må dere også være klar over at katten kan leve oppmot 20 år. Man må altså regne med å ha ansvar for den også etter at barna har flyttet ut. 

Sjekk i hvert fall at ingen er allergisk. Det er for mange katter som gis bort pga allerigi. 

Det er det jeg kommer på. Er oppvokst med katt, og har hatt mange katter, Ingen av de har tisset inne noengang. Ikke den som fikk nyreproblemer heller. At katten tisser inne kan skje, men er ikke noe alle katter driver med. Noen av kattene har hatt ømfintlig fordøyelse (Maine coon og Ragdoll, vi slet med å finne fôr som de tålte). Så hvis du vil slippe å måtte dusje katten i rompa når ting henger seg fast baki der, så vil jeg anbefale korthåret.

De klorer på møblene, spiser på potteplantene og røyter. Det må man også være forberedt på. Kattunger er verst på å hoppe i binduskarmene etter min erfaring, men jeg stoler fortsatt ikke på han ene min, og har kun grønnrenner fordi han tygger på alt. Og så liker katter veldig godt å ligge litt i høyden. Så sørg for klatrestativ/hyller som de kan ligge på for utsyn hvis du vil holde den borte fra kjøkkenbenken. 

Anonymkode: 7e556...b6b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg anbefaler å bli forvert i dyrebeskyttelsen! På den måten slår dere to fluer i en smekk. Dere har da førsteprioritet å adoptere om dere faller for katten, dere lærer dere å kjenne katten uten presset om at dere må adoptere den og dere hjelper en katt som ellers ikke hadde hatt en sjanse i verden. 
Vi har fostret over 30 katter de siste årene og vi elsker det(minus tissing i sofa, kloring på møbler, sykdom, du mister litt håp for menneskeheten og avliving, men det er faktisk realiteten uansett hvilken katt du har minus det å miste håp😅). 

Anonymkode: ce2ee...603

Uten at jeg vil legge ut så mye om oss, så er vi begge to mennesker som knytter seg veldig til de rundt oss, og uansett hvordan katten er så kommer den til å bli høyt elsket for den som den er🥰

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Oi det ble mye negativt. Jeg vil legge til at katter er verdens beste kjæledyr og jeg ser ikke for meg livet uten bestevennene mine. Noen er kosedyr uten like og maler bare du ser på de, andre trenger en del alenetid og er ikke interessert i å ligge på fanget eller å bli løftet. Det er noe av det som er fascinerende med katter, synes jeg. De har sin egen personlighet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke vær redd for noe, det du er redd for- sett det bort (inn i skap, skuffer eller boden). Spesielt når de er små/unge, så er kan de være veldig rampete.

Lag muligheter til at katten kan få gjemme seg når den vil ha ro, mine har fått vei til oppå skap, og egne hyller høyt oppe. Med litt leker og kosetepper der det er plass.

De liker at det er rent, så hold det støvfritt og ryddig der de skal sove, og rengjør både drikke-og spiseskålen hver dag, og hold kattedoen så ren og ryddig som mulig.

Og ha en ledig plass i vinduene, der kan de sitte lenge å glo.

Pass på at plantene ikke er giftige, for noen katter elsker å "spise" på alt av planter.

Ellers er det mye kos, og det pleier å gå seg til med det meste.

Anonymkode: ea7a4...e5f

Lurt!

Har en ide allerede om hvordan den kan få plass! Vi har en slags bod knyttet til soverommet med innebygde hyller. 🙂❤️ Må bare henge opp forheng! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi det ble mye negativt. Jeg vil legge til at katter er verdens beste kjæledyr og jeg ser ikke for meg livet uten bestevennene mine. Noen er kosedyr uten like og maler bare du ser på de, andre trenger en del alenetid og er ikke interessert i å ligge på fanget eller å bli løftet. Det er noe av det som er fascinerende med katter, synes jeg. De har sin egen personlighet. 

Tusen takk for at du skrev! Jeg skal lese det etterpå! ❤️ Jeg trenger alt negativt og positivt. Vil være best mulig forberedt før vi bestemmer oss 100 %. Vil ikke ta en avgjørelse for fort da det er snakk om en levende skapning som fortjener stabilitet og et godt hjem. ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

En veldig viktig ting til: Sørg for å få katten kastrert!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Som flere skriver så er det et stort ansvar du må vite at du klarer i opptil 20 år. Det er et dyr med tilknytning, følelser, og store behov, selv om de klarer seg ute alene. Det er ikke sånn at katter kan være ute i minusgrader om natta, de trenger pass i ferier, og koster en god del. De skal ha ormekur, helsesjekk årlig, og helst kvalitetsmat. Katter som får våtfor i tillegg drar inn mindre mus og fugler i hjemmet. De trenger tid med eierne, trygghet og kos.

Ellers noen tips:

Kloring på møbler:

Løses ved å ha nok klorestativ tilgjengelig, og å bruke dobbeltsidig teip på møblene når katten er kattunge (som er opptil ett år).

Spising på planter: 

Sitrusskall rundt plantene, og innkjøp av kattegress. 

Ellers vær forberedt på at ulike katter har ulike vaner, noen tygger på sko, klær, og møbler i starten. Man må regne med litt svinn og passe tingene sine. Det første året er verst. Ellers har vi aldri opplevd tissing eller bæsjing i møbler hos noen av våre katter, men man må regne med at det skjer når de blir gamle/syke. 

Anonymkode: 4634e...c4f

• Nyttig 2
Skrevet

Har hatt katt i mange år. I tillegg til å vært fosterhjem for dyrebeskyttelsen. Nå har jeg både katt fra dyrebeskyttelse og en rasekatt så kan gå god for begge om det er seriøst opplegg. 

Jeg vil først si at jeg har opplevd tissing inne minimalt. Da er det snakk om at jeg selv har glemt å tatt kattedoen en dag. Ene katten har gjort det inne, men der var det sykdom som var årsak. Ellers er katter renslige dyr. Legger ved noen punkter jeg kanskje ville tenkt over ved kjøp av katt:

1) Det jeg ville tenkt på feks er om du vil ha langhåret eller korthåret pus. Dette er på grunn av eventuell pelsstell i fremtiden. Langhåret krever gjerne mer børsting og vasking (om feks bæsj setter seg fast i pelsen) enn korthåret.

2) Økonomi til katt. Det er ikke dyrt med katt, men det er viktig å ha for eksempel en god forsikring om uhellet er borte. Det er også viktig å gi skikkelig mat til katten fra dyrebutikk eller veterinær. Mat fra butikken vil over tid skape problemer og kan gi høye veterinær regninger. Det er også viktig å ha et skikkelig klorestativ til katten så ikke møblene blir skrapt opp.

3) Er dere mye borte eller skal ha innekatt ville jeg vurdert å hatt to katter. Enten et søskenpar eller to kattunger (kan gå med en voksen og en kattunge også selvsagt). Da har de selskap i hverandre, og når de blir eldre er det lettere for eksempel å reise bort en helg/uke så lenge de har noen til å sjekke etter vann/mat/dokasse.  

4) Adoptere fra dyrebeskyttelsen, kjøpe privat eller fra oppdretter? Her ville jeg også kjent litt på det. Det kan være like fint å adoptere en katt fra dyrebeskyttelsen som å kjøpe fra en privat på finn. Det er mer enn nok katter og velge mellom fra dyrebeskyttelsen. Eventuelt bestille rasekatt fra oppdretter om du ser etter en spesiell type rasekatt eller personlighet. De fleste kattunger former seg fint etter omgivelsene hvor enn du kjøper de fra.

Ellers er det mye glede med katt og selskap. Mye mindre arbeid enn med en hund (har hatt begge deler). Du slipper å gå på turer, og katter er veldig selvstendige. Men det er viktig de får nok oppmerksomhet og kos. En innepus uten impulser fra mennesker og andre katter kan fort bli rastløs og destruktiv. Lykke til! :) Kan anbefale katt ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kastrering hos hannkatter vil gjøre det bedre, men, det vil være et evigvarende problem livet ut i mer eller mindre grad. Katter tisser når de har vondt, når de er misfornøyd, når de er sulten, når noe i hjemmet og rutinen er endret og bare på purfaen. Alt av tøy på gulv, sekker og bagger, alt blir tisset på i løpet av et sekund, kastrert eller ei. 

Du må være forberedt! Ingen katt på soverommet. Skal du ha katt på soverommet, ha ekstra dyne og pute liggende og kjøp deg madrassbeskytter. Tissekladder og pledd i sofa. 

Tissing inne er hovedgrunnen til at jeg ikke har katt. Selv om at jeg virkelig ønsker meg katt.
Utekatter tisser mindre inne, fordi de er mindre inne, men det skjer med de også. 

Sofa, stoler, seng og alt av tekstil kan du ikke være for tilknyttet. Du må bare godta det. Du kan fylle opp huset med så mange store og små klorestativer som du bare vil. Det er ikke til å unngå. 

Sier seg selv. Katter trives best hjemme. Innekatt er lettere å få fysisk hjelp for, en utekatt vil ikke like å bli holdt inne i lengre tid hvis du er uheldig. Å sende den bort til familie fordi du vil på ferie, er ikke bra for katten og det er bare stress for de som skal passe i tillegg. Har du ikke noen i nærheten som kan komme innom hver dag, så er det vanskelig å få hjelp til "kattepass". Sender du katten på kennel eller på ferie til slekt, så får du en katt som ikke trives, stresser på seg urinveisinfeksjon og når de kommer hjem så er de forbannet og tisser ned hele huset ditt. Katter liker ikke forandringer. 

Katter er veldig sosiale dyr, og det er ikke nok å bare gi dem mat og vann også trives de. Behandlet riktig, så kan du få en skikkelig kosete fangbarn som forguder deg. Dersom du ikke koser med kattungen din, så får du en sær jævel som ikke liker menneskelig kontakt. Men, jeg har hørt at hunnkatter kan være sære jævler av natur, og hannkatter mer kosete, lekete og tullete som gir mye glede, og frustrasjon. Det finnes så klart sære antisosiale hannkatter og kosete hunnkatter, men generelt sett så er hannkatter best. 

Jeg vil ikke ha utekatt, fordi folk hater generelt ukjente katter og behandler dem deretter. Ene katten min ble sparket, slått og fikk raketter skutt etter seg flere ganger. Utekatter forsvinner, blir stjålet, påkjørt og skadet av folk og dyr. 
Innekatter krever mye oppmerksomhet og kos. De er ikke til bare pynt. Jeg kan leve med ødelagte møbler, jeg kan leve med å ikke få kattepass, men at de tisser ned hele huset fordi jeg har byttet gardiner... det orker jeg bare ikke igjen. 

Ikke til å unngå? Katter kan tisse på feil plass om de blir syke eller opplever traumer (eller er ukastrerte), men friske, kastrerte katter tisser svært sjeldent der de ikke skal. Jeg har hatt fem katter i mitt liv, og opplevd én gang at en katt har tisset i møbler. Det var en liten kattunge som nylig hadde kommet i hus, var utrygg og ble litt skremt/oppgiret av den andre katten i huset, og tisset i senga (hun har ikke gjort det flere ganger). Ellers har jeg aldri opplevd at noen av kattene mine har tisset i møbler.

Kloring på møbler er heller ikke noe stort problem så lenge man gir katten gode alternativer i form av klorestolper. Den eneste av mine katter som klorte på møbler og vegger var den katten jeg ikke ga klorestolper fordi jeg trodde jeg kunne lære henne å klore på én gammel stol i leiligheten. Da hun fikk klorestolpe ble problemet løst.

Personlighet er knyttet til individet, ikke til kjønnet på katten. Av mine fem katter har jeg hatt to hannkatter og tre hunnkatter, hvor av en av hannkattene var supersær og ingen kosekatt, mens den andre er familiens koseklump og gjerne ligger i fanget eller rett ved oss og koser og maler. Av de tre hunnkattene har alle tre vært kosete og sosiale katter. Den ene var nervøs av seg og veldig selektiv på hvem som fikk kose med henne (fremmede stakk hun langt unna), men jeg som eier fikk kos og tillit i store doser og hun ville gjerne ligge i fanget og bli kost med og stelt i pelsen. De andre to hunkattene har vært tillitsfulle kosekatter. Den nåværende frøkena er den mest kosete katten jeg har hatt så langt. Hun følger etter meg overalt og maler bare jeg ser på henne. Hun er også veldig kjælen og tillitsfull mot resten av familien, og kan gjerne la besøkende få hilse på og kose litt med henne.
En annen viktig ting som påvirker personligheten er kattens bakgrunn. Hvordan den hadde det der den kom fra, hvor godt den er sosialisert både sammen med andre katter og mennesker. Jeg har hatt to rasekatter (en hunn og en hann) og tre bygdemixer (en hann og to hunner), og rasekattene er desidert best sosialisert og glad i mennesker, men de er dessuten avlet frem til å ha et typisk kosepus-gemytt. Av bygdemixene ble det en supersær og lite kosen hann, ei sosial og kosete hunnkatt, og ei kjælen og sosial men nervøs/skvetten hunnkatt.

Ellers har du rett i at man må være forberedt på å ha kattepass hvis man skal reise bort (helst hjemme i vante omgivelser), og katter kan bli skadet eller syk og da må man ha råd til å gi dem den hjelpa og behandlingen den trenger.

Til TS: tenk først og fremst på at katten kan leve lenge, så å få seg katt er noe som forplikter. Få katten kastrert, chippet, forsikret (eller spar opp en god sum på egen konto) og gjerne vaksinert (spesielt om den skal gå fritt ute), gi den kvalitetsmat med mye protein og nok taurin, fri tilgang til friskt vann, gi den jevnlig pelsstell om den er langhåret, og sørg for at den får nok stimuli. Hvis katten skal være innekatt må den lekes med jevnlig, og jeg anbefaler å lære den å gå i sele så den kan luftes ute. Eventuelt lag en god utegård som den kan lufte seg fritt i. Er katten utekatt så pass godt på den, ta hensyn til naboene og behold dokassen inne selv om katten er utekatt. Dersom katten er syk eller det er veldig kaldt ute, trenger katten mulighet til å gå på do inne.

Ellers synes jeg det er fantastisk trivelig å ha katt. De er morsomme små personligheter som gir mye glede i hverdagen, og fordelene overgår ulempene og problemene med god margin! Jeg anbefaler gjerne å skaffe seg katt, så om dere gjør det ønsker jeg dere lykke til! Jeg tror ikke dere vil angre! :)

Anonymkode: a0fd6...855

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Anbefaler å adoptere en voksen katt fra FOD eller Dyrebeskyttelsen. Da får man gjerne litt informasjon om hvordan katten er, og dere kan velge en som passer for førstegangs katteeiere. For eksempel en trygg og tillitsfull type som liker kos, fremfor en som beskrives som sky og nervøs og ikke vil ha kontakt. 

Noen skriver at du må være klar for å påta deg ansvar for katten i 20 år. Ja, det må du hvis du skal ha kattunge, men ikke hvis du adopterer en godt voksen katt. 

Du må ha økonomi til uforutsette utgifter. Forsikring dekker ikke nødvendigvis alt. 

Jeg anbefaler katt på det varmeste! Mye selskap, kos og glede, og dere slipper å gå tur i timesvis / flere ganger om dagen året rundt i all slags vær. Når jeg ser hundeeierne traske rundt i vind og vannrett regn eller snø klokka halv syv på morgenen fyller jeg mat i skåla til pus, renser dokassa og koser meg med kaffekoppen min 😊

Anonymkode: e6b09...417

• Liker 1
Skrevet

Vil bare anbefale å kjøpe pus fra dyrevernorganisasjoner, kattunger kan være noe herk og skikkelig ukoselig til tider, selvom de er aldri så søte😅 Med en voksen katt fra en organisasjon vet man i større grad hva man får, de er kastrerte og chippet og man redder to liv (pus får nytt hjem og en annen pus får komme inn🫶🏼)

Anonymkode: 231e3...8ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 9.14):

Men dette med sofa og seng - vi bor i en 2-roms så det er jo en sofa og seng i alle rom! Er det dumt...?
Kjente jeg ble litt skeptisk nå angående det med pissingen, men godt du sa det der! ❤️ 

Hatt katter i 20 år. Aldri skjedd

Anonymkode: 30b13...b00

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 19.08):

Tisser i sofa og seng? Aldri skjedd her. Har 5 katter som er ute og inne. 

• Liker 2
Skrevet

Det er så fint atte koselige dyr det litt mat og kos ellers så klarer de seg selv på toppen hadde jeg 5 katter mor og 4 døtre :D du kan reise en tur innom dyrebeskyttelsen er nok av kattepuser der som trenger ett godt hjem 😻😻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...