MyMichelle Skrevet 30. januar 2024 #41 Del Skrevet 30. januar 2024 I går kveld blåste det så det knaket i huset. Nå i morges hørte jeg Widerøe ankomme som normalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #42 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Forferdelig. Er fra nabokommunen og gruer til å høre hvem det var. Her kjenner alle til alle 😞 ❤ Anonymkode: f02db...af9 Forferdelig ja 😢 Og det var dårlig strødd der. Pleier å være dårlig, ifølge en som ofte kjører forbi der. Håper der går bra med deg når du får vite hvem som døde ❤️ Anonymkode: 10461...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #43 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 7.34): Det handlet jo ikke om å være best på uvær. Jeg bare reagerer på at så mange skoler stenger. Anonymkode: 77b81...c5c Hos oss er det stengt fordi alle bruene til øya og hurtigbåter er stengt/ innstilt. Man kommer seg derfor ikke til skolen Anonymkode: dad63...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 30. januar 2024 #44 Del Skrevet 30. januar 2024 Tenker på dere der oppe i nord ❤️ Ser på nyhetene at det er en vanvittig storm og store ødeleggelser mange steder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #45 Del Skrevet 30. januar 2024 Nå venter vi på ekstremværet Ingunn fra Stadt og nordover. Anonymkode: 6da60...adb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #46 Del Skrevet 30. januar 2024 MyMichelle skrev (9 timer siden): I går kveld blåste det så det knaket i huset. Nå i morges hørte jeg Widerøe ankomme som normalt. Samboeren min kom med siste flyet fra Bodø til Leknes søndag kl 23! Jeg kjørte fra Sørvågen for å hente ham, og til og med dét var skummelt. Han sa det var en frisk, men morsom tur 😂 Jeg hadde driti på meg! Planen var egentlig at han skulle ta ferga til Moskenes, men da vi sjekka været noen dager i forveien skjønte vi at fly var safest bet, for ferga slutter gå bare det skvulper litt. Men vi var nesten 99% sikre på at flyet også skulle bli kansellert, så vi bestilte hotellrom i Bodø for 2 netter just in case. Trodde nesten ikke mine egne ører da han ringte og sa han satt på flyet. All kudos til pilotene våre! Kjempedyktige! Flyet tok turen videre til Svolvær også. Sorry lang historie, men som nyinnflytta søring blir jeg imponert! Lokalsamfunnet er også utrolig støttende. Hjelper hverandre og stiller opp! Anonymkode: 3fa7e...bb2 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #47 Del Skrevet 30. januar 2024 Det er bare vind. Dette er noe vi på Vestlandet er vant med hvert år, at det er noen nyhetssak kan jeg ikke skjønne. Anonymkode: 59e58...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #48 Del Skrevet 31. januar 2024 Havet har blåst inn på bensinstasjonen og vasker gulvet her. Kan gi vaskedama fri Anonymkode: 90d0c...0dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #49 Del Skrevet 31. januar 2024 Ingunn kommer og banker på døra i morra ja… Har nå bært inn ved, tatt inn spaden i gangen, satt søppelkassene i garasjen, bytta batteri i lommelykter, leita fra stearinlys, handla inn litt ekstra mat som kan spises uten koking og sjekka at det ikke er løse gjenstander ute. Så får vi berre stå han av ❤️ Ja, og setter powerbanker på lading, samt leter fram termos til å fylle med varmt vann. Været skal komme fra ei litt uvant side, og da skjer det gjerne at vi mister strømmen her. Anonymkode: 48ef9...b73 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #50 Del Skrevet 31. januar 2024 Det været som var på mandag virker jo bare søtt i forhold til det vi venter i natt og i morgen! Ved midnatt kommer det vind i 40 sekundmeter direkte mot arbeidsplassen (som står på stolper i sjøen, vanligvis i le fra haven av en molo). Ca kl 06 vil vinden snu totalt og komme i 50(!!!) direkte motsatt retning 🙃 Vi har sikret det vi kan, sendt advarsler til gjester, kun gitt ut rorbuer som står godt innpå land og har peis, fylt opp ved både her og der, kjøpt inn mat, lagret vann og rett og slett gjort alt vi kan. Nå må vi bare lufte hunden godt før vi skalker oss inn og krysser fingre. Hilsen søring i panikk-mode ytterst i Lofoten. Ps, windy.com er fin å bruke! Anonymkode: 3fa7e...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 31. januar 2024 #51 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 17.37): Samboeren min kom med siste flyet fra Bodø til Leknes søndag kl 23! Jeg kjørte fra Sørvågen for å hente ham, og til og med dét var skummelt. Han sa det var en frisk, men morsom tur 😂 Jeg hadde driti på meg! Planen var egentlig at han skulle ta ferga til Moskenes, men da vi sjekka været noen dager i forveien skjønte vi at fly var safest bet, for ferga slutter gå bare det skvulper litt. Men vi var nesten 99% sikre på at flyet også skulle bli kansellert, så vi bestilte hotellrom i Bodø for 2 netter just in case. Trodde nesten ikke mine egne ører da han ringte og sa han satt på flyet. All kudos til pilotene våre! Kjempedyktige! Flyet tok turen videre til Svolvær også. Sorry lang historie, men som nyinnflytta søring blir jeg imponert! Lokalsamfunnet er også utrolig støttende. Hjelper hverandre og stiller opp! Anonymkode: 3fa7e...bb2 Godt å høre at du har fått ham vel hjem Men å sammenligne fly og ferger blir veldig feil. Det som stopper fly er ikke de samme faktorene som de som stopper ferger/skip. Selv synes jeg det er betryggende at kapteinene har mot til å stå i mot kritikk fra reisende, når de selv anser forholdene for risikable. Nå meldes det om springflo og bølgehøyder på 20,5 m over Vestfjorden. Da bør ingen båter være på havet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå